کد خبر: ۳۴۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
در دیدار با نخست وزیر بلژیک؛

ظریف: مواضع برخی کشورها به تشدید بحران در سوریه کمک می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان که برای مذاکره با مقامات ارشد بلژیک و اتحادیه اروپا به بروکسل سفر نموده است، با « شارل میشل» نخست وزیر بلژیک دیدار و رایزنی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به دو بار سفر وزیر خارجه بلژیک به ایران در دوره کنونی تاکید کرد: دو کشور از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مناسبات فیمابین از جمله در زمینه انرژی و همکاری‌های صنعتی و فناوری دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک که به دلیل تحریم ها کاهش یافته بود، در دوره جدید به سرعت افزایش یابد.

طرفین همچنین در این ملاقات در خصوص موضوع آوارگان و افراطی‌گری و تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: با توجه به این‌که فرصت‌ها و تهدیدات مشترکی پیش روی دو کشور قرار دارد، زمینه توسعه روابط بین دو کشور فراهم می‌باشد.

محمد جواد ظریف با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: مواضع برخی کشورها به تشدید بحران در سوریه کمک می‌کند.

« شارل میشل» نخست وزیر بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های زیاد دو کشور، ابراز امیدواری کرد که در دوره پسابرجام زمینه به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها فرآهم آید.

وی با اشاره به سفر قبلی وزیر امور خارجه بلژیک به تهران، از این‌که روابط دو کشور به سمت شکوفایی می‌رود ابراز خرسندی و تاکید کرد: در انتظار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بلژیک هستیم.

نخست وزیر بلژیک در ادامه این دیدار با اشاره به این‌که «بلژیک برای روابط دوجانبه خود با ایران اهمیت قائل است» ، خواستار رایزنی و مذاکره دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله موضوع بحران سوریه و بحران آوارگان و تاثیر آن بر اروپا گردید.

به گزارش ایسنا، شارل میشل با اشاره به لزوم تشویق بخش خصوصی بلژیک برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: از برقراری خط پرواز مستقیم بین تهران- بروکسل حمایت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین