کد خبر: ۳۵۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

دستگیری سارق ٢٦ساله‌ برای هجدهمین بار

جعفر (٢٦ ساله) متهمی که با داشتن ١٧ مورد سابقه دستگیری و داشتن ١٣ سال محکومیت قطعی پس از تامین قرار و گرفتن مرخصی از زندان خارج شده بود به همره سه برادرش احمد و جواد و امیر برای بار هجدهم به وسیله پلیس دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : جعفر يكي از سارقان شهر تهران است كه در تاريخ ٢٣ آبان ماه امسال از زندان آزاد شده و دوباره سرقت‌هاي خود را به شيوه‌هاي مختلف كيف قاپي، موبايل قاپي و زورگيري آغاز كرده است. اما نحوه دستگيري اين سارق به اين ترتيب بود كه در ساعت ١٢:٤٥ دقيقه روز سيزدهم دي ماه ماموران كلانتري ١٢٩ جامي درهنگام گشت زني در خيابان ميردامادي به سرنشينان جوان دو دستگاه موتوسيكلت طرح هوندا ١٢٥ با پلاك‌هاي ناخوانا مشكوك شدند. سرنشينان دو موتوسيكلت با مشاهده ماموران يكباره پا به فرار گذاشتند. راننده موتوسيكلت به قصد فرار از دست ماموران تلاش كرد تا با افزايش سرعت، موتور را به حالت پرش از جوي آب عبور دهد كه موفق به اين كار نشد و موتوسيكلت به داخل جوي واژگون شد. با اين وجود سرنشينان موتور با تهديد قمه و عربده كشي سعي به فرار از محل داشتند. سرانجام با حضور ماموران در محل، راننده موتوسيكلت دستگير و در بازرسي اوليه از او تعداد پنج دستگاه گوشي تلفن همراه كشف شد. بعد از اين دستگيري پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به شيوه موبايل قاپي به دستور داديار اول دادسراي ناحيه ٣٤ تهران تشكيل شد وپرونده براي رسيدگي در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با بررسي سوابق گوشي‌هاي به دست آمده در زمان دستگيري متهم، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه هر پنج دستگاه گوشي تلفن همراه داراي سابقه سرقت به شيوه موبايل قاپي است. يكي از مالباختگان پس از حضور در اداره هجدهم به كارآگاهان گفت: من در خيابان فردوسي روبه‌روي بانك مسكن ايستاده بودم كه متهم سوار بر موتور و به همراه يك ترك نشين به من نزديك شد، ناگهان ترك نشين موتور، در يك لحظه اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه من كرد و هر دو نفر به سرعت از محل فرار كردند.

به گزارش اعتماد، امير يكي از مجرمان پس از انتقال به اداره هجدهم پليس آگاهي و شناسايي از سوي تعدادي از مالباختگان چاره‌اي جز اعتراف و بيان حقيقت نداشت. او به ده‌ها فقره سرقت به شيوه كيف قاپي، موبايل قاپي و همچنين سرقت محموله‌هاي گوشي تلفن همراه در محدوده بازار و خيابان جمهوري اعتراف كرد. امير در اعترافاتش دوست همدستش جعفر را هم به كارآگاهان معرفي كرد. پليس با بهره‌گيري از اطلاعات موجود در سوابق جعفر و دو برادرش به نام‌هاي احمد (٢٤ ساله) و جواد (١٩‌ساله) را در مخفيگاه‌شان در شهر بومهن شناسايي و هر سه نفر آنها مجددا دستگير و به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین