کد خبر: ۳۵۰۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

مذاکره پوتین و اوباما درباره آتش بس در سوریه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در باره موافقت نامه آتش بس در سوریه که امروز به امضای روسیه و آمریکا رسیده گفت و گوی تلفنی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 پوتین روز دوشنبه در یک گفت وگوی تلفنی که از شبکه های تلویزیونی سراسری روسیه پخش شد گفت که روسیه و آمریکا توافقنامه آتش بس را امضا کرده اند و آتش بس از روز 27 ماه فوریه (هشتم اسفند ماه) به اجرا در می آید.

رئیس جمهوری روسیه گفت که آتش بس از روز 27 ماه فوریه جاری در سوریه برقرار خواهد شد و این آتش بس شامل گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش نمی شود و مراکز تحت کنترل این گروه های تروریستی همچنان تا نابودی کامل آنها بمباران می شود.

وی ادامه داد: آمریکا به رهبری ائتلاف ضدتروریستی و روسیه مناطق تحت کنترل معارضان سوری را مشخص می کنند و این مناطق مورد حمله هوایی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا،رئیس جمهوری روسیه در مورد آتش بس اضافه کرد: روسیه برای این منظور و انجام اقدامات و تمهیدات لازم با دمشق کار خواهد کرد و امیدواریم امریکا نیز اقدامات مشابه را به منظور فراهم اوردن شرایط برقراری آتش بس با معارضان سوری انجام دهد. 

وی افزود: توافق روسیه و آمریکا در باره آتش بس در سوریه و اجرای مشترک آن می تواند الگویی در امر مبارزه با تروریسم باشد.

پوتین خاطرنشان کرد: شانس واقعی برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه به وجود آمده است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین بر لزوم تامین شرایط برای دسترسی تمام ساکنان نیازمند سوریه به کمک های انسانی و تلاش جامعه جهانی در این زمینه تاکید کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین