کد خبر: ۳۵۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

پاسخ قاطع مقام روس به سفیر عربستان/ سفیر سعودی: متحدان ایران در سوریه تروریستند

سفیر عربستان سعودی در دیدار با یک مقام شورای عالی پارلمان روسیه مدعی شد گروه‌های متحد ایران در سوریه تروریستی هستند اما مقام روس پاسخ‌های قاطعی به سفیر سعودی داد.
آفتاب‌‌نیوز :
هیئت دیپلماتیک عربستان سعودی در مسکو، پایتخت روسیه با «کنستانتین کوساچوف» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای عالی پارلمان (شورای اتحادیه روسیه) دیدار کرد.

کنستانتین در این دیدار، پاسخ‌های قاطعانه‌ای به «عبدالرحمن بن إبراهیم بن علی الرسی» سفیر عربستان داد و گفت: مسکو تمایل شدیدی دارد که عربستان که کشوری با نفوذ و مسئولیت‌پذیر است، از طرح آتش‌بس در سوریه حمایت کند.

به گزارش «اینترفکس»، او به اتهاماتی که دولت‌های غربی و عربی به روسیه در سوریه می‌زنند و می‌گویند که بمباران‌های روسیه در نقاطی است که داعش حضور ندارد، واکنش نشان داد و به سفیر عربستان گفت: نظامیان روس هیچ اطلاعاتی دریافت نکرده‌اند که نشان بدهد، حملاتشان اشتباه بوده است... فکر می‌کنم که نظامیان ما امکان تبادل اطلاعات مستقیم را دارند و اگر شما مستنداتی دارید که نشان بدهد اقدام نظامیان ما اشتباه بوده، باید آن را مستقیما ابلاغ کنید.

کنستانتین به سفیر عربستان گفت: اگر عربستانی‌ها به تاثیر نیروهای ما در سوریه شک دارند، با فرماندهی نظامی روسیه تماس بگیرند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

این مقام روس افزود: عربستان حملات هوایی روسیه در سوریه [به تروریست‌ها] را تجاوز توصیف می‌کند اما حملات هوایی متحدش، ائتلاف واشنگتن در این کشور را نادیده می‌گیرد.. آمریکا یک سال و نیم است در عراق و سوریه بمباران هوایی می‌کند و فعالیت داعش توسعه یافته است اما ریاض آن را تاکنون تجاوز توصیف نکرده است... اما از زمانیکه حملات موثر هوایی روسیه در سوریه آغاز شده، داعش محدود شده و از طرفی هم اتهامات به روسیه مبنی بر کشتار غیرنظامیان آغاز شده است!

سفیر عربستان در مسکو نیز با بیان این ادعا که «سیاست مسکو در سوریه به سود منافع روسیه نیست»، از اختلاف نظر زیاد با روسیه خبر داد و گفت: گفت‌وگو با مسئولان روس اختلافات بزرگی را نشان داد.

عبدالرحمن الرسی در این دیدار گفت که کشورش همه گروه‌های متحد ایران در سوریه را تروریستی قلمداد می‌کند.

به گزارش فارس، این مقام سعودی با ادعاهایی جدید گفت که «ریاض همه سازمان‌هایی که ایران از پاکستان و افغانستان به سوریه برده، تروریستی می‌داند».

او مدعی شد که حزب‌الله لبنان (که در کنار ارتش سوریه با تروریست‌ها مبارزه می‌کند) تروریستی است و ایران باید سیاست خود در منطقه را تغییر بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین