کد خبر: ۳۵۳۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

جریمه مشترکان پرمصرف آب حذف شد

جانباز تصریح کرد: قطع آب مشترکان پرمصرف در سال آینده اجرا خواهد شد و مشترکانی که از الگوی مصرف بیشتر استفاده کنند آب شرب آنها قطع خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل آب و فاضلاب کشور می‌گوید که جریمه مشترکان پرمصرف آب از سوی شورای نگهبان رد شد و این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب کشور در حفظ این طرح مصمم بود.

به گزارش ایسنا، حمید رضا جانباز امروز در نشست خبری در خصوص برخورد یکسان با مشترکان پرمصرف گفت: در تمام دنیا با مشترکان آب یکسان برخورد نمی‌شود . به عنوان مثال در بالای شهر تهران ممکن است که در یک آپارتمان تنها دو نفر و در جنوب تهران در یک آپارتمان دو خانوار زندگی کنند، لذا نباید رفتار ما با آنها یکسان باشد.

جانباز با بیان این که باید برای حل این مساله از طریق شناسه ملی و کد پستی مشخص شود که در یک واحد مسکونی چند نفر زندگی می‌کنند، گفت: در خصوص قطع آب مشترکان پرمصرف طرحی به مجلس در این زمینه ارائه و کلیات آن تایید شد .

به گفته مدیر عامل آب و فاضلاب کشور دو بند این طرح از سوی شورای نگهبان به دلیل ایراداتی که وارد شد به کمیسیون مجلس بازگشت. وی ادامه داد: در طرحی که ارائه شده بود جریمه مشترکان پرمصرف حذف شد که به نظر من این مساله به دلیل همزمانی بررسی این طرح با انتخابات بوده است.

جانباز تصریح کرد: قطع آب مشترکان پرمصرف در سال آینده اجرا خواهد شد و مشترکانی که از الگوی مصرف بیشتر استفاده کنند آب شرب آنها قطع خواهد شد.

برای افزایش قیمت آب پیشنهادی ارائه نشده

وی با اشاره به فاصله قیمت تمام شده آب و میزان مبلغی که از مشترکان اخذ می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده آب در کشور بیش از 1000 تومان است و این در حالی است که از مشترکان کمتر از 500 تومان دریافت می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که هنوز برای افزایش قیمت آب پیشنهادی ارائه نشده است، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت آب طبق قانون برعهده شورای اقتصاد است، لذا هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت این کالا در سال 1395 ارائه نشده است.

به گفته وی اگر بخواهیم در ارائه‌ی خدمات به یک پایداری برسیم باید به سمت تعرفه‌های واقعی آب برویم.

تفکیک آب شرب و بهداشتی در اولویت

جانباز با اشاره به تفکیک آب شرب و بهداشتی گفت: در حال حاضر در شهرهایی مانند ساوه، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنا که مشکل کیفیت آب دارند به ناچار باید مانند تمام نقاط دنیا آب باکیفیت را با سامانه دیگری در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که ممکن است در این زمینه بخش خصوصی را درگیر کنیم، ادامه داد: تفکیک آب شرب و بهداشتی در تهران در اولویت‌های بعدی قرار دارد، چرا که در تهران با اجرای طرح‌های تامین‌ آب و تصفیه‌خانه‌های متعدد و همچنین رینگ تهران مشکل کیفیت آب تهران برطرف شده است.

طرح‌های آب و فاضلاب معطل سرمایه

به گفته وی مشکل فعلی صنعت آب و فاضلاب موضوع تامین سرمایه است، لذا بسیاری از پروژه‌های ما به همین دلیل معطل سرمایه‌گذاری هستند که باید به این مساله توجه شود.

جانباز با بیان این‌که ایجاد شبکه‌های هوشمند در شهرها برای کاهش میزان آب بدون درآمد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در تمامی مذاکرات صورت گرفته برای ایجاد شبکه‌های هوشمند توجه به اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

شاخص آب بدون درآمد 26 درصد

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در حال حاضر متوسط شوری آب در شهر قم حدود 75 درصد کاهش یافته است و شاخص آب بدون درآمد در شرایط فعلی 26 درصد تخمین زده می‌شود که شامل هدررفت ظاهری و هدررفت واقعی است.

وی با بیان این‌که بازسازی شبکه‌های آب شرب و تعدیل فشار آب می‌تواند موجب جلوگیری از هدررفت آب و میزان کاهش آب بدون درآمد شود، خاطر نشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه سالانه نیم درصد از عدد کاهش آب بدون درآمد کاهش خواهد یافت.

جانباز با اشاره به شهرهای دارای بحران آب و تنش آبی ادامه داد: با حفر چاه‌ها تلاش داریم تعداد شهرهای دارای بحران آب را کاهش دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
معلوم شد كه پر مصرف ها چه كساني بوده اند!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین