کد خبر: ۳۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
وزیر بهداشت اعلام کرد:

درخواست کمک فوری عراق از ایران در پی‌ حمله شیمیایی داعش/ تیم پزشکی ایران وارد کرکوک شد

تیم پزشکی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مجروحان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت در راستاي عمل به وظيفه انسان دوستانه خود در كمترين زمان ممكن با توجه به درخواست كمك فوري وزير بهداشت عراق تيمي را جهت درمان حادثه ديدگان به ويژه كودكان اعزام و به طور مستمر وضعيت اقدامات صورت گرفته را رصد كرده است و براساس نياز تيم اعزامي ، تجهيزات مورد نياز نيز فراهم شده است.

در پي تماس دكتر عدليه وزير بهداشت عراق با دكتر هاشمي در شامگاه چهارشنبه گذشته در خصوص درخواست كمك فوري و اعزام تيم تخصصي براي كمك و درمان مجروحان حمله شيميايي گروهك تکفيري داعش به كركوك كه گفته مي شد شمار زيادي از آنان را غيرنظاميان به ويژه كودكان تشكيل مي دادند، دکتر هاشمي كه در سفر استاني در بندرعباس بود، با هماهنگي و رايزني با حوزه های ذيربط زمينه اعزام گروهي از متخصصين را در قالب تيم پزشكي جمهوري اسلامي ايران فراهم كرد و با هماهنگی وزارت خارجه در كمتر از چند ساعت پس از وقوع اين حادثه تيم ايراني به سرپرستي دكتر قانعي رئيس انستیتو پاستور به عراق اعزام شد.

در همین ارتباط وزير بهداشت کشورمان ضمن ابراز تاسف از اين حادثه گفت: وزارت بهداشت در راستاي عمل به وظيفه انسان دوستانه خود در كمترين زمان ممكن با توجه به درخواست كمك فوري وزير بهداشت عراق تيمي را جهت درمان حادثه ديدگان به ويژه كودكان اعزام و به طور مستمر وضعيت اقدامات صورت گرفته را رصد كرده است و براساس نياز تيم اعزامي تجهيزات مورد نياز نيز فراهم شده است. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترين زمان ممکن به عراق ارسال گردد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت،متاسفانه روز چهارشنبه منطقه كركوك در عراق توسط گروهك داعش مورد حمله شيميايي با گاز خردل قرار گرفت که بر اثر اين جنایت غیر انسانی و دردمنشانه شماري از افراد غير نظامي به ويژه كودكان بشدت مجروح شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین