کد خبر: ۳۵۵۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
مردم با حضور در انتخابات ثابت کردند باید با ایران کار و مذاکره کرد

انتقاد ظریف از عربستان: می‌خواستند کمر ایران را بشکنند ولی کمر خودشان شکسته

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سعودی ها قیمت نفت را آنچنان پایین آوردند که کمر اقتصاد ایران را بشکنند و اجازه ندهند با سربلندی مذاکره کنیم ولی اکنون کمر خودشان و همقطاران آنان شکسته و به وام گرفتن از موسسات مالی بین‌المللی روی آورده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در ادامه سفرش به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه در نیوزیلند به سر می‌برد، ظهر دیروز در جمع ایرانیان مقیم نیوزیلند حضور یافت و با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آفتاب، ظریف در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف باشیم. ایرانی تنها در خور تکریم و سپاسگزاری است.

ظریف خطاب به ایرانیان حاضر در این جمع اظهار داشت: شما با موفقیتتان بهترین نمونه و معرف ایران و ایرانی هستید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان جامعه ایرانی در خارج از کشور را فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین اقلیت قومی در کشوری برشمرد که در آن اقامت دارند و افزود: سفارتخانه خانه شماست؛ کسانی که در سفارتخانه‌ها کار می‌کنند چند روزی مهمان شما هستند و ما چند روزی در خانه در خدمت شما هستیم. ایرانی‌ها بهترین پل برای ارتباط بین دو فرهنگ و بهترین پیام‌آفرینان گفت‌وگو و تفاهم هستند. شما بهترین معرف ایران و ایرانی هستید و افتخار می‌کنیم نمایندگان شما هستیم.

‌وزیر خارجه در ادامه با بیان اینکه سال جدید سال تلاش و کوشش است، به دوران تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: شرایط نابسامانی بر مردم ما تحمیل شده بود که ایرانی و کار کردن با ایرانی را هزینه‌مند کرده بود. بسیار به خودم می‌لرزیدم که می‌گفتند کار کردن با ایران هزینه حیثیتی دارد.

وی ادامه داد: امروز به لطف خدا و برکت حضور واقع بینانه و هوشمندانه مردم در انتخابات سال ٩٢ که بدخواهان ایران را ناامید کردند که می‌خواستند با فشار و تحریم بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد و مردم را به شورش و دوری از حاکمیت دعوت کنند، مردم در انتخابات مجلس و خبرگان سنگین‌ترین حضورهای تاریخ انتخابات را نشان دادند و مردم ما ثابت کردند باید با ایران کار و مذاکره کرد.

ظریف با بیان اینکه ایران همواره خواهان گفت‌وگو و مذاکره بوده، اظهار داشت: مردم دیگران را قانع کردند که باید با ایران گفت‌وگو کرد و ما فقط یک وظیفه تکنیکی و فنی را اجرا کردیم و هر چه بود از این مردم بود. مردم آن فضا را شکستند و اکنون آن فضا به فضای دیگری تبدیل شده است.

ظریف با اشاره به تحرکاتی که در منطقه علیه ایران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد تحرکات دیگران هستید.

وی با بیان اینکه عربستان تلاش می‌کند فضای تهدید در منطقه را حتی به هزینه خودش ایجاد کند، افزود: قیمت نفت را آنچنان پایین آوردند که پشت اقتصاد ایران را بشکنند و اجازه ندهند ما با سربلندی مذاکره کنیم، ولی امروز به لطف خدا پایین آمدن قیمت نفت باعث شده که اتکای ما به نفت از بالای ٥٠ درصد به ٣٠ و چند درصد کاهش یافته و کمر سعودی و هم قطارانش شکسته شده و به وام گرفتن از موسسات مالی بین‌المللی روی آورده‌اند. به باور ظریف باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

براساس گزارش فارس، وی افزود: مردم، کارآفرینان و تک تک اقشار مردم ایران باید بیشترین بهره‌برداری را انجام بدهند که سال آینده موفق تر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States of America
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
1
20
شما جلوه گر عقلانیت مردم ما بودید و نشان دادید مردم کسی که همفکرشان نباشد را انتخاب نمی کنند. انتخاب شما، بازتاب تفکر اکثریت جامعه ی ماست و این مردم هر کسی را که نخواهند، باید کنار برود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین