کد خبر: ۳۵۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

پرداخت عیدی به خانواده های چند قلو برای اولین بار توسط بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت عیدی به خانواده‌های چند قلو برای اولین بار توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : انوشیروان محسنی بندپی در نشست صمیمانه خود با احزاب رسانه از پرداخت عیدی به خانواده‌های چند قلوبرای اولین بار توسط سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن یک میلیارد تومان اعتبار تا چهارشنبه هفته جاری مورخ 26 اسفند 94 به ده هزار نفر از خانواده های دارای فرزندان چند قلو عیدی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ده هزار خانواده دارای فرزند چند قلویی که عیدی به آن‌ها تعلق می گیرد کسانی هستند که اطلاعات آن‌ها در سازمان بهزیستی کشور ثبت شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از تدوین آیین نامه کمک به چندقلوها توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

بندپی در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور با تمام توان خود در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها تلاش کرده تا راهبردهای خود را تحقق بخشد، گفت:‌ ما در پیشبرد اهداف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها با تمام توان حرکت کرده و حتی در این راه منتظر قانون هم نبودیم؛ بلکه از ظرفیت خود سازمان بهزیستی و همچنین برخی از استانداری‌ها استفاده کردیم تا طرح های خود را به اجرا برسانیم.

وی درباره مشاوره های ژنتیک نیز اظهار کرد: در سالهای جاری مشاوره های ژنتیک را در چند استان کشور اجباری کردیم و هدفمان از اجرای این طرح این بوده که معلولیت زایی ناشی از اختلالات ژنتیک در کشور را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اولین استانی که مشاوره های ازدواج در آن اجباری شده است استان کرمان بوده که در آن طی تفاهم نامه با استان این فرایند را اجبار کردیم به طوری که چنانچه مشاوره های ژنتیک صورت نگیرد از ثبت ازدواج در این استان جلوگیری می‌شود.

بندپی در ادامه راهبرد دوم سازمان بهزیستی کشور استانداردسازی خدمات، نظارت و پایش بر فعالیت‌های دانست و افزود: امسال بدترین سال مالی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تجربه کردیم اما با این حال نظارت و پایش را امری اجباری برای خود در نظر گرفتیم.

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه استراتژی سازمان بهزیستی کشور تقویت نظارت ها است ، گفت: بر اساس همین استراتژی نظارت و پایش پروتکل صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد را در دستور کار قرار داده و پروتکلی جدید برای فعالیت این مراکز تدوین کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همکاران ما در مراکز پیشگیری از اعتیاد حدود 10 ماه برای تدوین پروتکل جدید مراکز ترک اعتیاد فعالیت کردند و ازهمه صاحبنظران این حوزه در تدوین این پروتکل استفاده شد.

وی ادامه داد: هفته آینده پروتکل جدید مراکز ترک اعتیاد به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد که به موجب آن فرایند مراکز فعلی ترک اعتیاد مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و برای صدور مراکز ترک اعتیاد نیز قوانین جدیدی در نظر گرفته شده است و که در مجموع به افزایش نظارت در این مراکز منجر می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: از 95/1/1 پروتکل جدید مراکز اعتیاد در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

بندپی همچنین عنوان کرد: وقتی بهزیستی می‌داند که بسیاری از طرح ها و فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی برون سپاری کرده باید نظارت و پایش خود را تقویت کند.

وی در ادامه در خصوص مشارکت های مردمی نیز اظهار کرد: متاسفانه درگذشته شرایط و ضوابط همکاری و مشارکت با مردم آنقدر سخت و پیچیده کرده بودیم که با وجود روحیه نوع دوستی و خیر جمعی موجود در کشور مشکلاتی در این راه ایجاد شده بود. در حال حاضر فرایند گروه‌های داوطلب و خیر و همکاری آن‌ها با سازمان بهزیستی را تسهیل کرده ایم.

بندپی در ادامه به اعطای نشان مسئولیت اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور به اصناف و بنگاه های اقتصادی اجتماعی کشور اشاره کرد و ادامه داد:‌ با همکاری بخش خصوصی و نظارت سازمان بهزیستی کشور اعطای نشان مسئولیت اجتماعی را طراحی کردید تا بتوانیم از طریق آن فرایند مسئولیت اجتماعی را در کشور فرهنگ سازی و تقویت کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان اینکه تمامی جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور اعم از معلولین، معتادان،‌افراد مبتلا به اختلالات روحی وروانی و ... هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ شرایط زندگی دچار سختی ها و مشکلات متعدد هستند گفت:‌ در صورت مداخله به هنگام می‌توانیم بسیاری از این افراد را از گزند آسیب های اجتماعی دور کنیم.

وی تصریح کرد: به طور مثال در حال حاضر علم ثابت کرده است که اگر فردی مبتلا به بیماری روحی روانی است به هنگام، تحت درمان قرار گیرد به مرحله اوت نخواهد رسید و یا در بسیاری از دیگر معلولیت ها و اختلالات چنانچه این مسائل از کودکی و طفولیت این افراد حاصل شود قطع به یقین از بروز اختلالات ، معلولیت و مشکلات بعدی در آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه با وجود آنکه در کشور از ظرفیت های خوبی برخوردار هستیم اما در کار تیمی مشکلاتی داریم اما امیدواریم طی همکاری های علمی با سایر کشورهای جهان نیز این ضعف را جبران کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه بر مسأله پایش و نظارت بر خیریه ها اشاره کرد و گفت: حسابرسی و نظارت بر امور خیریه در دستورکار سازمان بهزیستی قرار دارد تا بتواند به دقت و فعالیت‌ها آن‌ها نظارت و فرایند مالی شان را نظارت کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان کشور در خصوص مجوز مراکز مشاوره اظهار کرد: حدود 10 سال است که سازمان بهزیستی به مراکز مشاور مجوز اعطا می‌کند و این مراکز مشاوره شامل مشاوره خانواده ، ازدواج، کودک و ... بوده که همگی به هم متصل بوده و نمی توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

در حال نیز بر اساس ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت، قانون حمایت از خانواده مصوب سال 92 و هم‌چنین بند یک مصوبه معاونت حقوقی رئیس جمهور و بند سه برنامه ملی کاهش و کنترل طلاق همچنان سازمان بهزیستی کشور به صورت قانونی اجازه صدور مجوز مراکز مشاوره را اعم از مشاوره خانواده، ازدواج، کودک ، طلاق و ... داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین