کد خبر: ۳۵۶۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۹

علوی:برخی در مذاکرات هسته‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذاشتند/علت افت علمی،اخراج استادان باتجربه بود

وزیر اطلاعات گفت: در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده که انتظار همکاری می رفت نه تنها همکاری نشد بلکه عده ای چوب لای چرخ می گذاشتند و وزیر امور خارجه را خائن و نفوذی خطاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام سید محمود علوی که در دیدار با مردم بخش چاه ورز در جنوب فارس سخن می‌گفت، افزود: دولت تدبیر و امید، کشور را در سخت‌ترین شرایط تحویل گرفت.

وزیر اطلاعات با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در روند مذاکرات گفت:‌ به هر سختی که بود و با حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری مذاکرات نتیجه داد و امروز شاهد فن آوری و غنی سازی اورانیوم در خاک کشور هستیم ،مسله ای که دنیا هم آن راپذیرفته و به رسمیت شناخته است.

وی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در خصوص افت تولید علم در کشور گفت: اگر کشور دچار افت علمی شده دلیل آن اخراج استادان با تجربه و استخوان دار است که هر کدام به نوعی در گذشته کنار گذاشته شدند.

علوی افزود: تبعات این تصمیم شش ماه تا یکسال قابل جبران نیست بلکه سال‌ها زمان خواهد برد تا این خسران و زیان جبران شود.

وزیر اطلاعات در ادامه برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: در حالی‌که یکی از سالم‌ترین انتخابات در کشور برگزار شد و مردم با شور و شعور در انتخابات شرکت کردند. عده قلیلی دست به حرکت‌های نامطلوب زدند، تهمت زدند و لیست مورد اقبال عمومی را لیست انگلیسی معرفی کردند.

علوی با بیان اینکه تهمت و افترا این عده قبل از هر چیز متوجه شورای نگهبان بود، افزود: ادعای آن‌ها یعنی تایید افراد مورد وثوق انگلیس توسط شورای نگهبان.

او با اشاره به رفتار عقلانی و آگاهانه مردم در انتخابات گفت: خوشبختانه در این دوره مردم با رفتار عاقلانه و خردمندانه خود نشان دادند که به اوج بلوغ سیاسی رسیده‌اند و می‌توانند فرد مورد علاقه خود را در فضایی امن انتخاب کنند.

علوی در بخش پایانی سخنان خود به امنیت کشور اشاره کرد و گفت: در حالی‌که از اطراف ما بوی باروت به مشام می‌رسد، ما در کمال آرامش و امنیت کامل هستیم و این به همت تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) است که خواب راحت از چشمان خودشان می‌گیرند تا ما شب راحت بخوابیم و روز در کمال آرامش کار کنیم. همه دستگاههای امنیتی در خلق این امنیت سهیم هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین