کد خبر: ۳۷۲۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

تأکید بر پیش و پا افتادن حملات سایبری اخیر علیه سایتهای ایرانی در گفت‌وگوی ویژه خبری

«خودنمایی سایبری» واژه‌ای بود که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره حملات اخیر به سایت‌های ایرانی به‌کار برد.
آفتاب‌‌نیوز : در گفت‌وگوی ویژه خبری 22:30 یکشنبه‌شب مورخه 16 خرداد 1395 در شبکه دو، دکتر جلیلی عضو شورای فضای مجازی نیز با سردار جلالی هم‌عقیده شد و تأکید کرد که حملات اخیر پیش و پا افتاده بوده ولی باید بیشتر مواظب زیرساخت‌ها بود تا چنین حملاتی دوباره رخ ندهد.

به گزارش خبرآنلاین، وی درخواست کرد مسولین فنی سایتهای موردحمله واقع‌شده مورد بازخواست قرار گیرند، هرچند این اتفاق ناچیز بوده ولی باید تلنگری قلمداد شود تا دوباره تکرار نشود.

تهرانی معاون فناوری اطلاعات سازمان آمار ایران درباره حمله سایبری اخیر گفت سه شنبه متوجه حمله شدیم و سایت هک شده اطلاعات روابط عمومی را پوشش می‌داد و اتفاق رخ‌داده در حد دیفیس بود که بلافاصله سامانه از دسترس خارج‌شده و اقدامات لازم صورت گرفت.

عضو شورای عالی فضای مجازی یادآور شد صنعت امنیت به اندازه نیاز ما قوی نیست و باید بازار داخلی را در اخیار صنعت امنیت قرار دهیم تا امنیت سایبری ما تضمین بومی شود. وی تایید کرد که 80 درصد از محصولات امنیتی مربوط به شرکت های خدمات رسان خارجی است.

سردار جلالی نیز بر توسعه محصولات دانش بنیان و بومی تاکید کرد و افزود اگر حمایت های لازم بشود، مانند صنعت موشکی در حوزه امنیت اطلاعات مستقل خواهیم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین