کد خبر: ۳۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
وزیر نفت تایید کرد:

نقص فنی علت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

وزیر نفت با بیان اینکه علت حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری نبوده است، اعلام کرد: یکی از دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، نشت در یکی از واحدهای برج پارازایلین بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 بیژن نامدار زنگنه امروز در ماهشهر افزود: همه تلاش این است که آتش خاموش شود اما زمانی برای مهار آتش اعلام نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه علت حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری نبوده است، افزود: اگر قصوری هم انجام شده است پس از انجام بررسی اعلام می‌شود.

وزیر نفت گفت: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه پس از وقوع این آتش سوزی ابراز خوشحالی کردند درحالی‌که یک کشور مسلمان نباید از آسیب دیدن کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد.

نامدار زنگنه با بیان اینکه شایعه تخلیه شهر ماهشهر کذب است، افزود: اکنون در ۲۰۰ متری محل حادثه هستم و با تلاش تیم حرفه‌ای عملیات اطفای حریق در حال انجام است که ان شاالله موفق می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیمی حرفه‌ای در حال فرماندهی این عملیات است، گفت: ‌‌نهایت کار این است که هیدروکربوری که داخل مخزن است، بسوزد در حالی‌که بخشی از این مواد دیشب ازمخزن تخلیه شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: سعی می‌شود ظرف چند ساعت آینده با یک حمله آتش را خاموش کنیم و هم اکنون متخصصان در حال برنامه ریزی و تامین کردن تجهیزات و امکانات برای این حمله هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و زخمی نداشته است، گفت: تلاش بسیار خوبی و هماهنگ انجام شده است.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از چهارشنبه ۱۶تیر آغاز شد. آتش سوزی در برج ۸۰۰۱ که با ۱۲۱م‌تر ارتفاع یکی از بلند‌ترین برج‌های پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه ۱۷ تیر تقریبا به طور کامل مهار شده بود اما بار دیگر زبانه کشید.

آتش اکنون تحت کنترل نیروهای حاضر در منطقه است.

بندر ماهشهر در جنوب استان خوزستان واقع شده است.
منبع: صدا و سیما 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین