کد خبر: ۳۸۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

انتقاد وزارت خارجه ایران از بان کی مون

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه از بان کی مون خواست با توجه به اینکه در مذاکرات هسته ای حضور نداشته در گزارش شش ماهه خود به شورای امنیت به مطالبی نپردازد که در تناقض با نص برجام است.
آفتاب‌‌نیوز :
 این مقام مسئول روز جمعه به خبر خبرگزاری رویترز درباره اظهارات منتسب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص آزمایش های موشکی کشورمان اشاره کرد و گفت امیدوار است خبر رویترز مطابق واقعیت نباشد.


به گزارش ایرنا، وی به بان کی مون توصیه کرد با توجه به اینکه وی و همکارانش در مذاکرات حضور نداشته و از سوابق توافق ها بی خبرند، در گزارش شش ماهه خود به شورای امنیت به تفاسیری نپردازند که با نص برجام متناقض و صرفا نمایانگر فشارهای سیاسی داخلی یک یا چند عضو دائم شورای امنیت است.

این مقام مسئول از دبیرکل سازمان ملل خواست : با رعایت حیطه صلاحیت و اختیارات خود، یک گزارش منصفانه و واقع بینانه در مورد کوتاهی آمریکا در عمل به تعهدات برجامی خود ارائه کند که مورد گواهی همه کشورهایی است که با ایران همکاری اقتصادی خود را از سر گرفته اند.

 
منابع نزدیک به مذاکره کنندگان هسته ای اظهار نگرانی کرده اند که بان کی مون که نقشی در توافق تاریخی هسته ای که یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی در دهه های گذشته به شمار می رود نداشته و طبیعتا اطلاعی از ظرافت های توافق و جزئیات آن ندارد، ممکن است تحت تاثیر همان گروه های فشاری قرار گیرد که وی را وادار به حذف نام عربستان از فهرست کودک کشان کرد.

این منابع ابراز نگرانی کرده اند که دبیرکل سازمان ملل اکنون نیز با اظهارنظرهای غیرمسئولانه و بی ارتباط خود یک توافق تاریخی را تخریب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین