کد خبر: ۳۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

واکنش چین، ژاپن و کره جنوبی به حادثه «نیس» فرانسه

حمله شب گذشته یک کامیون به مردم شهر نیس که سرگرم تماشای مراسم روز ملی فرانسه بودند، با محکومیت و واکنش های شدیدی در منطقه آسیای شرقی مواجه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس گزارش های منتشر شده، در این حادثه تاکنون 77 نفر جان خود را از دست داده اند و ضمن زخمی شدن صدها تن دیگر حال 15 نفر وخیم اعلام شده است.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین پس از وقوع این حادثه با ارسال پیام فوری، با خانواده های قربانیان این حمله از جمله با دولت و ملت فرانسه ابراز همدردی کرده است.

وی که برای شرکت در اجلاس آسیا و اروپا (آسم) در مغولستان بسر می برد، در پیام خود این حادثه را محکوم کرد و خواستار برخورد جدی با مسببان آن شد.

از کره جنوبی نیز خبر می رسد که دولت این کشور حادثه شهر نیس فرانسه را رویدادی تروریستی دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز جمعه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که هنوز آمار دقیقی در باره شهروندان کره ای که نشان داده شود در میان حادثه دیدگان بوده اند، در دست ندارد.

دولت ژاپن نیز امروز در واکنش به این حادثه، اعلام کرد که حملات تروریستی در سراسر جهان نشان می دهد که جامعه بین المللی به یک همکاری قوی برای ریشه کن کردن آن نیاز دارد.

این کشور قبل از حمله اخیر در فرانسه اعلام کرده بود که با توجه به کشته شدن هفت ژاپنی در حمله تروریستی گذشته در بنگلادش بودجه مبارزه با تروریسم را افزایش خواهد داد.

«نیس» یک شهر در فرانسه است که به برگزاری مراسم آتش بازی و نورافشانی شهرت دارد و جمعیت آن نزدیک به 350 هزار نفر است و گفته می شود شماری از شهروندان آن پیشتر سفرهایی به سوریه داشته و بعضا در کنار گروه تروریستی داعش جنگیده اند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین