کد خبر: ۳۸۷۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

مامور سابق سیا : شهرام امیری داوطلبانه به آمریکا اطلاعات داد

«فیلیپ جرالدی» مامور سابق مبارزه با تروریسم سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) گفت: شهرام امیری وقتی برای مراسم حج به عربستان رفته بود به میل خودش با ماموران سازمان اطلاعات عربستان و آمریکا تماس گرفت و داوطلبانه به دولت آمریکا اطلاعات داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، جرالدی در گفت و گو با بی.بی.سی با بیان این مطلب افزود: در واقع دستگاه های اطلاعاتی عربستان و آمریکا امکان سفر امیری به آمریکا را فراهم کردند و او داوطلبانه و به میل خودش به آمریکا اطلاعات داد.

او همچنین درباره انتشار خبر پرداخت پنج میلیون دلار از طرف آمریکا به شهرام امیری گفت: سیا خبر پرداخت پنج میلیون دلار به امیری را به خبرگزاری آسوشیتدپرس درز داد.
جرالدی اضافه کرد: شاید سیا خیلی جدی با قضیه برخورد کرده بود و به گمان من سیا قصد داشت از آقای امیری استفاده کند تا دانشمندان هسته ای ایران را برای رفتن به آمریکا ترغیب کند.

این مامور سابق سیا تاکید کرد: آقای امیری به دولت آمریکا اطلاعات داده بود و برای همه روشن است که این کار تخلف بزرگی است و مجازات سنگینی دارد.
به گزارش ایرنا ، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه روز یکشنبه با تایید اعدام شهرام امیری گفت: شهرام امیری به اسرار سری نظام دسترسی داشت و با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی شیطان بزرگ وصل شده بود.

وی افزود: امیری با اتصال به امریکا، اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از طی مراحل قانونی این فرد به مجازات رسید؛ اگر چه دروغی که از سوی بستگانش مطرح شده بود که وی به 10 سال حبس محکوم شده است اما مجازات این فرد در دادگاه بدوی نیز اعدام بود که حکم وی تایید و اجرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
0
واقعا بخاطر پول مملکت خودش رو فروخت ؟ چطور میشه خیانت کرد و شب راحت سر بر بالین گذاشت ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین