کد خبر: ۳۸۷۴۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

حکم توقیف اموال ایران در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد صادر شده بود و او امروز به اوباما نامه نوشته است!

حکم اولیه توقیف در دوره دولت محمود احمدی‌نژاد صادر شده و از این‌رو کماکان این سؤال بدون پاسخ است که آیا نمی‌شد به گونه‌ای عمل کرد که آمریکایی‌ها از ابتدا نتوانند حکم توقیف اموال ایران را صادر کنند؟
آفتاب‌‌نیوز : محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم ایران، با ارسال نامه‌ای خطاب به اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، نسبت به مصادره دو میلیارد دلار از منابع مالی مصادره‌شده ایران اعتراض کرده است.

سایت «امید هسته‌ای» پس از انتشار متن نامه احمدی‌نژاد، توضیحاتی مختصر درباره آن را یادآور شده و آورده است:

چنانچه از نامه غیرمنتظره رئیس دولت سابق به رئیس‌جمهور آمریکا برمی‌آید، در کنار اشاره به یک جفای آشکار نظام حقوقی و سیاسی آمریکا نسبت به ملت ایران روح حاکم و شاید هدف اصلی این نامه سرگشاده بازگویی این نکته است که حکم توقیف دو میلیارد دلار در دولت یازدهم صادر شده است.

مراجعه به جدول گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع، نشان می‌دهد حکم اصلی توقیف دو میلیارد دلار از اموال ایران در سال 2008 میلادی صادر شده و دو حکم مورد اشاره محمود احمدی‌نژاد در نامه فوق مربوط به تقاضای تجدیدنظر توسط دولت یازدهم در آن حکم اولیه است.

باتوجه به تاریخ‌های جدول کمیته ویژه مشخص می‌شود که نامه منتشره همراه با کارکرد سیاست خارجی جنبه سیاست داخلی هم دارد، اما در این نامه به یک نکته مهم توجه نشده است که حکم اولیه توقیف در دوره دولت محمود احمدی‌نژاد صادر شده و از این‌رو کماکان این سؤال بدون پاسخ است که آیا نمی‌شد به گونه‌ای عمل کرد که آمریکایی‌ها از ابتدا نتوانند حکم توقیف اموال ایران را صادر کنند؟

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در نامه خود مدعی شده که حکم صادره مربوط به دوره‌ای است که دولت یازدهم در ایران بر سر کار بوده است.

یک توضیح مهم درباره نامه احمدی‌نژاد به اوباما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
4
آن موقع نفت بشکه ای 140 دلارمی فروختندبه اینگونه پولهاتوجه نداشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
بعضي ها آدم ها خيلي چيزها رو دير ميفهمن و دير متوجه ميشن و نميتونن به موقع عكس العمل مناسب نشون بدن و اين تقصيري براشون نيست. اما فاجعه اونجاست كه اينطور آدم ها در راس قدرتي قرار بگيرند.
همينطور كه شاهديم هنوز براي جبران اشتباهات آن هشت سال، سالها وقت و زمان نياز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
2
ايشان هنوز توهم دارند و فكر ميكنند رئيس جمهور هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین