کد خبر: ۳۸۷۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

درخواست منتجب‌نیا از روحانی

این خلاف رویه است که جریان اصلاحات به صورت کامل از آقای روحانی حمایت کنند، اما ایشان پس از اینکه به پیروزی رسیدند به هر شکل که تمایل داشتند در زمینه انتصابات عمل کنند و از هر تفکر و جریانی که خود تشخیص دادند در دولت آینده استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول منتجب نیا به روزنامه آرمان گفت:  انتصابات آقاي روحاني در دولت اول براساس انتظار جريان اصلاحات نبوده و با آنچه ما تصور مي‌كرديم فاصله داشته است. دولت اول ايشان به صورت ائتلافي و براساس سليقه شخصي آقاي روحاني تعيين شده است. بدون شك اصلاح‌طلبان به عنوان مهم‌ترين جريان حامي آقاي روحاني بايد در انتصابات دولت دوم ايشان دخالت داشته باشند. ما در اين زمينه با آقاي روحاني مذاكره خواهيم كرد.

*اصلاح‌طلبان بايد در دولت آينده سهم بيشتري داشته باشند و درصد قابل توجهي از كابينه ايشان را تشكيل بدهند. اين مساله شامل وزرا، معاونان و همچنين استانداران مي‌شود و در همه اين زمينه‌ها بايد تغييرات جدي صورت بگيرد. به همين دليل ما در انتخابات رياست‌جمهوري آينده با آقاي روحاني مذاكره و مفاهمه انجام خواهيم داد.

*در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز ما با وجود مخالفت‌هاي برخي از دوستان اصلاح‌طلب با حاميان دولت مذاكره و مفاهمه انجام داديم و در نهايت نيز به يك جمع‌بندي مناسب دست پيدا كرديم. در انتخابات رياست‌جمهوري ما نه بدون قيد و شرط از آقاي روحاني حمايت خواهيم كرد و نه اينكه تصميم داريم گزينه ديگري در مقابل آقاي روحاني معرفي كنيم. ما تلاش مي‌كنيم با مذاكره و مفاهمه با آقاي روحاني و دولت ايشان به يك جمع‌بندي مناسب برسيم.

*درسه سال گذشته اصلاح‌طلبان در مقابل مخالفان دولت سينه سپر كردند و به خوبي از دولت آقاي روحاني حمايت كردند. بدون شك حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني در سه سال گذشته بيشتراز اعضاي دولت بوده است. ما انتظار داريم به همان اندازه كه از دولت حمايت مي‌كنيم دولت نيز گوشه چشمي به اصلاح‌طلبان داشته باشد. روحانی نبايد از اينكه از اصلاح‌طلبان حمايت كند واهمه‌اي داشته باشد.

*براي برخي فراحزبي و فراجناحي عمل كردن نوعي افتخار است. به نظر من در شرايط كنوني اين رويكرد افتخارآميز نيست بلكه اشتباه است. وقتي يك جريان يا حزب به صورت كامل نيروي انساني و امكانات خود را در جهت حمايت از يك نفر به كار مي‌گيرد انصاف حكم مي‌كند كه آن شخص نيز از پشتوانه اجتماعي و سياسي خود حمايت كند و كوتاهي نكند. اصلاح‌طلبان براي حمايت از برخي افراد كه خود را فراجناحي معرفي مي‌كنند كتك و فحش خورده‌اند و هزينه‌هاي بسياري داده‌اند.

*در همه كشورهاي جهان كسي كه در انتخابات رياست‌جمهوري به پيروزي مي‌رسد نسبت به پشتوانه اجتماعي و سياسي خود تعلق خاطر دارد. متاسفانه اين وضعيت در سه سال گذشته وجود نداشته است. در انتصابات صورت گرفته در دولت مانند انتخاب وزرا و استانداران نيز آقاي روحاني حمايت اصلاح‌طلبان را در حد انتظار در نظر نگرفت و براساس مصلحت فردي عمل كرد.

*چه اشكال دارد آقاي روحاني به صراحت عنوان كند با حمايت كامل جريان اصلاحات و در رقابت كامل با اصولگرايان به رياست جمهوي رسيده است. آقاي روحاني بايد به صراحت از اصلاح‌طلبان حمايت كنند و در اين زمينه هيچ گونه ملاحظه ای نداشته باشد. بنده با آقاي روحاني دوستي ديرينه دارم و با ايشان در زمينه‌هاي مختلف همكاري داشته‌ام. به همين دليل از ايشان درخواست مي‌كنم باب مفاهمه را با جريان اصلاحات باز بگذارند و براي تعامل و همكاري بيشتر با این جريان برنامه‌ريزي كند. از بزرگان جريان اصلاحات نيز درخواست مي‌كنم به هيچ عنوان در انتخابات آينده به كسي چك سفيد امضا ندهند و دولت را به همكاري و تعامل بيشتر دعوت كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
عامل پيروزي آقاي دكتر روحاني فقط حق تعالي بود كه در نتيجه آن همه ملت شريف و مومن با همه وجود به صحنه آمدند و به ايشان راي قاطع دادند. ان‌شاءالله كه تا آخر هم خودش يار و ياور و پشتيبان ايشان باشد. الهي آمين
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین