کد خبر: ۳۸۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

60 نفر طی یک سال اخیر در کره شمالی اعدام شدند

کره جنوبی اعلام کرد، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی در یک سال اخیر 60 نفر از مردم، مسئولان و مقامات نظامی خود را بنا به دلایل مختلف به جوخه اعدام سپرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در گزارشی که روز جمعه توسط نهاد امنیتی کره جنوبی منتشر شده، آمده است که این اعدام ها در ادامه روند قدرت طلبی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از ماه آگوست (مرداد - شهریور) سال 2015 تا آگوست سال 2016 صورت گرفته است.
همچنین تاکید شده که اعدام های صورت گرفته به منظور افزایش ترس در اقشار مختلف جامعه انجام شده که از شرایط فعلی در کشور به دلیل مشکلات متعدد، ناراضی هستند.
کره شمالی پس از آنکه چهارمین آزمایش هسته ای خود را در دی ماه سال گذشته انجام داد، تحت شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در 20 سال اخیر مواجه شد که این موضوع شرایط سختی را برای مردم این کشور رقم زده است.
یونهاپ به نقل از سازمان امنیت ملی کره جنوبی گزارش کرد که از زمان به قدرت رسیدن «کیم جونگ اون» در سال 2012 او با استفاده از روش های همراه با رعب و وحشت و سپردن مقامات دولتی و افسران ارتش به جوخه اعدام تلاش داشته قدرت خود را به روش مشت آهنین افزایش دهد.
برخی از مخالفان دولت پیونگ یانگ می گویند که این اعدام ها نشانه احساس ناامنی رهبر کره شمالی است.
همچنین اعلام شده که اعدام های صورت گرفته از زمان حکومت رهبر جوان کره شمالی، با افزایش دو برابری همراه بوده است.
اعدام های صورت گرفته بیشتر شامل خانواده های فراریان از این کشور و افرادی است که به آنان در فرار از کره شمالی کمک کرده اند و همچنین کسانی هستند که در براندازی حکومت تلاش داشته اند.
بر اساس گزارش ها، پس از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی تاکنون بیش از 28 هزار شهروند کره شمالی از این کشور گریخته و به کره جنوبی پناهنده شده اند.
دولت کره شمالی سال گذشته میلادی (2015) در پی افزایش شدید موج پناهندگی اتباع خود، تدابیر سخت گیرانه تری را در نظر گرفته و اعلام کرده است که مسببان این حادثه را به شدیدترین وجه ممکن مجازات می کند.
در همین راستا، این کشور اوایل ماه جاری و بر اساس گزارشی که منابع امنیتی کره جنوبی منتشر کرده اند، شش تن از ماموران امنیتی و مسئولان برون مرزی مرتبط با اتباع این کشور در خارج از کشور را به دلیل کوتاهی در انجام وظایف محوله اعدام کرد.
نگرانی از وضعیت حقوق بشر در کره شمالی باعث شده تا دولت آمریکا خرداد ماه سالجاری برای اولین بار تحریم هایی را علیه شخص «کیم جونگ اون» وضع کند.
در این تحریم علاوه بر شخص «کیم» که از او به عنوان مسئول زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان کره شمالی نام برده شده، 10 مقام دیگر این کشور نیز در لیست سیاه آمریکا قرار گرفتند.
در میان فهرست اعدام شدگان در کره شمالی در سالهای اخیر، اسامی مختلفی از سوی رسانه های کره جنوبی منتشر شده اما یکی از بانفوذترین افرادی که در این بین جان خود را از دست داده مربوط به شوهر عمه «کیم جونگ اون» است.
او یکی از قدرتمندترین سیاستمداران این کشور بود که در سال 2013 اعدام شد.
«کیم» در سال 2011 پس از مرگ پدرش، «کیم جونگ ایل» به رهبری کره شمالی رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین