کد خبر: ۳۸۸۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

آیت‌الله امامی کاشانی: دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: هم اکنون دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره رفتار و عملکرد عربستان اظهار کرد: آل‌سعود می‌گوید من خادم حرمین هستم؛ این در حالی است که خداوند دست آنها رو کرد و مشخص شد آنها داعش را حمایت می‌کنند. هم اکنون دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* باید به‌گونه‌ای برخورد کرد که بیگانه نتواند بر کشور مسلط شود؛ نکته مقام معظم رهبری هم دال بر همین مسئله است، چراکه اقتصاد مقاومتی شاهرگ است و نباید اتفاقی بیفتد که مسلمانان در تنگدستی و مشکل باشند.

*کاش دنیای اسلام مانند شیعه به امام عصر(عج) توجه می کرد. البته تمام دنیای اسلام به قیام حضرت مهدی (عج) معتقد است اما اینکه ایشان امروز حاضرند و در حال رصد کردن اوضاع جهان و برنامه‌ریزی هستند، مختص شیعه است. البته برخی علمای سنی با شیعه هماهنگ هستند.

* ایران به واسطه‌ی اعتقادش به حضرت ولی عصر(عج) و حضور ولی فقیه تبدیل به یک جزیره‌ی امن در بلاد اسلام شده است، کاش همه این انتظار را داشتند. من به جهان اسلام توصیه می کند که مسئله‌ انتظار را در مساجد و نماز جمعه‌ها مطرح و دل مسلمانان را به چنین آینده‌ی مطمئنی امیدوار کنند.

* اگر مردم حجاز این عقیده را داشتند، آل سعود نمی توانست اینگونه بر آنها حکومت کند. جهان اسلام باید به سمت انتظار حرکت کند.

*{ با اشاره به لزوم پرهیز از اسراف} افرادی که اسراف می کنند در حقیقت در حال بذر‌افشانی در زمین نامساعد هستند. بسیار جای تأسف است که ملت ایران پنج یا شش برابر سرانه‌ی دنیا مصرف نان دارد.کسانی که نان را دور می ریزند در حقیقت دارند گندمی را که آن کشاورز در زمین بذر کرده است را ، دور می‌ریزند.

*باید با اقتصاد، اخلاق و سیاست سالم در برابر دنیا به ایستیم.  این سیاست همان سیاستی است که اسلام به ما گفته است و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را ترسیم کرده‌اند. ما باید به سمت سیاست، اقتصاد و اخلاق حرکت کنیم که دانشگاهیان و جوانان نقش مهمی در این زمینه دارند.

*ما در اقتصاد مقاومتی باید از اسراف و تبذیر بپرهیزیم. تاسف‌آور است که ملت ایران 5 یا 6 برابر سرانه دنیا مصرف نان داشته باشد. آن کسی که تبذیر می‌کند کار شیطان را انجام می‌دهد. چرا مصرف برق در کشور ما باید سه برابر سرانه برق دیگر کشورها باشد. باید صدا و سیما و دولت آمار را به دقت بنگرند و مجلس نیز در قیمت‌گذاری‌ها موضوع را بررسی کند.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
صنعت باز یافت نان دورریخته تبدیل به شیر میکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین