کد خبر: ۳۹۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

رویارویی قطر با ایران قدرتمند در مخوف‌ترین ورزشگاه آسیا

سایت AFC در گزارشی به بررسی دیدارهای جام جهانی در قاره آسیا پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پنج‌شنبه این هفته‌ در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی روسیه در مرحله سوم، باید در خانه به مصاف تیم‌ ‌ملی رویارویی قطر با ایران قدرتمند در مخوف‌ترین ورزشگاه آسیا فوتبال قطر برود.

به‌ گزارش ‌آ‌فتاب‌نیوز،AFC در گزارشی به مناسبت شروع مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، به مرور دیدارهای هفته‌ اول این رقابت‌ها پرداخته و درباره بازی ایران و قطر نوشته است: "تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در سال‌های گذشته همواره عملکرد بهتری نسبت به تیم‌ ‌ملی قطر داشته و از سال 1997 تاکنون هیچ گاه برابر قطری‌ها شکست نخورده است. با این حال باید این موضوع را در نظر گرفت که تیم‌ ‌ملی قطر پیشرفت خوبی در طی چند سال اخیر داشته و با زدن 29 گل در مرحله قبلی این رقابت‌ها قدرتمندترین خط حمله مشترک رقابت‌ها را از آن خودش کرده است.

ترکیب تیم‌ ‌ملی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است. ستاره‌های خط هافبک ایران از جمله اشکان دژاگه و آندرانیک تیموریان همچنان قدرتمند هستند و در کنار اینها پدیده‌های جوان نیز رو شده‌اند که همچون بازیکنان با تجربه‌ای از کیفیت بالایی برخوردارند. بال‌های کناری ایران یعنی علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی تا همین الان توانسته‌اند کیفیت بالای خودشان را در سطح آسیا  نشان دهند. همچنین سردار آزمون 21 ساله که در  تیم روستوف برای مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بسیار خوبی داشته است حضور دارد که کیفیت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بالا برده است.

سعید عزت‌اللهی هم تیمی سردار آزمون در روستوف نیز دیگر ستاره ایرانی ها محسوب می‌شود که در جریان دیدار ایران و ترکمنستان توانست با گلزنی نام خودش را به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ فوتبال ایران مطرح کند.

پیروزی سه بر صفر تیم‌ ‌ملی قطر برابر تیم‌ ‌ملی تایلند در دیداری دوستانه نشان داده که قطری‌ها با روحیه خوبی به یکی از مخوف‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال آسیا می‌آیند، یعنی ورزشگاه آزادی. حالا آنها می‌توانند خودشان را برابر ایران تیم اول رده بندی  فیفا در بین آسیایی‌ها  با شانس پیروزی نشان دهند. 

سباستین سوریا، در برد سه بر دوی تیم‌ ‌ملی  قطر برابر اردن توانست هت تریک کند. حالا این مهاجم 32 ساله، تنها چهار بازی برای رسیدن به رکورد بازی‌های وسام ریزیک فاصله دارد.

در دیگر دیدارهای گروه یک انتخابی جام جهانی در قاره آسیا دو دیدار  دیگر نیز برگزار می‌شود. کره جنوبی باید برابر چین به میدان برود و ازبکستان نیز به دیدار تیم‌ ‌ملی سوریه خواهد رفت.

* کره جنوبی – چین

کره جنوبی بیش از 30 سال است که فرصت حضور در جام جهانی را از دست نداده است. 8 حضور پی در پی در جام جهانی از سال 1986 نشان می‌دهد که شاگردان اولی اشتلیکه بار دیگر شانس  بالایی برای صعود به جام جهانی روسیه دارد.

در طرف مقابل تیم‌ ‌ملی چین تنها یک بار فرصت حضور در جام جهانی را کسب کرده است. آن هم به سال 2002 بر می‌گردد که در خاک کره جنوبی موفق به این مهم شد. فوتبال حالا در پر جمعیت‌ترین کشور جهان رشد زیادی داشته است. رشدی که شاید منجر به دومین حضور چینی‌ها در جام جهانی شود.

کره جنوبی در مرحله قبل تنها تیمی بود که تمام 8 بازی خود را با برد به پایان رساند. به ثمر رساندن 27 گل و بسته نگه داشتن دروازه خودی در تمامی 8 دیدار قدرت بالای کره‌ای‌ها را به رخ کشید. ستاره‌های لژیونر کره‌ای همچون سونگ هیونگ مین، کی سیئونگ یئونگ و کو جائل چول باعث این شده است که تیم‌ ‌ملی کره جنوبی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

در طرف مقابل بازیکنان چینی اغلب در لیگ خودشان بازی می‌کنند غیر از ستاره 19 ساله تیم ویتسه هلند یعنی ژانگ یونینگ.

* ازبکستان – سوریه

تیم‌ ‌ملی ازبکستان شکست عجیب چهار بر دو برابر تیم‌ ‌ملی کره شمالی را در مرحله قبل جبران کرد تا از گروه نخست رقابت‌ها به این مرحله راه یابد تا آنها شانس دیگری برای حضور در جام جهانی را امتحان کنند. حریف آنها سوریه معادلات را بر هم زد و با کسب شش پیروزی از هشت دیدار خود به عنوان یکی از بهترین‌های تیم‌های دوم جدول رده‌بندی راهی این مرحله شود.

حضور سرور جباراف و ایگناتی نستروف در ترکیب ازبکستان در کنار بازیکنان جوان باعث شده تا ازبکستان ترکیبی از بازیکنانی با تجربه و جوان باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نقل از AFC ، AFCدر طرف مقابل سوریه از داشتن بازیکنانی با اسم و رسم دار محروم است، ولی مهاجم گلزن شان عمر خریبین را در اختیار دارند. این مهاجم 22 ساله در مرحله قبل هفت گل برای تیمش به ثمر رساند.

این اولین دیداری بود که دوتیم از زمان جام ملت‌های آسیا 1996 برگزار می‌کنند".


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین