کد خبر: ۳۹۳۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

پوتین: بعید نیست به زودی درباره سوریه با آمریکا به توافق برسیم

رئیس جمهور روسیه این مساله را بعید نداست که مسکو و واشنگتن در آینده نزدیک به توافقی پیرامون سازش در سوریه دست یابند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ که امروز (جمعه) منتشر شد، مذاکران درباره بحران سوریه را بسیار دشوار ارزیابی کرد.

پوتین با بیان اینکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا نقش زیادی در پشت سر نهادن اختلافات میان مسکو و واشنگتن داشته است، در عین حال گفت: طرفین به صورتی آرام در مسیر درست حرکت می‌کنند.

پوتین افزود: ما به صورتی آرام در مسیر درست حرکت می کنیم و من این مساله را بعید نمی‌دانم که در آینده‌ای نزدیک به توافقی دست یابیم و توافق خود را به جامع بین‌الملل عرضه کنیم.

پوتین افزود: مذاکرات با دشواری بسیار در جریان است. یکی از مسایل اصلی لزوم جدا کردن مخالفان میانه‌رو از گروه‌های تندرو و تروریستی است. ما بر این مساله اصرار داریم و شرکای ما در ایالات متحده با این مساله مخالف نیستند اما آنها نمی دانند که ما چگونه می توانیم این امر را محقق سازیم.

پوتین با بیان اینکه تحولات اخیر در سوریه برای روسیه این باور را شکل داده است که جبهه النصره و گروه های مشابه همچون آفتاب پرست رنگ عوض می‌کنند و کم‌کم بخش میانه رو از مخالفان سوری را می بلعند، نسبت به خطر این وضعیت هشدار داد.

رئیس جمهور روسیه عنوان داشت: صحبت دیگر پیرامون یک درگیری داخلی نیست چراکه در میان گروه‌های سوری، افراد مسلح خارجی وجود دارند که از خارج سلاح و تجهیزات دریافت می کنند.

پوتین گفت: با وجود تمامی این دشواری ها ما در مسیر درست هستیم و من تلاش‌های گسترده جان کری را می‌ستایم و از صبر و پافشاری وی شگفت‌زده هستم.

وی افزود: روسیه و ترکیه نیز برای ایجاد توافق های دوجانبه پیرامون سوریه تلاش می کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین