کد خبر: ۳۹۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

پنتاگون: سخنگوی داعش کشته شده است

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای جدید یک بار دیگر مدعی شد که «ابومحمد عدنانی» سخنگوی داعش در حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد سه‌شنبه 13 سپتامبر به وقت ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا تأیید کرده حملات هوایی نیروهای آمریکایی به کشته شدن «ابومحمد عدنانی» انجامیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کوک گفته است: «وزارت دفاع آمریکا تأیید می‌کند که حمله هوایی 30 آگوست که ابو محمد عدنانی را هدف گرفته بود، با موفقیت انجام شده است».

بر اساس این گزارش، در تاریخ 31 آگوست، یک روز پس از کشته شدن مرد شماره دو داعش در سوریه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در حمله جنگنده روسی «سوخو-34» در نواحی جنوبی حلب، 40 نفر از نیروهای داعش که در جلسه‌ای شرکت کرده بودند از جمله سخنگوی این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

در همان زمان نیز وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این فرد در حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شده است.

مقامات وزارت دفاع روسیه در واکنش به این ادعای آمریکا اعلام کردند، نیروهای آمریکایی اصلا از حمله هوایی جنگنده روسی که این تعداد از نیروهای داعش را هدف گرفته و به هلاکت رسانده اطلاعی نداشته‌اند.

به گزارش فارس، با این وجود، امروز پس از گذشت حدود دو هفته از این اتفاق، پنتاگون یک بار دیگر ادعا کرده که این فرد در حملات هوایی نیروهای آمریکایی کشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین