کد خبر: ۳۹۶۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

شکایت عربستان و امارات از کاروان پارالمپیک ایران در ریو

سعودی‌ها به جنجال‌سازی خود علیه ورزش ایران هم‌چنان ادامه می‌دهند و این بار از نوشته "خلیج همیشه فارس" بر روی لباس اعضای کاروان ایران در پارالمپیک خشمگین شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیته ملی المیپک عربستان مدعی است که رفتار ورزشکاران ایرانی در پارالمیپک تحریک آمیز بوده است. کاروان سعودی‌ها که در برزیل حضور دارد، اعلام کرد که اعتراض رسمی خود را به رفتارهای تحریک آمیز کاروان ایران به کمیته عالی برگزاری رقابت های المپیک ارائه داده است.

به گزارش انتخاب و  به نقل از یورو اسپورت، سعودی‌ها نسبت به استفاده ایران از تصویر و عبارت "خلیج فارس" بر روی پیراهن و وسایل ورزشکاران ایرانی اعتراض دارند و بر این باور هستند که کاروان ایران سیاست را وارد ورزش در پارالمپیک کرده و این نوشته حرکتی تحریک آمیز علیه عربستان و کشورهای عربی منطقه است.

ناصر القحطانی، مدیرفنی و اداری کاروان عربستان در ریو در گفت‌وگویی که با یورو اسپورت عربی داشت، گفت: اعتراض رسمی خود را علیه ایران به کمیته برگزاری بازی‌ها تقدیم کرده‌ایم. باید مانع از این حرکات تحریک آمیز ایرانی‌ها باشیم. آن‌ها در هر مکان و مراسمی دست به چنین حرکاتی می‌زنند و سیاست را وارد ورزش کرده‌اند. با همکاری دیگر کشورهای عربی می‌خواهیم تحریم‌هایی را علیه ایران اتخاذ کنیم تا مخالفت خود را چنین رفتارهای که هیچ ربطی به ورزش ندارد، اعلام کنیم.

یورو اسپورت عربی نوشت که امارات هم اعتراض رسمی خود را به رفتارهای کاروان ایران تقدیم کمیته برگزاری رقابت‌ها کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین