کد خبر: ۳۹۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

استقبال دانشگاه انجمن جهانی هسته ای برای همکاری مجدد با ایران

«پاتریکا ویلند» رئیس دانشگاه متعلق به انجمن جهانی هسته ای روز جمعه با خوب توصیف کردن دیدارش با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران در لندن، از همکاری های مجدد علمی و آموزشی این دانشگاه با ایران استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «پاتریکا ویلند» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست انجمن جهانی هسته ای گفت: ملاقات خوبی را با آقای صالحی داشتیم. در این دیدار ایشان از علاقه مندی ایران به ایجاد ارتباط مجدد و گسترش همکاری های نزدیک با این دانشگاه سخن گفتند.

وی افزود: ما نیز در صدد هستیم تا دوره های آموزشی را برای دانشجویان ایران فراهم کنیم، تا طرف ایرانی، دانشجویانشان را برای شرکت در این دوره ها اعزام کنند.

ویلند با بیان اینکه در این رابطه با دکتر صالحی در ارتباط خواهد بود، گفت: این نشانه بسیار خوبی است که ایران می خواهد ظرفیت های علمی اش را در زمینه هسته ای با این دانشگاه معتبر و شناخته شده گسترش دهد.

وی اظهار داشت که در گذشته با ایران در زمینه های آموزشی همکاری هایی صورت گرفته اما به دلیل «برخی تغییرات» این همکاری متوقف گردید.

وی افزود: اما اکنون ایران آماده است که دوباره همکاری هایش را آغاز کند و این رابطه برای تبادل اطلاعات بسیار مهم است.

ویلند در خصوص دوره های آموزشی این دانشگاه گفت: این دوره ها به منظور تربیت کارشناسان هسته ای، برای کشورهایی که ظرفیت هسته ای شان را توسعه می دهند تنظیم شده است.
وی افزود: سال گذشته 71 دانشجو از 31 کشور در این دوره ها شرکت کردند.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست سالانه انجمن جهانی هسته ای در لندن به سر می برد روز جمعه با خانم 'اگنت رایزینگ ' مدیر کل انجمن جهانی هسته ای، 'پاتریکا ویلند' رییس دانشگاه این انجمن و نیز 'شاه نواز احمد' مشاور ارشد این انجمن در امور هند، آسیا و خاورمیانه نیز دیدار و گفت وگو داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعد از این دیدار گفت: پیشنهاد دیگری که دادیم و مجدد مورد پذیرش ایشان قرار گرفت، بحث این بود که آنها یک دانشگاه مجازی دارند در ارتباط با همکاری های هسته ایی، به این نحو که خیلی از دانشگاه های معتبر هسته ای جهان، در فضای مجازی با هم همکاری های خوبی دارند و با هم تبادلات علمی دارند و در کشورهای مختلف کارگاه های آموزشی دایر می کنند.

وی افزود: قرار بر این شد که ما هم دو دانشگاه خوب کشورمان را به عنوان عضو در این دانشگاه مجازی مربوط به این انجمن معرفی کنیم که این اقدام مهمی بود .

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی'انجمن جهانی هسته ای' در انگلیس، روز پنجشنبه از بروکسل وارد لندن شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین