کد خبر: ۳۹۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
گاهی به‌خاطر کار غلط یک فرد، 80 میلیون نفر زیر سؤال می‌روند

اظهارات امام‌ جمعه‌ اراک درباره جنایت کهریزک، عذرخواهی مرتضوی‌ و پرونده زهرا کاظمی: بعد از 7‌سال، توبه‌ آنان دیگر اثری ندارد

آیت الله دری نجف آبادی همچنین اظهار کرد: در سال 88 به عنوان دادستان کل کشور مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم و پافشاری کردم که این کار انجام نشود. امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از هفت سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آنان دیگر اثری ندارد؛ زیرا زیان‌های سنگینی برای کشور داشت. در زمانی که دادستان کل کشور بودم براثر غفلت بعضی از افراد یک خانم براثر حادثه‌ای فوت و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد. گاهی به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد، 80 میلیون نفر جمعیت زیر سؤال می روند.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: همه قبول داریم در نهضت عاشورا، احساسات، عاطفه و محبت نقش دارد؛ اما واکنش امام‌جمعه‌اراک به عذرخواهی مرتضوی: بعد از 7 سال اعلام می‌کنند که توبه کردیم اما توبه آنان دیگر اثری ندارد/مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودماحساسات و محبت به اهل البیت (ع) باید برمبنای عقلانیت و فطرت روشن دین اسلام باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه پنجشنبه در گردهمائی روحانیون شهرستان خمینی شهر اظهارکرد: برخی افراد از عظمت فرهنگ قیام عاشورا فقط بربام احساسات و تخیلات حرکت می کنند. 

وی با اشاره به اینکه بعضی به دنبال آن هستند که بر اساس تخیلات و احساسات مردم را جذب خود و سرگرم کنند، افزود: امروز کوچک ترین عمل و حرکت عزاداران ما در معرض دید رسانه های دشمن قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم و صفر، مردم ایران خود را برای برگزاری مراسم سوگواری این ایام آماده می کنند، تصریح کرد: دشمن به آسانی راحتی می تواند آیین های عزاداری ما را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کرده و در قضاوت مردم جهان از دین اسلام و مذهب تشیع تغییر ایجاد کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: حماسه عاشورا، نهضت محرم و قیام امام حسین (ع) را آنگونه که هست باید درک و برای مردم تفسیر و تبیین کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شعرخوانی و عزاداری ما باید حماسی باشد و فرهنگ ئهضت و قیام عاشورا در مساجد و حسینیه های ما ترویج و حاکم شود. 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز مذهب تشیع و دین اسلام به امانت در دست روحانیت است، افزود: علما با مسئولیت پذیری بیشتر در ماه های محرم و صفر عمل کنند تا بعضی رفتارهای ناشایست و اقدام های غلط در عزاداری های محرم و صفر بهانه به دست دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد دشمن فکر کند با مسائل مذهبی می تواند در بین روحانیت و مردم شکاف ایجاد کند؛ گفت: بزرگترین گناه، ایجاد شکاف در بین مسلمانان است.

وی با اظهار اینکه منافع بعضی در ترویج اعمال خرافی و بدعت هاست؛ گفت: نباید اجازه داد مسائل حاشیه ای در عزاداری ها، جایگاه مسائل اصلی را بگیرد بنابراین در این زمینه روحانیت، مداحان، مرثیه خوان ها و هنرمندان وظیفه سنگینی برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در عزاداری ایام محرم و صفر، افزود: احتیاط ایجاب می کند اعمالی که به مصلحت دین و مذهب نیست؛ انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید زمان شناس باشند و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را تنها نگذارند؛ بیان کرد: سلیقه بعضی از افراد برای خودشان محترم است، امروز رهبر معظم انقلاب اعمال خرافی و بدعت ها را به صلاح نظام ، مذهب و دین اسلام نمی دانند.

وی بیان کرد: فضای تبلیغاتی و رسانه ای دشمن، امروز اجازه انجام هر عملی در ماه محرم و صفر را به ما نمی دهد و کوچکترین حرکت ما به صورت گسترده به مردم جهان مخابره می شود.

وی تصریح کرد: احیای عزای امام حسین (ع) از هر واجبی مقدس تر است؛ ولی این احیا باید به عنوان قیام امام حسین(ع) ، حماسه عاشورا و واقعه کربلا و به عنوان امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و استبداد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: روحانیت وظیفه دارد خطبه های امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) را به زبان رسا و گویا به گوش همه مردم دنیا برساند.

آیت الله دری نجف آبادی بابیان اینکه جایگاه نماز ظهر عاشورا نباید مورد غفلت و بی توجهی قرارگیرد، گفت: در حالی که امام حسین (ع) در میدان جنگ نماز را رها نکردند، چگونه بعضی به بهانه عزاداری به نماز اول وقت بی توجهی می کنند.

وی با بیان اینکه رفتار و اقدام های ما باید با خلوص نیت همراه باشد تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای پیشرفت و ترویج مذهب تشیع و دین اسلام با دلسوزی و نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه دنیای اسلام در مقابل تهدیدهای متعدد دشمنان قرار دارد، افزود: محرم و صفر فرصت بسیار مهمی برای خدمت، مبارزه، جهاد، امر به معروف نهی از منکر و خنثی کردن توطئه های دشمنان و بیان حقائق دین اسلام است. 

وی با تأکید بر اینکه معنویت ماه محرم و صفر به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرد، تصریح کرد: انقلاب ما از مدرسه فیضیه نشات گرفت و در محرم و صفر رشد و بالندگی یافت.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه ماه محرم و صفر کمر طاغوت و رژیم شاه را شکست گفت: محرم و صفر تمام نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب می کند و مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی، شوکت اسلام و عزت مسلمانان جهان است.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال بهانه است تا از راه های مختلف از جمله فضای مجازی به دین اسلام و مذهب تشیع آسیب وارد کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان مرکزی افزود: اسلحه ما باید مقابل رژیم صهیونیستی، داعش و حامیان این گروه تکفیری و تروریستی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 80 سال گذشته، امروز ماهیت ننگین آل سعود فاش شده است، ادامه داد: امروز همه به حمایت آل سعود از گروه های تروریستی و افراطی پی برده اند و زمینه ای فراهم شده تا ماهیت این خاندان برای جهان اسلام و مردم دنیا روشن و مشخص شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آل سعود برای جهان اسلام خطر جدی محسوب می شود، تصریح کرد: خاندان سعودی در 80 سال گذشته بیشتر آثار پیامبر (ص) و خاندان ایشان را تخریب کرد.

وی با اشاره به اینکه دست آل سعود در دست رژیم صهیونیستی و منافقین است گفت: امروز جهان تشیع مورد تهاجم دشمنان و گرگ های گرسنه قرار گرفته است و همه آنها از جمله آل سعود و آل خلیفه علیه اسلام متحد شده اند. 

وی با اشاره به سابقه حوزه علمیه خمینی شهر و علمای این شهرستان، گفت: حوزه علمیه خمینی شهر به عنوان یک شهر مذهبی باید کانون حمایت از اندیشه های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: همه روحانیت باید برای همبستگی و اتحاد ملی تلاش کنند و همواره مصلحت اسلام و نظام را در نظرداشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به تشیع گفت: مذهب تشیع در جهان پرچمدار دین اسلام است و باید قدر این شرایط را بدانیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، کشتی انقلاب و نظام را بخوبی مدیریت و هدایت کرده اند، افزود: مقام معظم رهبری در تمام مراحل و عرصه های مختلف با تیزبینی، تقوا، قاطعیت، مقاومت، سربلندی و حفظ وحدت ملی اهداف انقلاب اسلامی را پیش برده اند.

مخالف انتقال زندانیان وقایع سال 88 به کهریزک بودم 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین اظهار کرد: در سال 88 به عنوان دادستان کل کشور مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم و پافشاری کردم که این کار انجام نشود. 

وی افزود: امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از هفت سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آنان دیگر اثری ندارد؛ زیرا زیان های سنگینی برای کشور داشت. 

وی ادامه داد: این غفلت باعث شد تمام دنیا علیه نظام ما معرکه بگیرند، علیه ما توطئه و قانون تصویب کنند. 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: در سال 88 در قضیه زندان کهریزک 100 درصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم. 

امام جمعه اراک ادامه داد: در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آنان خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند ولی اکنون بعد از هفت سال اعلام می کنند که اشتباه کرده اند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمانی که دادستان کل کشور بودم براثر غفلت بعضی از افراد یک خانم براثر حادثه‌ای فوت و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد. دولت کانادا براثر همین غفلت، علیه نظام ما کارشکنی زیادی کرد. 

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: گاهی به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد، 80 میلیون نفر جمعیت زیر سؤال می روند. 

وی افزود: یک اشتباه، آثار سوء زیادی به همراه دارد و ممکن است از یکسو برای کشور و نظام زحمت ایجاد کند و از دیگر سو، موجب استفاده سوء دشمنان شود. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
شما مافوق سعيد مرتضوي بوديد جطور ميشه در عين حال كه مخالفت كرديد ولي دستور مرتضوي اجرا شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
4
شما مافوق سعيد مرتضوي بوديد جطور ميشه در عين حال كه مخالفت كرديد ولي دستور مرتضوي اجرا شد!
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
1
إنكار ريخته شدن خون چند جوان بيكناه براي ايشان ناراحت كننده نيس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
به نظر میرسد اظهارات فوق مقدم بر اظهارات آقای مرتضوی قرار دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
1
عجب.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
3
1
درود بر اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
5
يعني در آن زمان هيچ قدرتي نداشت ؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
9
سلام
اقای دری نجف ابادی
چرا با هماهنگی رئیس قوه قضاییه وقتی خلاف(مرتضوی) عمل نمود از کار برکنار ننمودیید
پس شما هم کوتاهی نمودیید
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
3
2
جناب دری حیف شما که خود را زیر چرخ اصلاحات له کنید ارزش شما بیشتر از آن هست حیف وصد حیف.................................................
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
واقعا چه خبر شدبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
1
بنا به گفته اش دادستان كل بودي پس چرا آن موقع ايشون از دستور شما تمرود كرد ولي هيچ اقدام قانوني انجام ندادي حاج آقا
علی
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
حاج آقارئیس خوبی است فقط حیف معاوناش.....
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
گاهی به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد، 80 میلیون نفر جمعیت زیر سؤال می روند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین