کد خبر: ۴۰۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

با مصرف گوجه فرنگی از ابتلا به عفونت پیشگیری کنید

مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تاکید کرد: با مصرف مداوم گوجه‌فرنگی می‌توان از ابتلا به سرماخوردگی و انواع عفونت پیشگیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا،  حسین یاری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سرطان پروستات از بیماری‌های شایع بین مردان محسوب می‌شود، اظهار کرد: تغذیه و گنجاندن برخی مواد غذایی و گیاهی در سبد غذایی افراد می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر باشد. در واقع گوجه‌فرنگی و انواع فرآورده‌های آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و حتی سایر بیماری‌های مزمن نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و تاثیر مصرف آن در جلوگیری از بروز انواع سرطان، غیر قابل انکار است.

وی با تاکید بر مصرف مداوم گوجه‌فرنگی و تثبیت آن در سبد غذایی خانوارها، ادامه داد: مصرف مداوم و مستمر گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های آن در کنار سایر عوامل، خاصیت ضد سرطانی دارد و محققان استفاده از آن را در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌کنند؛ چراکه گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است و بر اساس بررسی‌های انجام‌ شده، مصرف مقادیر زیاد لیکوپن موجب کاهش حمله‌های قلبی و سرطان‌های پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده و دهان می‌شود.

یاری با اشاره به نقش گوجه‌فرنگی در تقویت سیستم ایمنی بدن، تصریح کرد: گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا به عفونت و سرماخوردگی ایفا می‌کند. خوشبختانه آب گوجه‌فرنگی نیز که خاصیت درمانی و پیشگیرانه فراوانی دارد، در طول سال‌های گذشته جایگاه خود را به صورت نسبی در سبد تغذیه خانوارهای ایرانی تثبیت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین