کد خبر: ۴۰۳۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

ایرباس خودروی پرنده می‌سازد+تصاویر

شرکت ایرباس، غول‌های هواپیماسازی جهان، اخیرا از پروژه‌ای به نام Vahana که به ساخت یک ماشین‌پرنده مربوط است رونمایی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این خودرو قرار است تک‌سرنشین باشد، دارای سیستم خلبان خودکار باشد و قادر باشد به صورت عمودی فرود بیاید.

به گزارش آفتاب‌‌‌نیوز، این خودرو هشت روتور در سیستم دوبال خود دارد که خودشان را با شیوه پرواز عمودی یا افقی خودرو تنظیم می‌کنند. در این خودرو فقط برای یک نفر جا هست و می‌تواند به نوعی تاکسی آینده باشد، نوعی تاکسی هوایی که با یک تلفن فرابخوانیدش تا به جای استفاده از سرویس‌هایی مثل اوبر در آینده از چنین تاکسی‌هایی استفاده کنید.

این موضوع بیش‌تر از ساخت یک خودرو عمق دارد. در واقع ایرباس معتقد است در حال کار بر روی یک موضوع مربوط به آینده است که از طریق آن می‌تواند مرزهای تکنولوژی را جابه‌جا کند و آینده انسان را دگرگون سازد.
 
به گزارش سایت برترین‌ها، این پروژه در سال ۲۰۱۶ کلید خورد و قرار است با تلاش تیم مهندسی، طراحی و متخصصان رباتیک یک نمونه‌اولیه آماده پرواز تا پایان سال ۲۰۱۷ ساخته شود. احتمالا نمونه‌ای از این دستگاه که آماده تولید واقعی باشد تا سال ۲۰۲۰ ساخته خواهد شد.بحث ساخت یک ماشین پرنده از گذشته‌ها مورد توجه انسان بوده است و در سال‌های اخیر هم از دل‌مشغولی‌های فعالان این حوزه تکنولوژی. اما با مشخص شدن سرمایه‌گذاری لری پیج یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل بر روی دو استارتاپ که در حوزه ساخت ماشین پرنده کار می‌کنند این موضوع برای خیلی‌ها جدی‌تر شده است.

اما اگر فکر می‌کنید این ایده دست کم خیلی زود برای عموم مردم عملی نخواهد بود چندان اشتباه نمی‌کنید. در واقع همه موانع تکنولوژی هم که رفع شوند بحث‌های امنیتی حرکت خودروها در آسمان و  همچنین ایمنی سرنشینان از جمله مسائلی خواهند بود که این خودروها باید با آن‌ها دست به گریبان شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین