کد خبر: ۴۰۵۵۳۶
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
ناکامی تبلیغات سنگین مخالفان علیه وزرای پیشنهادی دولت

هر ۳ وزیرپیشنهادی دولت رای‌اعتماد گرفتند+فیلم و تصاویر

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست علی لاریجانی به منظور بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهای برگزار شد و پس از رای‌گیری، آقایان صالحی‌امیری، دانش‌آشتیانی و سلطانی‌فر به ترتیب به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس رسیدگی به صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه آغاز جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی/روحانی وارد مجلس شدهای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را به عنوان اولین دستور کار جلسه علنی امروز قرائت کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی همچنین اظهار کرد: طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، لایحه فارس جوانان و رسیدگی به تشکیل هیات حل اختلاف استان ها و وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر دستورهای امروز مجلس است.

با استقبال مطهری: روحانی وارد مجلس شد

با استقبال علی مطهری نائب رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و همراهان وی به‌منظور دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت وارد مجلس شدند.

امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و دهقان وزیر دفاع نیز همراه رئیس‌جمهور بودند و همچنین تعدادی از نمایندگان برای ورود رئیس‌جمهور به مجلس به استقبال وی رفتند.

شکست سنگین کاسبان‌فتنه/ هر سه وزیر پیشنهادی دولت رای‌اعتماد گرفتند+فیلم و تصاویر

جلسه‌مجلس برای بررسی رای‌اعتماد به وزرای‌پیشنهادی/ آغاز سخنرانی‌رئیس‌جمهور+فیلم و تصاویر

روحانی:‏ همفکری و همکاری بیشتر مجلس و دولت به نفع مردم است

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:‏

*همفکری و همکاری مجلس و دولت خواسته ملت است.

*از همراهی خوب مجلس دهم و دولت تشکر می کنم.

*هیچ دولتی بعد از دفاع مقدس با شدیدترین تحریمها، قطعنامه ها، تورم بالای 40 درصد و 8 فصل رشد منفی آغاز به کار نکرده ‏است

*ملت ایران در خرداد 92 و اسفند 94 مسیر اعتدال را انتخاب کرد

*دولت در اقتصاد کلان گامهای بلندی چون تک رقمی کردن تورم و رشد بالای 4.4 درصد برداشته است

*نسبت به بهار سال قبل هفتصد هزار اشتغال خالص ایجاد شده است

*تمام تلاش دولت در ششماهه دوم سال 95 تحرک بیشتر در ایجاد اشتغال است

*به اقدام ملی مردم، رهنمودهای رهبر انقلاب و دستیابی به حقوق ملت در برابر استکبار جهانی افتخار می کنیم

*دیگر نمی توانند دور انتخاب ملت ایران دیوار بکشند؛ امروز به هر مقدار و هر کسی بخواهیم نفت می فروشیم

*برجام، راه انتخابی ملت برای تعامل سازنده با جهان و رقابت در بازار بین المللی است

*آنها که از ایران هراسی سخن می گفتند؛ امروز به لکنت افتاده اند.

*دیشب مقام معظم رهبری در جلسه مهم مقابله با آسیب های اجتماعی فرمودند که برای مبارزه با آسیب های اجتماعی حتی آنهایی که به دین و اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند.

*ایشان همچنین فرمودند حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردیدی باشد و در وجدان سالم تردیدی نباشد باید با همه توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.

رئیس جمهور پس از سخنرانی یک ساعته خود در دفاع از وزرای پیشنهادی صحن مجلس را ترک کرد.

در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی  و ورزش و جوانان  تعدادی از نمایندگان برای موافقت و  مخالفت با وزرای  پیشنهادی ثبت نام  کردند که اسامی  موافقان و مخالفان به قید قرعه به شرح زیر انتخاب شد:

-فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

موافقان: ابوالفضل سروش و مهدی شیخ

مخالفان: مهدی فرشادان و حشمت‌الله فلاحت پیشه

-سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

موافقان: محمد بیرانوند و محمدرضا تابش

مخالفان: حسن نوروزی و  مجتبی ذوالنوری

-مسعود سلطانی فر  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

موافقان: موسوی و محمد نعیم امینی‌فرد

مخالفان: محمود شکری و حشمت‌الله فلاحت پیشه

حاشیه‌های جلسه رای اعتماد به 3 وزیرپیشنهادی

جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان امروز - سه شنبه - فرصتی برای برخی نمایندگان بود تا با گرفتن عکس سلفی با رییس جمهوری این رویداد مهم کشوری را برای خود ثبت کنند.

جلسه‌مجلس برای رای‌اعتماد به 3وزیر/ دفاع رئیس‌جمهور از وزرای‌پیشنهادی+فیلم و تصاویر

به گزارش ایرنا،‌ آغاز جلسه رای اعتماد سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین دانش آشتیانی وزیران پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش با حاشیه های جالبی همراه بود.

**جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ساعت 8.10 صبح با حضور 224 نماینده آغاز شد.

**در ابتدای جلسه مجلس به دلیل اینکه هنوز رییس جمهوری وارد صحن علنی نشده بود، نمایندگان رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی را آغاز کردند.

**رییس جمهوری ساعت 8.20 به همراه علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی وارد جلسه علنی مجلس شد و مورد استقبال محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید و تعداد زیادی از نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان با وی مصافحه کردند.

**پس از سخنان حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در دفاع از طرح در حال بررسی، علی لاریجانی با خیر مقدم به رییس جمهوری و هیات وزیران گفت: خدمت آقای روحانی و هیات وزیران که به مجلس آمدند، خیر مقدم عرض می کنم و چون امروز جلسه رای اعتماد است البته وارد بررسی طرحی شده ایم، پس از این که موضوع را به سرانجام برسانیم وارد بررسی رای اعتماد می شویم.

**محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران که به عنوان موافق طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی صحبت می کرد در ابتدای سخنان خود خطاب به رییس مجلس گفت: اگر نمایندگان هنگام رای گیری در صندلی های خود نباشند و حضور قلب نداشته باشند ممکن است، طرحی که برای آن زحمات زیادی کشیده شده است به نتیجه نرسد.

لاریجانی نیز از نمایندگان خواست که در صندلی های خود مستقر شوند.

** برخی از نمایندگان حضور رییس جمهوری در مجلس را فرصت مغتنمی دانستند و با وی عکس سلفی می گرفتند و این روز مهم را در قاب تصویر تلفن های همراه خود ذخیره کردند.

**برخی از وزرای دولت مانند محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی قبل از شروع جلسه علنی در جلسه علنی مجلس حضور داشتند وبرخی دیگر از وزرا به همراه رییس جمهوری وارد مجلس شدند.

**بیش از 350 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و چوانان را پوشش خبری می دهند.

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

در ادامه نماینده های مخالف و موافق دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان دلیل مخالفت  و موافقت خود با دانش آشتیانی پرداختند و پس از آن نیز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه خود را ارائه کرد.(اینجا)

هم اکنون نیز مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال سخنرانی هستند.(گزارش اظهارات موافقان و مخالفان را می‌توانید در اینجا بخوانید)

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را می‌توانید در اینجا بخوانید.


مجلس به سه وزیر دولت اعتماد کرد

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) به بررسی صلاحیت و برنامه های دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و در ادامه در جلسه نوبت بعدازظهر صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری و سلطانی‌فر وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را بررسی کردند و در نهایت به هر سه وزیر اعتماد کردند.

پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و دفاع رییس‌جمهور و وزرا رای‌گیری برای سه وزیر پیشنهادی انجام شد که بر این اساس نمایندگان با ۱۵۷رای موافق، ۱۱۱رای مخالف و  ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده به دانش آشتیانی اعتماد کردند.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حشمت الله فلاحت پیشه نماینده کرمانشاه، اسدالله عباسی نماینده رودسر و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان مخالفان و داوود محمدی، ابوالفضل سروش و مهدی شیخ نمایندگان تهران و غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان موافقان به اظهار نظر پرداختند.

همچنین براساس رای گیری انجام شده، صالحی امیری با ۱۸۰ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن نوروزی نماینده رباط کریم ، سید احسان قاضی زاده نماینده فریمان و مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان مخالفان و محمد بیرانوندی نماینده خرم آباد ، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر، محمدرضا تابش نماینده اردکان و محمد آشوری نماینده بندرعباس به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند.

همچنین سلطانی‌فر با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع وزیر ورزش و جوانان شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، محمود شکری نماینده تالش، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و شهاب نادری نماینده پاوه به عنوان مخالفان و ابوالفضل موسوی نماینده یزد، مهدی مقدسی نماینده اراک، محمد نعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر و پروانه سلحشوری نماینده تهران به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند.

این گزارش تکمیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
24
11
نوني براي ملت نداره تا حالا كه از اين نمايندگان جز خوندن انشائ چيزي نديديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
5
12
تا کور شود هر آنکه نتواند دید .
درود بر شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان
درود بر امام راحل و امام خامنه ای
سلام بر دکتر روحانی عزیز ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
2
13
تسليت به ان خبرگزاری که با بودجه دولت کاری نداره جز مخالفت با دولت و اخبار بدبینی و تضعیف دولت .خبرگزا ی ف ...را میگم..اینطور نوشتم که برای نشر نوشته ام محذورات نداشته باشید ..دلم میخواد قیافه مدیرشون را ببینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
2
19
رو سیاهی به زغال ماند . کاسبان فتنه در انجام فتنه ای دیگر ناکام ماندند .
هادی
|
Germany
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
3
17
دمتون گرم!
یادمه اون روزی که نماینده های لیست امید وارد مجلس شدن، یه عده دلواپس میگفتن مجلس همچنان دست ما هست و شماها الکی شاد هستین. امروز روزی هست که جوابشون رو گرفتن و فهمیدن با چند تا کلمه نخ نما و تکراری مثل فتنه نمیشه جلوی همه چیز رو گرفت.
ضد افراطی گری
|
Canada
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
3
14
الله اکبر . مرگ بر افراطی . انهایی که شکست سنگین خود در انتخابات اخیر مجلس را ، نپذیرفتن و با قرار دادن برندگان اصلاح طلب در لیست خود ، مشغول به اصطلاح بالابردن روحیه هم کیشان خود بودند ، و آمار کذایی تحویل میدادند . امروز به چه بهانه ای این شکست سنگین را توجیه خواهند کرد ؟!
محمد
|
Netherlands
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
1
16
خدارو شکر که کاسبان فتنه و اقلیت مخالف که توهم مجلس نهم رو داشتند از نمایندگان مجلس دهم تودهنی محکمی خوردند
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
11
2
بدبخت های بیچاره در چاهی افتاده اید که خودتان خبر ندارید فعلا داغ هستید حالتان نیست شاهنامه اخرش خوش است
(شکست سنگین کاسبان‌فتنه/ هر ۳ وزیرپیشنهادی دولت رای‌اعتماد گرفتن)
تیرداد مهراد
|
United States of America
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
2
9
درشرایط فعلی تقویت دولت باعث ارتقا روحیه ملی شده و از اوجب واجبات است و باعث اعتلای نظام خواهد گردید تغمه شوم کاسبان فتنه و تجار تحریم مانند ح.ش و ....و غارتگرش و نشریات غیرقانونی و بی وزن!! وفحاش مانند لث...ت و روزنامه های غوغاسالار وهتاک که نیازی به معرفی ندارند در مقابل رای قاطع مجلس فرهیخته وقهرمان حکایت... ونورافشانی ماه میباشد.
یکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
21
4
3فتنه گردیگر به فتنه گران پاستور اضافه شد خدابخیر بگذرونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
3
10
درست كه نوني نداره اما حداقل تابوي سركوب مخالف با برچسب فتنه كه سالهلست به هر بهانه اي به عنوان چماق كنار زدن برخي افراد لايق استفاده ميشد شكست.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
8
4
کاسب فتنه آن هایی بودند که صرافی راه انداختند و افتادند کف بازار سکه و ارز، جیب خودشون رو پر کردن.
بعد با پول های کنده شده از جیب مردم...بر صندلی قدرت تکیه کردند
محمدرضا
|
Australia
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
10
4
مجلس نیست که... کاش نمایندگان خدا رو حاضر میدیدن
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
2
3
سلام فعلا که همه ماشاالله مشغول به کاسبی هستن وفرقی باهم ندارند بیچاره ملت که همه کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن به حال ما فرقی نمی کنه جنتی یا امیری بند خداهمه سرکاریم هرروزیه اختلاس یه درد تازه تاعمرماتمام بشه اول امریکا اگر نشد فتنه اگر باز نشد داعش
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
4
3
از مجلسی که صرافان و ...در آن باشند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
2
10
امروز مجلس را مستقیم گوش میدادم خیلی متاُسف شدم از سخنان یکی
از نمایندگان دلواپس چطور میتواند اینچنین بی پروا به بزگان این نظام تهمت . . . . بزند ازخدا وآخرت نمی ترسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
1
4
انشاالله بعد از انتخابات سال اینده همتون سکته میکنید حرومی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
4
نقوی حسینی بد سوتی داد مشخص بود تعادل روحی و روانی نداشت نمیدونم چرا بعضی از دلواپسان از دست مردم عصبانی اند ؟؟ این امور فتنه غم دیگه تونس براشون نمی پزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
4
انتخاب سه وزیر محترم تهنیت و به مبارکی امیددرجهت ابادانی ایران عزیز
دانش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
4
هر جناحی در کشور طرفدارانی داره و در هر دوره ای یکی از جناح ها اداره کشور رو بدست گرفته پس عقل حمک می کنه به دیدگاههای همدیگر احترام بگذاریم .متاسفانه در پیام های ارسالی کمتر ادب و احترام مشاهده می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
3
متاسفانه بعضی از نظرات کاربران خیلی عجیب و غریب علی رغم اینکه نمایندگان خودشان رای دادن باز میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
2
کتابداران کشور , انتصاب دولتی و انتخابی مجلس را , که از ریاست کتابخانه ملی ایران , برگزیده شد .
تبریک میگویند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین