کد خبر: ۴۰۷۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
پیامدهای پیروزی ترامپ برای اروپا؛ راست های افراطی دست بالا را پیدا خواهند کرد

با محور "پوتین – ترامپ" تغییرات زیادی در پایتخت های اروپایی روی خواهد داد/پیروزی ترامپ معجزه و هدیه ای آسمان گونه برای راست افراطی اروپا

«نوبرتر هوفر» سیاستمدار اتریشی عضو حزب ملی گرای افراطی آزادی اتریش به همراه «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه محتاطانه پیروزی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا را به او تبریک گفته اند و از این موضوع خرسند هستند. آیا حمایت چهره های راست افراطی ضد مهاجران در اروپا از پیروزی ترامپ اتفاقی است؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی اشاره می کند که پیروزی دونالد ترامپ هدیه ای از آسمان یا معجزه ای برای راست افراطی بوده است. 

شاید بتوان او را  برای راست های افراطی یک دوست در کاخ سفید قلمداد کرد. پیروزی ترامپ و شعارهایش امید به موفقیت و انگیزه را در راست افراطی در کشورهای اروپایی تقویت کرده است. هیچ کس تصور نمی کرد که نامزد جمهوریخواهان بتواند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

 اکنون مارین لوپن در فرانسه قطعا با خود می گوید اگر ترامپ بدون هیچ گونه زمینه قوی سیاسی و در یک سیستم اکثریتی توانست پیروز شود چرا او نتواند با چهار دهه تجربه و حضور فعال سیاسی و سازمامدهی فعال حزبش این کار را انجام دهد؟ علاوه بر این نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که او این شانس را دارد که در دور دوم انتخابات فرانسه به نامزد اصلی تبدیل شود. او اکنون با خود می گوید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روی داد و ترامپ نیز رییس جمهوری شد چرا من نتوانم در انتخابات موفق باشم؟»

این روزنامه اشاره می کند که شاید همه انتظار داشتند که اولین رییس جمهروی از جریان راست افراطی در اتریش به قدرت برسد کشور ادولف هیتلر اما این موضوع در ایالت متحده روی داد با این حال،افرادی با تفکر هیتلر هنوز هم در اتریش فعالانه حضور دارند. «نوربرت هوفر» ماه آینده در انتخابات ریاست جمهروی لغو شده اتریش شرکت خواهد کرد او یک راست گرای افراطی است.

 بحران پناهجویان در اروپا سبب شده تا خوراک اصلی تبلیغاتی برای راست افراطی فراهم شود اکنون ما با یک جریان بین المللی سیاسی در اروپا مواجه هستیم. برخی از مفسران استدلال می کنند که محور پوتین – ترامپ سبب می شوند تا تغییرات زیادی در پایتخت های اروپایی روی دهند.


 رهبران راست افراطی در اروپا اولین کسانی بودند که به ترامپ پیروزی اش را تبریک گفتند. در این میان «نایجل فاراژ» رهبر حزب ملی گرای افراطی استقلال با ترامپ روابط نزدیک شخصی دارد به گونه ای که شایعه شده بود که در مناظر ترامپ با هیلاری کلینتون او به ترامپ مشاوره داده است. 

اکثر رهبران راست افراطی در اروپا رابطه ای شخصی با ترامپ دارند. آنان پوتین و ترامپ را به عنوان نمادهای ضد قدرت و ضد سیستم می بینند که می توان از آنان برای مقابله با اتحادیه اروپا و نخبگان ملی در کشورهای عضو این اتحادیه استفاده کرد. آنان بیش تر به ترامپ و پوتین این گونه می نگرند نه آن که آن ها را لزوما برادرانی ایدئولوژیک قلمداد کنند. بیش از آن که ازدواجی بلند مدت میان آنان وجود داشته باشند حول محور دشمنان مشترک و اهداف یکسان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند». 

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که در داخل کنگره امریکا نیز هستند جمهوریخواهی که با راست افراطی اروپا در ارتباط  هستند از جمله «استیو کینگ» و «لوئی گومرت» نمایندگان امریکایی که با رهبران راست افراطی اروپایی چون لوپن و گرت ویلدرز پیش از تسلط ترامپ بر حزب جمهوریخواه دیدار کرده اند. آنان را به دشواری می توان کاملا در دایره درونی اطرافیان ترامپ قرار داد.

 ترامپ چگونه زمامداری خواهد کرد آیا بر حزب جمهرویخواه مسلط خواهد شد یا آن که در اطراف آن کار خواهد کرد؟ سناریوی دوم محتمل تر است و به احتمال زیاد ترامپ از حزب جمهوریخواه برای دسترسی به سیستم اولیه و راه اندازی کارزار انتخابات خود از درون جریان اصلی و نه از طریق بازیگران حاشیه ای درجه سوم استفاده خواهد کرد. علیرغم آن که حزب جمهوریخواه حمایت از او را تایید کرده اما این پیمانی شکننده است چرا که بسیاری در درون آن حزب نسبت به او بدگمان هستند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
معجزه و هدیه ای آسمان گونه برای دلواپسان نیز هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
هيچ وقت ترامپ به پوتين اعتماد نميكنه ضمنا روسيه ورشكسته و با ابزار جنگي فرسوده كجا نميشه مقايسه كرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین