کد خبر: ۴۰۹۴۱۴
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
نقش انتخابات آمریکا و مشکلات زائران اربعین در جنجال‌جدید مشهد

تحلیل عجیب یک سایت اصولگرا از پشت‌پرده لغو سخنرانی مطهری: کار اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان، دولت و خود مطهری بود/ دولت‌روحانی بخاطر ضربه سخت از پیروزی ترامپ آن را لغو کرد!

دلیل و ادعای عجیبتر این سایت اصولگرا درباره پشت‌پرده لغو سخنرانی نائب رئیس‌مجلس در مشهد، آنجاست که این مسئله را به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ ربط می‌دهد و ...
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- لغو سخنرانی علی مطهری، نماینده تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی انتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس و چهره‌ها وفعالان سیاسی را در پی داشته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در حالی که نمایندگان مجلس و وزارت کشور به لغو این مراسم اعتراض کرده‌ و آن را غیرقانونی دانسته‌اند، یک سایت اصولگرا در تحلیلی عجیب با عنوان "پشت‌پرده لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد چه بوده است؟"، لغو این مراسم را نه تنها غیرقانونی ندانسته بلکه در شگفتی تمام از آن تحت عنوان "فرار دولت از پاسخگویی به مشکلات زائران اربعین" و "پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا" یاد کرده است.

این سایت درباره لغو سخنرانی علی مطهری با بیان این‌که "موج رسانه‌ای جریان اصلاحات و ضدانقلاب به نحوی است که انگار خدایی نکرده لغو سخنرانی مطهری یعنی تجاوز به قانون و حق مردم"، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را به دروغ‌گویی و تهمت‌زنی متهم کرده و با ادبیاتی که به‌نظر می‌رسد ناشی از خشم نویسنده آن باشد، نوشته است: «مطهری که خلاف‌گویی‌اش مصادیق عینی دارد، بازهم دهان را بازکرده و با ادبیات عوام‌پسند، لغو سخنرانی‌اش را رفتار داعش‌گونه دانسته.» 

سایت مشرق در ادامه تحلیل خود و در ادعایی عجیب با اشاره به اظهارات و انتقادهای وزیر کشور درخصوص لغو سخنرانی علی مطهری، می‌نویسد: «دولت برای فرار از پاسخ‌گویی به «بحران اربعین» نیاز به دروغ‌گویی علی مطهری دارد.» این سایت اصولگرا در بیان دلایل خود درباره لغو این سخنرانی نوشته است "تنها کسی که نمی‌شود به حرف‌هایش توجهی کرد، علی مطهری است، امثال این افراد را باید به حال خودشان رها کرد و نباید جدی گرفته شوند و باید اعتراف کنیم که مطهری به‌راحتی دروغ و تهمت را چاشنی ادبیاتش می‌کند.» 

تحلیل عجیب یک سایت اصولگرا از پشت‌پرده لغو سخنرانی مطهری: کار اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان، دولت و خود مطهری بود/ دولت‌روحانی بخاطر ضربه سخت از پیروزی ترامپ آن را لغو کرد!

اما دلیل و ادعای عجیبتر این سایت اصولگرا درباره پشت‌پرده لغو سخنرانی نائب رئیس‌مجلس در مشهد، آنجاست که این مسئله را به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ ربط می‌دهد و  می‌نویسد: «بعد از ضربه سخت دولت از انتخابات ترامپ در آمریکا... باید به دنبال این راه‌حل باشند که اگر ترامپ در اظهاراتش ثابت قدم باشد و برجام را پاره یا متوقف کند، چه جوابی به مردم باید بدهند؟ اگر جنگ‌طلبان جدید کاخ سفید خدایی نکرده شیپور جنگ بنوازند، روحانی چگونه به مردم بقبولاند که برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است؟بنابراین سرگرم کردن مردم به موج‌های این‌چنینی (لغو سخنرانی) تا انتخابات ریاست جمهوری بسیار است و دولت هم نیازمند به چنین موج‌های خبری است.»!

این سایت همچنین فراهم‌‌‌نبودن "زیرساخت‌های داخلی برای رفاه زائران حسینی در راهپیمایی اربعین"، جلسه "سؤال نمایندگان از رحمانی فضلی برای پدیده شاندیز" را از دیگر عوامل مرتبط با این مسئله دانسته و ادعا کرده است که "دولت برای فرار از پاسخ‌گویی به «بحران اربعین» نیاز به دروغ‌گویی علی مطهری دارد."

به گزارش آفتاب‌نیوز، همچنین در حالی که نمایندگان دولت در مشهد گفته‌اند که دادستانی پاسخی به تماس‌های مکرر آن‌ها درباره لغو این سخنرانی نداده است، این سایت در بخش دیگری از این مطلب، پرسیده است: «باید این سؤال را داشت که آیا مسئولان استانی، نظر دادستانی مشهد را هم جویا شده‌اند یا خیر؟» سایت اصولگرا مشرق همچنین افزوده است: «اگر خدایی نکرده بعضی از مردم مشهد... وارد مراسم سخنرانی می‌شدند و زدوخوردی اتفاق می‌افتاد یا به هر دلیل این مراسم به هم می‌خورد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا شورای تأمین استان نمی‌فهمد که نباید در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت‌ها، حداقل در چنین زمانی از برگزاری سخنرانی جلوگیری کند...؟ آیا شائبه این مسئله نمی‌رود که وزارت کشور در حال مدیریت برگزاری مراسم سخنرانی مطهری بوده و به‌گونه‌ای همه موارد با تهران هماهنگ می‌شده است؟ شاید هم مطهری بر اساس دستور و تجویز اتاق فکر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت این‌چنین ادبیاتی را به‌کاربرده است تا به‌نوعی موج رسانه‌ای را به خود جلب کند و بتواند دولت را از بحران ایجادشده رها سازد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
4
72
.. اصوال گرا ها .مملکت رو به بدبختی کشاندن /

درود بر آقای روحانی و مطهری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
آره موافقم
چون اصولگرایان خوب کار نکردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
4
64
..آخر خود را به احمقي زدن تا چه حد !!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
3
61
باید یک بار و برای همیشه در برابر این تندروهایی که اقلیت هم هستند ایستاد...
مملکت به مردم تعلق دارد نه به یک نفر و یا یک روزنامه خاص
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
3
47
مشکلاتی نظیر بیکاری، رکود، تورم و ... نیز محصول همین تفکر مسئولان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
2
53
دقیقا جناب آقای مطهری درست و راست گفتن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
4
45
من این گزارش رو روو سایت مبدا خوندم
واقعا شرم آوره
افتضاحه
چرا باید این نوع تفکر توو کشور باشه اخه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
2
33
...سخنرانی نایب رئیس مجلس را لغو میکنند و برای توجیه اقدامات غیر اخلاقی و غیر قانونی خود به هر دروغ و تهمتی متوسل میشوند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
31
البته هماهنگی جالبی بین افکار ترامپ با تندروها و دلواپسان وجود دارد . الهی با هم خوش بخت باشند و به پای هم پیر شوند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
22
جدا چه جالب! کاری که دولت شما با تیم جلیلی نکرد روحانی کرد و اون تثبیت حق مسلم ما در سازمان ملل بود. الان هم اس سیصدها به برکت همین وارد ایران شدند. دلارها تا اینجا آزاد شدند. روحانی نباید پاسخگوی انتخاب ملت آمریکا باشه ملتم ازش توقع نداره کاری که لابی صهیونیستها- ژورنالهای آمریکا و لابی اعراب نتونست بکنه روحانی انجام بده و از انتخاب ترامپ جلوگیری کنه. تا جائی که در حافظه ملته شما اصولگرایان خصوصا جلیلی فرمودید کدام جنگ که سایش بخواد دور شه این قدرت برتر نظامیه ایرانه که باعث شده هیچ کشوری کج به ایران نگاه نکنه حتی قدرت برتر نظامی جهان که تا خرخره سلاح اتمی داره با وجود پایگاههای دور تا دورمون در کشورهای متخاصم که تنها آرزوشون محو ایرانه! یادمون نرفته حرفهاتون پس اگر بر فرض محال جنگی باشه خودتونو واسه شهادت آماده کنید عشاق جنگ، ملت ایران در هر چیزی دولتو مقصر بمونه تو جنگ کل جهان عرب و آمریکا با ایران مقصر نمیدونه نگیدم دولت با بی توجهی به اعراب و اولویت برجام کشورو به اینجا کشوند که این دولت نیست که تو کل سوریه و عراق البته کاملا به حق نیرو داره و این حق باعث خشم نا بحق اعراب شده. یادش به خیر دوران جنگ برای ما بهتر بود اقلا اینهمه اختلاف طبقاتی نبود اینهمه گرونی نبود اینهمه قاچاق نبود. برای خودتونم دنبال رای نگردید حماقت الان ملت آمریکا رو ما قبلا مرتکب شدیم. نیروهای نظامی هم زیر نظر فرماندهی کل قواست و خیال ما راحته، نه رئیس جمهور. راستی برادریه برادر شرقیتون پوتین کبیر هم در دوران ترامپ به ملت ثابت میشه اینکه به خشم ملت به کینه ملت نسبت به روسیه که در جنگ جهانی دوم در جدائی هفده شهرمون و... با ایران و ایرانی چه کرد. برادری اردوغان عزیزتونم ثابت میشه دیدید که جفتی از حالا به دامن اسرائیل پناه بردن. در ضمن ترامپ نگفت برجامو پاره میکنه یه جمهوری خواه دیگه گفت! مخالف بود اما میگفت کار از کار گذشته اما من از وسط همین قرارداد بد چیز خوب پیدا میکنم. چرا بوئینگ به ایران نمیفروشیم چرا اصلا سلاح به ایران نمیدیم اما معیوب حرفهای ترامپ اینها بود. کابینه جنگ چیده کاملا اما برای جنگ با تروریستها کاری که اوباما نکرد خروج بی وقت آمریکا عراقو به این روز انداخت. اون تو عراق، سوریه و افغانستان حمام خون راه میندازه تا بگه آمریکا در مبارزه با تروریست جدیه.آره اسرائیل از جنگ اتمی میگه اما کدوم کشور به جنگ اتم نیاز داره! روسیه و آمریکا که نمی خوان بجنگن!مشاورشم گفته به جای افغانستان و عراق و سوریه باید به ایران حمله میشد این مال ماضی بعیده نه الان که خاور میانه فقط برای گسترش داعش جنگ کم داره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
17
من این گزارش رو روو سایت مبدا خوندم
واقعا شرم آوره
افتضاحه
چرا باید این نوع تفکر توو کشور باشه اخه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
14
همين ها قدرت دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
19
الان جلیلی یا احمدی نژاد ی دیگه که هم فکر خودشون بود تو مشهد و در همین زمان و در همون مکان سخنرانی داشت نتنها همه چی رو به راه میکردن و هیچ خطر و زد و خوردی نبود بلکه تا یه هفته تو سایت ها و خبرگزاری هاشون به به و چه چه میکردن!
بعد فرزند یه متفکر انقلابی با اون سوابق روشن و درخشان و میگن سخنرانیش بهم میخورد و مردم میومدن و زد و خورد میشد!
ینی الان مخالف های تفکر تندرو در جامع که کم هم نیستن هرجا یه تندروی افراطی خواست سخنرانی کنه برن سخنرانیش و برهم بزنن و با طرفدارهاش زد و خوردکنن؟!
این قانون؟!
این ادب؟!
این تربیت اسلامیه؟!
این که نمیشه که یه جریان افراطی تریبون دستش بگیره و تو کشور یه تنه هرچی خواست به هرکی بگه و بقیه دم نزنن.
بعدم مسئولین عالی رتبه معلوم کنن که کشور فدرالی داره اداره میشه یا حکومت مرکزی قدرت اداره کل کشور و داره؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
18
سلام
فعلا که سخنگویتان (کیهان) بدنبال ترامپند تا از برجام نجاتشان دهد ومشتاق پاره کردن وخلاصی از انند
تنها روش برای فرافکنی بدون هزینه تهمت وافتراست که هیچ درنگی برای انجام دادن ان نیست
ایا سراغ دارید چاقو دسته اش را ببرد
که دولت وطرفداران دولت چنیین کنند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
16
واقعا جلوی یک نماینده مردم ( کسی که با رای بیشتر از یک میلیون نفر) برای یک سخنرانی ساده گرفته شده است اگر طرف فکر و عقل یک سخنرانی را نداشت چطور اینهمه رای آورده.
واقعا باید رسیدگ شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
6
من این گزارش رو روو سایت مبدا خوندم
واقعا شرم آوره
افتضاحه
چرا باید این نوع تفکر توو کشور باشه اخه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
11
جل الخالق!مگه میشه ادم انقدر .... باشه!!!!!!!!!!!!!!خدایا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
13
دستور لغو چنین جلساتی را میدهند از ترس روشن شدن حقیقت است ....
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
13
3
از همین یه خبر مشخص شد که شما غیر از اباطیل ویز دیگه ای منتشر نمی منید
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
13
2
جای بسی تاسف است که مردم را خام پنداشتن و آنها را فریب دادن وبعد مظلوم نمایی کردن است دولت و نماینده در دست خود باشد وبعد فرافکنی و تهمت به دیگران زدن را رواج دهید ازدیگران به حال تو گریه نمایند خوب بندید بازی کنید اما این حنا دیگر رنگی ندارد فکر طرح دیگری باش تا شاید بعضی ها مجددا کلاه سرشان برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
5
جناب آقای مطهری عزیز ما مردم ایران داعشیهای مشهد را از بین خواهیم برد . /درود بر دکتر مطهری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
3
به نظر من عوامل متعددی در لغو سخنرانی دخیل بوده که شامل : 1- وضعیت بد جوی 2- لباس نامناسب زن ترامپ 3- وسعت شهر مشهد 4- کت و شلوار مطهری 5- سرعت زیاد هواپیما حامل اقای مطهری و ... اصلا چرا به روحانی رای دادید باید به سعید جلیلی رای میدادید حالا که این کاررو کردید از این به بعد این شما و این هم سلاطین مشهد
ملت ما را آزاد بگذارید
|
United States
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
4
به حمد ال.. دوره افولگرایان در حال اتمام است ، به راستی که باطل رفتنیست . خداوند انسان را ازاد افرید و مستکبران و ظالمان بندگان شیطان اند . در تمدن چند هزار ساله بشری ، چند سال زیاد نیست ، هر چند و متاسفانه عمر نسلی را تباه کردند که موجب رهایی از پاسخگویی دنیوی و اخروی انان نخواهد شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
3
یکی از سران اصولگرا در اظهاراتی عجیب گفت مطهری سخناش را قبل از ایراد چک کند ......
ایرانی
|
United States
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
3
دیگه همه چیز مثل روز روشنه
گفتن هم نداره چون همه میدونیم چه خبره .
قوی ترین نیروهای نظامی دنیا در مقابل مردم دست بسته هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
2
سلام سایتی مثل ...دروغ مینویسند چون شرافت راست گویی ندارن. مهم نیست بزاری بگن
مسافرتنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
2
اردیبهشت ٩٦موعود اصول گرایان برای یك نه بزرگ ولی مگر اصول گرایان از رو می روند خودشان هم می دانند اگر تو..كارهای غیر قانونی نبود هیچ وقت مردم اختیار مملكت را به آن ها نمی دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
3
جواب ابلهان خاموشی است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
2
اصولگرایان با این اقدامات خام خود انتظار دارند مردم را جذب کنند؟ مردم از این رفتلرهای زورگویانه متنفرند و فقط در انتخابات میتوانند جبران کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
1
بنازم شاه خدا بیا مرز رو که اجازه ی سخنرانی به شهید مطهری میداد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
3
واقعا حال ادم از این همه دروغ و ریا و تزویر این سایتهایی که در زمان اون اقای احمدی نژاد تمام قد از ایشون دفاع میکردند و اخر سر همه دیدند حاصل کار ایشون را بهم میخوره واقعا این حضرات فکر میکنند مردم خدای ناکرده .... که اینگونه تحلیل میکنند
نصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
2
خداوندا: شر بیماری توهم را ، از سر روزنامه ها و سایت های اصولگرا کم کن!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین