کد خبر: ۴۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

نیروی دریایی کشورمان از 3800 کشتی درمقابل تهدید دزدان دریایی حمایت کرده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز اقتدار نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی و دریاهای آزاد به نمایش گذاشته شده و با تامین امنیت خطوط مواصلات دریایی کشور، 3 هزار و 844 کشتی را از تهدید دزدان دریایی در خلیج عدن عبور داده ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر دریادار حبیب الله سیاری درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی،افزود:به دلیل موفقیت های چشمگیر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در عملیات غرورآفرین مروارید که تنها پس از 67 روز از جنگ تحمیلی به انجام رسید، امام راحل(ره) این روز را روز نیروی دریایی ارتش نامیدند. 
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه ایران اسلامی با اتصال به دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان یک کشور دریایی بشمار می آید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید به خوبی از منافع دریایی بودن برای پیشرفت کشور بهره مند شود، زیرا پیش از انقلاب استعمارگران ما را از دریا و منافع آن دور کرده بودند. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت توسعه و تقویت سواحل مکران از بندرعباس تا چابهار در جهت بهره مندی از منابع و منافع دریایی برای پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: برای توسعه سواحل باید امنیت داشته باشیم و امروز بحمدالله این امنیت در سواحل در سایه اقتدار نظامی نیروی دریایی به دست آمده است. 
وی با بیان اینکه امروز در تامین تجهیزات و قطعات و نیروی انسانی به هیچ عنوان نیازمند بیگانگان نبوده و تاکتیک ها و رزمایش های نظامی دریایی کشورمان نیز کاملا بومی و در سطح بین المللی است، اظهار داشت: درشرایط کنونی ناوهای جمهوری اسلامی در بندر دوربان آفریقای جنوبی حضور داشته و پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی در اقیانوس هند، اقیانویس آرام و دریای مدیترانه به اهتزاز درآمده است. 
سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار در دریاهای آزاد در حال انجام مأموریت است، تصریح کرد: امروز برای دفاع از مرزهای آبی ایران اسلامی و برای حفاظت و نگهداری از منابع و منافع کشور در دریا، با پشت گرمی رهبر معظم انقلاب و ملت غیور ایران اسلامی این مأموریت را با قدرت انجام می دهیم و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم حتی در اندیشه تعدی و تجاوز باشد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج در ارتقاء قدرت دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: امروز داشتن روحیه بسیجی درتمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، نظامی واقتصادی بدون تردید باعث رشد و بالندگی کشور خواهد شد و مشکلات و معضلات را برطرف می کند. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دکترین دفاعی مبتنی بر توان بازدارندگی کشورمان، گفت: توان بازدارندگی ایران اسلامی مبتنی بر حضور ملت غیور ایران اسلامی در تمامی عرصه ها بوده و این یک قدرت تمام نشدنی است، چنانچه در دفاع مقدس به خوبی شاهد این قدرت بی نظیر بوده ایم. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا هنگامی که بسیج و بسیجیان در کشورمان پویا، فعال و با نشاط بوه و فرهنگ بسیجی در کشورمان حاکم باشد، به طور قطع دشمنان هیچگاه نمی توانند کوچکترین آسیب و تعرضی بر کشورمان وارد آورده و در نقشه های شوم خود ناکام خواهند بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین