کد خبر: ۴۱۰۶۶۸
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

حسین الله‌کرم مدعی شد کوروش وجود خارجی ندارد /در بین بستگان‌تان کسی هست نام جدش کوروش باشد؟

حسین الله‌کرم مطلبی درباره کوروش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : متن صفحه اینستاگرام حسین الله‌کرم در زیر آمده است:

آيا کوروش وجود خارجى دارد؟

مطلب زير زمانيكه عده اى براى جشن تولد كوروش،كنارمقبره اش رفته بودند در دوبخش تهيه شد.

١- ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ، ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﻦ؟؟؟ ۲-ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ " ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﺩﻩ ؟

۳- ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!  ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ،

ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟  ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎﯾﯽ ﻗﺒﻠﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟ * ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ! ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ،ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ! ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﺘﻮﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ، ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟

۴- ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ ﺭﻭﻡ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ، ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭ ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ،ﺍﻣﺎ ﺁﺛﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ، ﮐﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﺯﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩﻩ،ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩﺟﺰ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ!!! ﺣﺘﯽ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﯼ،ﺳﺘﻮﻧﯽ،ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻮﺭﻭﺷﻪ!ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺸﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭیش ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻪ، ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺴﺘﻌﻤﺮﺍﺗﺶﻧﺒﺎﺷﻪ؟؟؟ ۵- ﻧﮑﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺍﻻﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﺒﻌﺸﻮﻥ ﺗﺎﺭیخ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ ﻭ ﻧﻘﻞ ﮔﺰﻧﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﺸﻒ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ‏(ﻉ‏) ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﮐﺸﻒ ﻭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ همه ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ!!! ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ، ﯾﻬﻮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺷﻒ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ؟ﺍﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﻬﻠﻮﯼ !!!! ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯼ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻗﺒﻠﺶ ﮐﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۹
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
16
37
خخخخخخخخخ
برو با فراکسیون مناطق...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
83
30
افرین اقای اله کرم
گرچه با عقاید ایشون کلا مخالفم و عملکردشون رو هم کلا غلط می دونم اما استدلال شون در این مورد رو تامل بر انگیز و قابل اعتنا می دونم و چقدر خوبه که مورخین مطلع جواب ایشون رو بدن تا ما هم در مورد اجدادمون بیشتر بدونیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
تو چقدر مطالعه داری !!! تو کی هستی که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
12
98
شما محبت کن تاریخ ویلدورانت را بخوانید بعد اظهار نظر کنید...

وجود افرادی همچون شما از صدها دشمن بدتر است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
16
106
اگر کوروش وجود نداشته.پس منشور کوروش متعلق به ...شما بوده اقای الله کرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
8
79
اگر دنبال اثر و منطق و.... باشيم كه خيلى چيزهاى ديگر هم زير سوال ميرود.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
12
73
از همه دعوت میکنم ترجمه کتیبه های تخت جمشید و نقش رستم و بیستون رو بخونید تا به عظمت و درستکاری اجدادمون پی ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
عظمت و درستکاری؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
6
38
نوشتار‌های اصلی: منابع زندگانی کوروش بزرگ و منبع‌شناسی تاریخ ماد و هخامنشی

مهم‌ترین منابع کلاسیک یونانی برای زندگانی کوروش، هرودوت (حدود ۴۸۴ تا ۴۲۵ پیش از میلاد)، گزنفون (حدود سالهای ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد) و کتزیاس (سال‌های ۴۱۵ تا ۳۹۸ پیش از میلاد در ایران) است. مهمترین منابع شرقی، رویدادنامه معروف نبونئید، شاه کلدانی است که از کوروش شکست خورد و گزارش خود کوروش، استوانه کوروش است.[۵]

در میان منابع کهن یونانی موجود که دربارهٔ کوروش هخامنشی سخن گفته‌اند، مهم‌ترین آنها هرودوت، کتزیاس و گزنفون هستند. با بررسی این نوشته‌ها مشخص می‌شود که در روزگاران پس از مرگ بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی، جاذبه‌ها و دافعه‌های شخصیت وی، مانند مردان بزرگ تاریخ، سرگذشت او را نزد ایرانیان در هاله‌ای از ابهام روایات گوناگون و متناقض فرو برده بود. به نظر می‌رسد، می‌توان گزارش‌های ایرانی دربارهٔ کوروش را به ۳ دسته تقسیم کرد: روایت دوستداران، روایت مخالفان، روایت میانه‌روها.[۶] از میان ۳ مورخ مشهور یونانی، گزنفون به تبعیت از کوروش جوان، روایت دوستداران کوروش بزرگ را گزارش کرد؛ کتزیاس به پیروی از فضای حاکم بر دربار اردشیر دوم، روایت مخالفان کوروش را نقل نمود؛ و هرودوت تحت تأثیر طبع معتدل و شخصیت معقول داریوش - که تا روزگار اردشیر یکم هخامنشی نیز تداوم یافت - روایت میانه‌روها را دربارهٔ کوروش در بیان آورد.[۷]
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
3
37
نام

نام کوروش در منابع مختلف به صورت‌های گوناگونی ذکر شده‌است. در سنگ‌نبشته‌های هخامنشی که به خط و زبان پارسی باستان نگاشته شده‌اند، بصورت «کورو» یا «کوروش» (به پارسی باستان:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
9
52
یا حضرت عباس مادر سلیمان از کجا آمد.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
10
65
مگه تا حالا حرفى درست وحسابى ازش شنيديم كه اين دوميش باشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
6
58
در ضمن علامه طباطبایی به شدت از خوبی و درستی کوروش کبیر در کتاب المیزان دفاع کردند و دلایل خودشون رو آوردند ،
بعضی ها از علامه طباطبایی هم مسلمون تر شدن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
علامه نظر یه تاریخدان رو نوشته خودش که تاریخدان نبوده.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
4
39
گزنفون وصینامه کوروش را نوشته ودران کوروش توصیه کرده که اورا به خاک بسپارند و اورا درسیم وزره نپوشاند چون ادمیزاد از خاک است بنابراین این یک جنبه مذهب کوروش بعدش اقای پروفسور اله اکرم مگر شما مورخ وتارخ دان هستی که میگویید که کوروش وجود خارجی ندارد مطمئا اگر کوروش وجود خارجی نداشت کزنفون وهرودوت وکتزیانس مطالبی درخصوص او نمی نوشتندتازه تمام انها مورخین یونانی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
9
64
داداش معلومه كه سوزش گردهمايي كورش بد جوري اذيتتون ميكنه كه حالا اطاق فكرتون بكار افتاده و بل كل
دارين تاريخ رو تحريف ميكنيد و منكر وجود كورش ميشين !!
نه ميتونين واسه اش حصر ببرين يا ممنوع التصويرش كنيد !!! ميخواين از تاريخ پاكش كنيد ؟؟؟
هر چي حب و بخله خدا در وجود شما ها گذاشته !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
8
62
جالا چرا اینقدر خوشحالی ؟ ظاهرا" اگر می گفتند عربها جد ما بودند بیشتر خوشحال می شدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
5
48
متاسفانه کشورهای دیگر بدروغ سعی میکنند که برای خودشان تاریخ جعلی درست کنند. ولی در کشور ما عده ای متعصب وکم دان سعی دارند واقعیت تاریخ کشور را انکار کنند واقعن جای تاسف است.
وتاسف در اینجا بیشتر میشه که در دینداری هم نمره قبولی ندارند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
5
36
اگر نظر آقاي اله كرم را درست بدانيم ، لابد نه تمام بلكه اكثريت قريب به اتفاق تاريخ نگاران دچار اشتباه بوده و ايشان از همه آنها در مورد تاريخ جهان اطلاعات به روزتر و دقيقتري دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
10
59
هر کس که خود را ایرانی میداند یک کوروش است و البته خاری در چشمان کور شما ایران فروشان
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
5
47
اگر از زاویه شما نگاه کنیم خیلی از. تخیلات شما هم وجود نداشته
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
7
45
وقتی به یک بیسواد اجازه سخنرانی بدهند همین میشود پس فردا منکر وجود تخت جمشید میشود دو روز دیگر وجود تمدن را منکر میشود ماه دیگر میگویدایران از خراج وارد شده قبلا نبوده است .
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
7
42
جالبه که نفوذ فرهنگ عرب و اسلام در ما انقدر بالا بوده که کسی از ما اصل ما رو زیر سوال ببره. داریم به کجا میریم. تصور کنید یک آمریکایی بگه آبراهام لینکلن وجود نداشته. یا یک هندی بگه گاندی وجود نداشته. یا یک ترک بگه آتاتورک وجود نداشته. حالا آقای اله کرم میگه کوروش وجود نداشته منشورشم که احتمالا بر و بچه های خونه آقای اله کرمینا موقع گل بازی درست کردن.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
5
37
تمام کشورها پول خرج میکنن تا تمدنشون رو به دنیا نشون بدن امثال اله کرم هم اگه بهشون رو بدی تخت جمشید رو باخاک یکسان میکنن.
مسلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
6
36
با این استدلال باید منکر خیلی شخصیتهای تاریخی بشیم که پرفسور؟؟؟
ناشناس
|
Spain
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
4
26
با زهم اظهار نظر کرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
5
27
سلام
اقای الله کرم
چنانچه کوروشی وجود نداشته
ذوالقرنین در قران کریم چه کسی است؟
صورت مسله را پاک نکنیدتوضیح دهیدتا بهتر معرفی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
6
42
من نمیدونم این آقا کیه ولی هر که هست معلومه بغض دیرینه نسبت به اجداد ایرانیان دارد در حالی که در سرزمین شان زندگی میکند و از کلیه ی امکاناتش به نحو احسن استفاده میکند در حالی که صاحبان اصلی این سرزمین که نوادگان کورش هستند ازمواهب خانه شان بی بهره اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
3
30
به آقایان توصیه ی اکید میگردد در کنار کارهای یومیه کمی مطالعه داشته باشند.در این صورت با اینگونه اظهارات سخیف ما را در دنیا مضحکه ی عالم و آدم نمیکنند.چگونه است همه ی دنیا به کورش بزرگ افتخار میکنند اما اینجا مقامات او را تکذیب میکنند؟ چطور است که کشور ایران و منابع و ثروت و ذخایرش خوب است اما تاریخ گذشته و آباء و اجدادش نه؟ اینطور که پیش میرود چند وقت دیگر ما شهروندان ایران را هم به نام اجنبی از سرزمین مادری مان بیرون میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
7
37
این از نسل همان کسانی است که موقع حمله به ایران همه کتابخانه ها و آثار فرهنگی کشورمان را نابود کردند تا هیچ نشانی از آن باقی نماند. الان هم که دیگر همه چیز را میخواهند انکار کنند.راستی دکترا !!!!!! هم دارد.
YAaaaa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
13
24
معلومه همه هم آقای حسین الله کرم رو میشناسن هم کوروش بزرگ رو،
ولی من تو همین فضای مجازی یاد گرفتم که نگاه نکنم که چه کسی میگوید نگاه کنم که چه چیزی میگوید. به نظر من بهتر بود به چراها پاسخ داده بشه، وگرنه نظراتی که دادین فقط به مزاج طرفداران و معتقدان کوروش بزرگ خوش میاد، وگرنه کسی که دنبال حقیقته به جوابی نخواهد رسید. بهتره تو همه مسائل چه مذهبی چه ملی چه قومی چه جناحی به منابع و دلایل مخالفان هم توجه کنیم.اینطور نباشه که اعتقادات خودمونو با احساس و قلبمون بسنجیم و اعتقادات دیگران رو با عقل و اثبات دلایلش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
5 تا منفی دریغ از یه جواب!
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
7
33
الله كرم وحامد زمانى وهمفكرانشان ظاهراً در طى يك جلسه كليه ى حرفهايشان را در مورد كوروش كبير يكى كرده بودند وهمه شان به اين نتيجه رسيده بودند كه چون در ميان اقوامشان اسم كسى كوروش نبوده پس كوروش هم أصلاً وجود خارجى نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
اله کرم بسوز که ما فرزندان کورش هستیم
رهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
5
23
اقای الله کرم ایا کتب اهل عتیق یهودیان را مطالعه کرده ای......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
5
22
اله کرم الله بزنه تو
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
11
24
اشکال نداره مردک بی سواد
خودمان شما را سوار کردیم
اشکال نداره
من سه پسر دارم
کورش
داریوش
خشایار
حرفی هست؟
جالب است بدانی اسمم را هم بعد از تولد کورش
به کورش تغییر دارم
فقط 50 تومن خرج داشت
سوال هست؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
2
7
حالا جناب کوروش آیا یکتاپرست بوده؟ یا بت پرست؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
2
وقتی کسی میکوشد که شما را به چیزی معتقد کند که خود به بطن آن مشکوک است دو حالت دارد .....
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
2
15
ما اگر امثال الله کرم ها نداشتیم چقدر راحت زندگی می کردیم وای به روز قیامت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
1
19
این اله کرم از صد دشمن بدتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
5
13
کوروش قبلا در ایران بیشتر به نام سیروس شناخته می شده و پدربزرگ های زیادی به این نام وجود داشته و دارند...
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه ربطی داشت سیروس کجا ...
کم آوردید دیگه آسمون ریسمون نبافید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
درست میگویند سیروس بوده که ایتالیایها ان راشیرو می گویند من به پسر ایتالیایی برخورد کردم که اسمش شیرو بود و می گفت اسم پادشاه ایران است همان کوروش ما
دانشجوی تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
28
8
مهم نیست که من با حسین الله کرم در همه زمینه ها اختلاف عقیده دارم و حتی در این مورد نیز فکر میکنم جناب الله کرم در اظهاراتش صادق نبوده و از سر بغض سخن ( هر چند درستی ) گفته .

مسئله این است که این کوروشی هم که درست کرده اند همچین مالی نیست . سرزمین ما هزاران سال پیش از این که این قوم خارجی با غارتش بر صدر نشیند سرزمینِ دوستی و زیبایی بوده .
چسبیدن به یاغیانی چون کوروش و داریوش و ... چه شکوهی دارد ؟
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
آقایان مدعی تاریخ و مطالعه برید تحقیق کنید کشور ما قبل از عاااااریایی های عاریتی صاحب داشت که این عاااریایی ها بی خاصیت این سرزمین اشغال کردند
آفتاب مرد نیستی چاپ نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
جالبه اسمتم دانشجوست دانشجوی کجایی عربستان یا امارات؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
پنه په بچسبیم به چنگیز مغول
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
اقوامی زندگی میکردن ولی انفدز جمعینت نداشتن که تمام سرزمین بزرگ ایران را جمعیت پر کرده باشد جا برای محاجران را داشت بدنون اینکه جنگی شود نه مثل چنگیز مغول وحشی که شهرها رابا خاک یکسان کند و مردم رابکشد و ازسر انها مناره درست کند و جای انها را بگیرن و زندگی کنن
علی بصیرت پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
8
18
این حرف هایی که این آقا زده کپی پیست مهملات گروهک موسوم به پان ترکیسم است که این آقا تکرار کرده متاسفم براش برای مخالفت با ملی گرایی افراطی با دشمنان و گمراهانی چون پان ترک ها هم پیمان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
نفوذی علی اف است بدبخت عقده ای
علی
|
Netherlands
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
5
18
اگر سخن ایشونو معیار قرار بدیم که چون جد هیچکسی اسمش کوروش نیست پس کوروش وجود خارجی نداره پس باید همین نظریه در رابطه با داریوش و خشایار هم صدق کنه پس فتح مصر و احداث آبراه سوئز و فتح آتن و تنگه ترموپیل و .... همش میره هوا
خخخخخخخخ
به نظرم ایشون فکر میکنه تاریخ ایران از فردای نبرد نهاوند آغاز شده
راست گفتن که دشمن دانا از دوست نادان بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
درود
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
2
3
اصلا فرضا هم وجود نداشته خب چیکار کنیم؟
مشکلی رو حل کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
7
بچه ها چرا اینقدر عصبانی?جمله رو درست نخوندین.ایشو ن گفتند کوروش وجود خارجی نداره.یعنی وجود داخلی داره.کمی در خواندن مطالب دقت به خرج بدیدویه کمی از اون بیشتر،فکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
4
...کی بوده موقع گفتن این شعر نو.ای ناقلا از شما بعیده ها
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
16
1
سلام،
فرض کنید کوروش وجود داشته است و آدم خیلی خوب و با تمام کمالات، خداپرست و اصلاً پیامبر خدا بوده است. بهتر از این را می توان فرض کرد ؟؟؟؟
با این فرض و با در نظر نگرفتن الگوهای دینی همچون پیامبر اکرم و امامان معصوم(ع) ،
آیا کشور بزرگ ایران از زمان کورش تا حالا، دیگر هیچ آدم بزرگی نداشته است که برای ما الگو باشد و او را تجلیل کنیم و فقط کورش کبیر را داریم.
اگر این طور است ، که من برای خودمان خیلی متاسفم . واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
انسان های نیک و بزرگ که خیلی داریم کوروش یکی از هزار است .اما خواهشن.......بزرگ پارسی مد نظر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
هر مملکتی برای خودش یه سری شخصیت تاریخی داره که قابل احترامه بحث چه ربطی به دین داره شما میخواین اختلاف بندازین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
2
9
باعرض پوزش از شاهنامه خوانان وفردوسی دوستان عزیز،با توجه به سخنان دوستمون چون اسم کوروش جان در شاهنامه نیامده ،پس وجود خارجی نداره.پس چون پر سیاوش و سیمرغ و اسفندیار و رستم و...هست ،نتیجه می گیریم وجود خارجی دارند.دکتر جون عزیزم شاهنامه یه کتاب تخیلیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
3
0
کوروش =توهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
8
2
تو همه کتابهایی که اسم بریدین کوروش وجود نداره،اگه سایروس یا سیروس بوده بگین سیروس چرا کوروش!؟ دوما آقای الله کرم از آثار تاریخی و باستانی که باید از امپراطوری بزرگ تحت پادشاهی کوروش به جا مانده باشد نیز سخن گفت که کسی از تاریخ شناسان و پان ایرانیست ها جوابی ندادند،نباید آثار معماری و شهرسازی از امپراطوری با آن عظمت که یاد میکنید موجود باشد!؟ چرا به جای گفتمان منطقی مارک میچسبونید به ایشان!؟ جوابش رو بدین، یه اثر معماری از دوران کوروش کبیر نشان بدین آقای الله کرم هم قانع میشند، این امپراطوری عظیم از چین و ماچین حکومت میکرده یه کاخی،معبدی،قصری،کاروانسرایی و.... هم از خودش برجای نگذاشته!؟ یعنی هیچی!؟ بعد دوستانی که از گاندی و لینکلن گفتند یه خورده فکر کنند بعد! این موضوع چه ربطی به انکار وجود لینکلن و گاندی تاریخ معاصر داشت!؟امپراطوری های عهد باستان و تاریخ کهن رو با آثار به جای مانده از ایشان مورد نقد و بررسی قرار میدهند،تاریخ روم باستان و آثار فراوان معماری و شهرسازی و پیکرتراشی آن دوره موجود و گواه آن میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
چنگیز هم نصف دنیا رو گرفت حتی ایران رو حالا تو چند تا از بناهای چنگیز تو ایران رو نام ببر تا ما هم با تو هم صدا بشیم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
چنگیز این بی شعور با اقوامش جز کشتن نابود کردن غارت دزدی چیزی بلد نبودن که یک مشت عقده ای بودن خخخخخخ
ناشناس
|
Philippines
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
10
جلل الخالق .....واحيرتا.....شگفتا.....اين جماعت ديگه كين؟ سر تا سر وجود اين جماعت فرت و كينه ورزي. اينا از نژاد ما ايرانيان نيستن. برا همينه اينقدر راحت همه چيو كتمان ميكنن......شگفتا......
راستي يه چيزي...........دايناسرام شايعه بوده.....شرط ميبندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
4
1
آقا تحریم تمدید شد.. چکار کنم بوده یا نه !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
5
خون چنگیز تو رگهامونه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
خون چنگیز و اسکندر و اعراب و ...
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
بله اینهایی که با عقده و کینه نسبت به ایران حرف می زنن از همان جماعت چنگیز هست کوروش پدر ماست ایران وطن ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
6
ولی حالا که به صحبت های ایشون خووووووب فکر میکنم میفهمم راست میگه.ما ایرانی ها اسم چنگیز بینمون زیاده البته تو اجدادمون نبوده.ولی به
هر حال هست که پس ما کورو شی نیستیم ،چنگیزی هستیم.چون چنگیز جان نسل آریایی هارو قلع و قم کرد.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
10
ما جوانان این سرزمین همه کورش هستیم و از ملیت خود دفاع می کنیم.
سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
2
پرداختن به حرفهای پوچ افراد و تلاش برای اثبات ، کار جاهلانه ای است / ا حالا ا.. کرم زورش به خدا نرسیده گیر داده به کوروش ! بگذارید با حرفاش سرخوش باشه مثل معتادی که دود میکنه و میره تو نعشگی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
3
دآدآچ این طوری ک شمآ تحلیل کردین و وجود کوروش رو زیر سوال بردین من دارممم یوآش یوآش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
12
2
سخنان اين مرد در مورد كوروش كه وجود خارجي ندارد واقعيت دارد.اصلا كوروشي نبوده اگر هم بوده اسمش كوروش نبوده وآلت دست يهودياني كه سبب قلع وقمع قوم فارس شده است .افتخار من فارس كوروش نيست بلكه حافظ سعدي مي باشد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
3
2
بهتره یکم به کتاب های تاریخداان های دییگه هم نگاه کنید. ویلدورانت ضعیف ترین تاریخ نگار دنیا محسوب میشه که تاریخ نوشته هاش بیشتر شیه شعر و حماسه هستن تا تاریخ. با این حال. میشه درباره سکه های یونانی که تو مقبره کوروش پیدا شده حرف بزنین. و اینکه چرا سبک معماری مقبره یونانی هست. و اینکه چرا سبک معمااری تخت جمشید و هنر معماریش دقیقا معماری بابل هست و چرا خط نوشته شده تو همه اینا خط بابلی هست( خط میخی متعلق به باببل و سومر می باشد نه هخمامنشیان) و اینکه چرا کوروشی که تتو جنگ با اقوام شمالی و ماساژت ها کشته شده چرا قبرش تو پاسارگاد هست؟ چرا مرده یه نفر باید ایین همه راه بیاد ببرسه به پاسارگاد. و چرا تندیس های خدای کوروش تتوسط خشایارشاه نابود شدن؟ کسی جواب بده عوض مسخره کردن این یارو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
1
من پيشنهاد مي كنم كتاب تاريخ ايران پيش از اسلام نوشته رومن گريشمن و ترجمه دكتر محمد معين را مطالعه فرماييد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
2
ولی خداییش در وگوهرهایی که امثال ایشون میافشانند ،باعث می شه سطح مطالعاتمون یه تکونی بخوره ها.?..شود سبب خیر
بیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
4
ای بابا حالا این پرفسور یک چیزی گفته شما چرا جدی میگیرین؟؟؟آدمهای اینچنینی که یارانه رو میگن رایانه !! و امسال سال دوم دانشگاه کارشناسی هستند بعد سال دیگه بهشون میگن دکتر !!!یاللعجب !! پس هر چیزی میشه اصلا کوروش میتونسته مثلا اسم یک پادشاه عثمانی باشه !!اینم ممکنه دیگه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
4
شما داری تاریخ خودت رو میفروشی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
بله اینهایی که با عقده و کینه نسبت به ایران حرف می زنن از همان جماعت چنگیز هست
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
6
اگر نام كوروش الكوروش باشد آقاي الله كرم قطعا مي پذيرد
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
2
متاسفانه توي دنيا كسي نه ايران و ميشناسه و نه ميدون كجا هستش (خودتون بهتر ميدونيد)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دنیا به ما چه مگر ما می دانیم جیبوتی کجاست خخخخخخخخ
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
آقای اله کرم تو ک هستی اصلا بیس نفر تو ایران تو را نمیشناسن مادر سلیمان از کدام آسمان ب ایران اومد مگه داریم چنین حرفی کسی نزده تا بحال بعدش تو ن تاریخ دانی ن فیلسوفی ن هیچ هیچ نیستی همه دنیا میدونن کوروش بزرگ کی بوده یعنی همه اشتباه کردن همه تاریخ دانان و تو ک جز اسلام کتاب اسلامی قطعا هیچ نرفته تو مخت این حرفو جای دیه نزن ک ب ریشت بخندن
داد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
2
حسین اله کرم .......کوروش بزرگ . افتخار همه ایرانیان اصیل می باشد
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
اقای اله کرم بتوچه؟
خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
3
0
حقیقت تلخ است چرا نمی خواین واقعیت را درک کنید والا بلا موجودی به نام کوروش اصلا وجود ندارد آقای کرم اله خودتو خسته نکن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
1
سلام بچه ها .شما اول ثابت کنید که از نسل ایرانی هستید بعد هی بگید ایران ایران
بهنام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
1
من اینارو نمیدونم,ولی یه چیز میدونم و اون اینه که خودتون گفتین در قران از کوروش با نام ذولقرنین تمجید شده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین