کد خبر: ۴۱۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

فعالیت 120 تیم نظارتی در خراسان رضوی بر ایستگاه‌های صلواتی

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 120 تیم سلامت برای نظارت بر مراکز حساس و ایستگاه‌های بزرگی که در مسیر زائران قرار دارد، مستقر بوده و فعال هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اصغر حسنی، اظهار کرد: در این ایام 120 تیم سلامت وجود دارد که در قالب سه نوبت فعالیت می‌کند که 80 تیم تنها در مشهد و تعدادی در مراکز حساس و ایستگاه‌های بزرگی که در بین راه وجود دارد، مستقر هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای نظارتی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: نیروهای نظارتی با توجه به تعداد کاروان‌ها و زائران پیاده محاسبه می‌شوند که در واقع امسال با توجه به برآوردی که بالغ بر 350 هزار نفر کرده‌ایم، این تعداد نیرو افزایش پیدا کرده است با توجه به آمار سال‌های 93 که زائران پیاده 220 هزار نفر و سال گذشته 263 هزار نفر بوده‌اند.

حسینی در خصوص نظارت بهداشتی، اظهار کرد: در اوایل، جلساتی با محوریت کارگروه‌های سلامت و زیارت استانداری تشکیل شد تا تمام سازمان‌ها با یکدیگر برنامه‌ریزی کرده و کارها به صورت مشترک انجام گیرد و نقاط قوت و ضعف سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و سعی در جبران کاستی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 651 جلسه برای هماهنگی مدیران کاروان و ایستگاه‌های سلامت در سطح استان و شهرستان‌های اطراف تشکیل داده‌ایم، ادامه داد: 2900 مورد بازدید بهداشتی در خصوص مساجد و ایستگاه‌های اسکان زائران، 1300 بازدید از آشپزخانه‌ها و محل‌های پخت غذا صورت گرفته که حدود 1600 کارت بهداشت صادر شده است و تعدادی از نیروهای سلامت در محل‌های حساس پخت غذا مستقر شده‌اند همچنین 40 مورد نمونه‌برداری از موادغذایی در خصوص کیفیت آن‌ها، 416 مورد نمونه‌برداری از منابع آبی مورد استفاده زائران صورت گرفته است تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

حسنی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های صلواتی تحت پوشش سلامت حدود 960 مورد است، ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان‌های مختلف از سوی استان، مشکلات بهداشتی در این زمینه امسال بسیار کم شده است که با همکاری مدیران کاروان، در ایستگاه‌های سلامتی و بین‌راهی این بهبودی رخ داده است.

وی گفت: موضوع مهم و کلی خودمراقبتی در افراد است که با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌پذیرد و این مساله موجب می‌شود با توجه به مسئولیت خویش در مکان‌هایی که کار می‌کنیم اعم از آشپزخانه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذری سبب سلامتی دیگران نیز باشیم.
منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین