کد خبر: ۴۱۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

اخراج دو تروریست از سنگاپور

مقامات مهاجرتی سنگاپور که مسئولیت حفظ امنیت مرزهای این کشور را بر عهده دارند، 2 تروریست اندونزیایی را که قصد داشتند از طریق این کشور به سوریه سفر کنند به کشورشان بازگرداند.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست' روز پنجشنبه اعلام کرد این دو تروریست که روز سه شنبه هفته جاری توسط مقامات سنگاپوری بازداشت شده بودند، تحت تدابیر امنیتی به جزیره 'باتام' از مجمع الجزایر 'ریائو' اندونزی بازگردانده شدند.

'ساپتونو ارلانگا' سخنگوی پلیس مجمع الجزایر 'ریائو' بدون ذکر نام این افراد، گفت که این افراد شامل یک مرد 40 ساله اهل 'مدان' در 'سوماترای شمالی' و یک زن 40 ساله اهل 'سیربون' در 'جاوای غربی' هستند. 

سخنگوی پلیس مجمع الجزایر 'ریائو' تصریح کرد که بازجویی و تحقیقات از این دو فرد در حال انجام است. 

این مقام پلیس اندونزی گفت: در حین بازجویی ها، این افراد اذعان کردند قصد عزیمت به سوریه را داشته اند و در خصوص اینکه آیا آنها قصد داشته اند به گروه تروریستی داعش بپیوندند، انجام بررسی های جامع تر ضروری است. 

اواسط تابستان سال جاری 6 تروریست اندونزیایی که قصد داشتند از جزیره 'باتام' در یک حمله تروریستی سنگاپور را هدف موشک قرار دهند، بازداشت شدند. 

این افراد که در رده سنی 19 تا 46 سال قرار داشتند، بخشی از یک گروه تروریستی به نام 'کتیبه گونگ گونگ' بودند که گفته می شود با 'باهاروم نعیم' تروریست اندونزیایی که اکنون در سوریه حضور دارد، ارتباط داشته اند. 

به گزارش ایرنا، شهر جزیره ای'باتام' که وسیع ترین شهر مجمع الجزایر 'ریائو' محسوب می شود، در فاصله 20 کیلومتری جنوب سنگاپور واقع شده و نزدیک ترین بخش اندونزی به این دولت شهر کوچک محسوب می شود. 

'باتام' از موقعیت استراتژیک تجاری برخوردار است و کشور سنگاپور، مالزی و اندونزی از آن به عنوان یک قطب تجاری استفاده می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین