کد خبر: ۴۱۷۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
اهداف مورد حمله داعش در سال ۲۰۱۶ میلادی در یک نگاه

داعش کدام کشورها را با چه میزان تلفاتی مورد حمله قرار داده است؟+اینفوگرافیک

داعش در سال ۲۰۱۶ میلادی بر شدت حملات خود در کشورهای مختلف افزود. این گروه تروریستی سلفی تکفیری در کشورهای مختلف جهان در آن سال حملات متناوبی را انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-روزنامه «حریت» ترکیه با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که آن کشور یکی از اصلی‌ترین اهداف حملات داعش در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است. این روزنامه می‌نویسد: «تنها در جریان حملات استانبول و غازیان تپ در جنوب شرقی ترکیه در سال گذشته ۴۱۹ نفر مجروح و ۱۲۴ نفر کشته شدند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛حمله داعشی‌ها در یک مراسم عروسی در فضای باز در ۲۰ آگوست گذشته به مرگ ۵۹ نفر انجامید. همچنین در جریان بمبگذاری‌های انتحاری و حملات مسلحانه در فرودگاه آتاتورک در ۲۹ ژوئن گذشته دست‌کم ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند. در بمبگذاری در مرکز  خیابان استقلال یک ایرانی و سه اسرائیلی نیز کشته شدند. این حمله در تاریخ ۱۹ مارس گذشته روی داد. 

همچنین، یازده گردشگر آلمانی نیز در جریان بمبگذاری در منطقه سلطان احمد استانبول در قلب گردشگری باستانی آن شهر کشته شدند و ۱۶ تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند. در مجموع دست‌کم ۲۷۵ نفر در جریان بمبگذاری‌های داعش در ترکیه به همراه اقدامات پ ک در طول سال ۲۰۱۶ میلادی جان خود را از دست داده‌اند.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود اشاره می‌کند که این تهدیدات داعش آنجا جدی‌تر می‌نماید که یکی از سخنگویان آن گروه ماه گذشته خواستار هدف قرار دادن ترکیه شد و از دولت آن کشور به عنوان مرتد و سکولار یاد کرده بود.  

در تصویری اینفوگرافیک که توسط این روزنامه منتشر شده است حملات دیگر داعشی‌ها در دیگر کشورها و میزان تلفات ناشی از آن نیز ذکر شده‌اند که به شرح ذیل هستند: 

داعش کدام یک از کشورهای جهان را با چه میزان تلفاتی مورد حمله قرار داده است؟

کانادا: در ماه آگوست در انتاریو که یک نفر در جریان اقدام تروریستی داعش مجروح شد. 

فرانسه: در ماه ژوئن که ۳ نفر کشته شدند و در جولای که در نیس که ۸۶ نفر کشت و ۴۳۴ نفر مجروح شدند و در همان ماه در نورماندی که یک کشته و یک مجروح به همراه داشت. 

بلژیک: در ماه مارس در جریان بمبگذاری در بروکسل ۳۳ نفر کشته و ۳۴۰ نفر مجروح شدند. 

در آلمان: در ماه جولای در جریان حمله در ورزبورگ ۵ نفر مجروح شدند. در جریان حمله انسباخ ۱۵ نفر مجروح شدند. در ماه اکتبر در هامبورگ یک نفر کشته شد و در حمله ماه دسامبر در برلین ۱۲ نفر کشته و ۵۶ نفر مجروح شدند. 

سوئد: در جریان حمله ماه اکتبر در مالمو تلفاتی به همراه نداشت. 

دانمارک: در حمله سپتامبر در کپنهاگ یک نفر مجروح شد 

لیبی: در جریان حمله در ماه ژانویه ۶۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر مجروح شدند در مصر در جریان حمله ماه ژانویه دو نفر مجروح شدند. 

افغانستان: در جولای در جریان  اقدامات داعش ۸۰ نفر کشته و ۲۳۰ نفر مجروح شدند. 

پاکستان: در ماه آگوست در بلوچستان ۹۳ نفر کشته و ۱۳۰ نفر مجروح شدند و در ماه اکتبر در همان ناحیه ۶۲ نفر کشته و ۱۶۰ تن مجروح شدند. 

اندونزی: در ماه ژانویه در جاکارتا در جریان حمله داعش ۴ نفر کشته و ۲۴ تن مجروح شدند. 

در بنگلادش: در ماه جولای در داکا ۲۳ نفر کشته و ۵۰ تن مجروح شدند. 

 مالزی: در ماه ژوئن ۸ نفر مجروح شدند. 

روسیه: در جریان حمله ماه آگوست ۲ نفر مجروح شدند و در ماه اکتبر در جریان حمله در نیزنی نوگورود دو نفر مجرح شدند. 

عراق: در جریان حمله ماه مارس در بابل ۳۳ نفر کشته و ۷۸ تن زخمی شدند. در جریان حملات ماه مه در بغداد و بلد به ترتیب ۹۰ و ۲۸ نفر کشته و ۱۰۰ و ۴۵ نفر مجروح شدند. در جریان حمله به بغداد در ماه جولای ۳۴۱ نفر کشته و ۲۴۶ نفر مجروح شدند. در جریان حمله ماه سپتامبر به بغداد ۴۰ نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند. 

سوریه: در جریان حمله ماه فوریه در حمص ۶۴ نفر کشته و ۱۰۰ نفر مجروح شدند. در جریان حمله ماه فوریه در ریف دمشق ۱۳۴ نفر کشته و ۱۸۰ نفر مجروح شدند. در جریان اقدام تروریستی در قمیشلی ۵۷ نفر کشته و ۱۷۱ نفر مجروح شدند. 

کنیا: در جریان حمله در ماه سپتامبر در مومباسا ۲ نفر مجروح شدند. در ماه اکتبر در جریان حمله در نایروبی نیز یک نفر مجروح شد. 

تونس: در جریان حمله در ماه‌های مارس و نوامبر به ترتیب ۲۰ و ۱ نفر کشته و بیش از ۱۷ نفر مجروح شدند. 

ایتالیا: در جریان حمله ماه دسامبر در میلان تلفاتی به همراه نداشت. 

یمن: در حمله ماه مارس در عدن ۲۶ نفر کشته و ۴۰ نفر مجروح شدند و در حمله‌ای در ماه مه در همان ناحیه ۴۵ نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند. 

عربستان سعودی: در جریان حمله‌ای در ماه ژانویه ۴ نفر کشته و ۱۸ تن مجروح شدند و در جریان حمله دیگری در ماه جولای در مدینه ۷ نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند. 

امریکا: در جریان حملات در اورلاندو فلوریدا در ماه ژوئن ۴۹ نفر کشته و ۵۳ نفر مجروح شدند و در جریان حمله در ماه سپتامبر در مینه سوتا
ده نفر مجروح شدند و در جریان حمله در اوهایو در ماه نوامبر ۱۱ نفر نیز مجروح شدند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
امید
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
واقعا دم بچه های مدافع حرم گرم - فقط ایرانه که از این نظر امنیت کامل داره خدا رو شکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین