کد خبر: ۴۱۹۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
نماینده ادوار مجلس:

آیت الله هاشمی رفسنجانی نظام را ترکیب واحدی از همه مردم می دانست

نماینده مردم نیشابور در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، نظام جمهوری اسلامی را تکه تکه و بخش بخش نمی دید بلکه ترکیب واحدی از همه مردمی می دانست که درسال 57 به خیابانها آمدند و انقلاب را به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله هاشمی رفسنجانی نظام را ترکیب واحدی از همه مردم می دانست
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آقای هاشمی معتقد بود نظام ظرفیتهای بالایی دارد و همه مردم می توانند در این ظرفیت عظیم کار خود را انجام دهند و با نگاههای محدود که افراد را از نظام جدا کند، مخالف بود.
وی افزود: آیت الله رفسنجانی در ایام مسئولیت خود در مجلس شورای اسلامی نیز با همه نیروهایی که در داخل نظام و معتقد به کلیت آن بودند تعامل و برخورد مثبت و صمیمی داشت وبا نگاه حذفی با ایشان برخورد نمی کرد.
وی ادامه داد: اینجانب که در دوره دوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده نیشابور حضور داشتم همین دیدگاه جامع را از ایشان در سمت ریاست مجلس دریافتم و امام خمینی (ره) نیز همیشه بر حفظ وحدت، اعتدال و استفاده از همه ظرفیتها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاکید می کردند. 
سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ایشان با توان مدیریتی بالای خود در شرایطی مجلس دوم را اداره می کرد که تقریبا همانند مجلس اول، بسیاری از شخصیت های تاثیرگذار و مدعی در نهضت اسلامی در آن مجلس حضور داشتند.
او اضافه کرد: مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مجالس اول و دوم و فعالیت در فضای ملتهب سیاسی آن دوران که همزمان با جنگ تحمیلی بود، تنها از مدیر توانمندی چون آن بزرگوار ساخته بود و از عهده دیگران خارج بود.
این نماینده ادوار مجلس گفت: ایشان در طول حیاتشان از 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در کنار امام خمینی (ره) و در راستای اهداف انقلاب بودند و بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز به عنوان شخصیتی درخشان در خدمت مقام معظم رهبری بودند.
سبحانی نیا افزود: در جریان نهضت اسلامی و در راه روشنگری و هدایت مردم، روحانیون و دانشجویان، فقط تعدادی چهره شاخص مانند ایشان داشتیم که در مسیر اندیشه های امام (ره) قرار داشتند که از آن جمله می توان به مقام معظم رهبری، آیت الله طبسی و شهید هاشمی نژاد در خراسان و تعدادی دیگر از روحانیون تهران و قم اشاره کرد.
وی اظهار داشت: آقای هاشمی از همان روزهای اول انقلاب به عنوان مردی که در بحرانها کارساز بود شناخته شد و با توان مدیریتی و شخصیت تاثیرگذارش در شورای عالی امنیت ملی ، ریاست مجلس شورای اسلامی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام امور کشور را در مسیر انقلاب پیش برد.
سبحانی نیا گفت: از ویژگی های خاص حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که در همه منصب هایش با حرکتی اعتدالی در جهت روحیه و امید دادن به مردم و استفاده از توان همه نظام در مسیر اهداف انقلاب اسلامی گام بر می داشت.
وی تاکید کرد: بی تردید فقدان هاشمی خسارتی بزرگ برای جهان اسلام، کشور و بوِیژه حوزه های علمیه است و زمان زیادی برای جایگزینی چنین افرادی در کشور سپری خواهد شد و امیدوارم همه ما بتوانیم در کنار رهبری و در جهت حفظ ، تداوم وموفقیت این انقلاب حرکت کنیم .
حجت الاسلام سبحانی نیا در ادوار دوم، سوم، چهارم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم شهرستان نیشابور را عهده دار بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین