کد خبر: ۴۲۰۸۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
از حمله به ناتو و سیاست‌های مرکل تا دفاع از حضور در توئیتر و همکاری با پوتین

۱۰ نکته مهمی که ترامپ با نشریه تایمز مطرح کرد: نمی‌خواهم تمام کارت‌هایم درباره ایران را رو کنم

ترامپ درباره ایران اظهار کرد که قصد ندارد جزئیات سیاست‌هایش را تشریح کند. او گفت که نمی‌خواهد تمام کارت‌هایش را در این‌باره رو کند. با این حال، او گفت که از توافق اوباما با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور راضی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شاید بتوان گفت مصاحبه اخیر‌ «دونالد‌ترامپ» رییس‌جمهوری منتخب امریکا با نشریه تایمز مهمترین گفت‌و‌گوی او از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به این سو بوده باشد. او درباره مسائل مهمی صحبت کرده است؛ از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) گرفته تا ناتو، روسیه و بحران سوریه.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی به ده نکته مهمی اشاره کرده است که از سوی او در این مصاحبه مطرح شده‌اند: 

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موضوع بزرگ و مهمی است 

ترامپ در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرده است که فکر می‌کند برگزیت موضوع بزرگ و مهمی باشد. او می‌گوید که مواجهه با این واقعیت که پوند استرلینگ با وضعیت تازه‌ای مواجه می‌شود، موضوع مهمی است چرا  که بر روی مسائل تجاری در داخل بریتانیا تاثیر گذار است. 

۲-اتحادیه اروپا متزلزل‌تر خواهد شد 

رییس‌جمهوری امریکا پیش‌بینی کرد که کشورهای اروپایی در واکنش به سیل عظیم پناهجویان شکننده‌تر خواهند شد و با بحران هویتی و ملی مواجه می‌شوند. او در این مصاحبه اظهار کرد که مردم و کشورها خواستار حفظ هویت خود هستند و بریتانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. او پیش‌بینی کرده در صورتی که سیل ورود پناهجویان به کشورهای مختلف اروپایی ادامه یابد فکر می‌کند که بسیار دشوار است بتوان تصور کرد که اروپایی‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر باقی بمانند چرا که هم‌اکنون نیز مردم اروپا از وضعیت ایجاد‌شده بسیار عصبانی هستند. 

۳-ناتو نهادی منسوخ‌شده است 

علیرغم آن‌که ترامپ گفت که امریکا کماکان متعهد به دفاع از اروپا و غرب است در سخنرانی خود گفت که ناتو متاسفانه توجه کافی به تهدید متوجه از جانب آن‌چه او تروریسم اسلامی می‌خواند نداشته است. او گفته است که ناتو نهادی منسوخ‌شده است چرا که توجهی به تروریسم ندارد. او همچنین انتقاد کرده که اعضای آن نهاد سهم منصفانه‌ای را از حضور خود پرداخت نمی‌کنند. او گفته است که یکی از دلایل منسوخ‌شدن ناتو از نظرش آن است که این نهاد سال‌ها پیش تاسیس شده است. او اشاره کرده است که بار اصلی و سهم مهم ناتو بر دوش امریکا است و این غیرمنصفانه است. 

۱۰ نکته مهمی که ترامپ مطرح کرد: نمی‌خواهم کارت‌هایم درباره ایران را رو کنم

۴-تجارت با بریتانیا 

ترامپ در مصاحبه خود اشاره کرد که هرچه سریع‌تر در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری با بریتانیا گام خواهد برداشت. او اظهار کرد که یکی از طرفداران بزرگ برتیانیا است. او گفت که افزایش حجم مبادلات تجاری به نفع هر دو کشور خواهد بود. 

۵-انگلا مرگل 

ترامپ از رویکرد مهاجرتی انگلا مرگل به شدت انتقاد کرده است. او گفته است که استقبال از ورود پناهجویان سوری آن هم در ابعادی گسترده فاجعه‌بار بوده است. او گفته که تمام این پناهجویان غیر‌قانونی به آلمان رفته‌اند. او همچنین اشاره کرده است که حمله ماه دسامبر گذشته توسط یک مرد تونسی در آلمان در نتیجه سیاست‌های به زعم او نادرست مهاجرتی مرکل بوده است. 

۱۰ نکته مهمی که ترامپ مطرح کرد: نمی‌خواهم کارت‌هایم درباره ایران را رو کنم

۶-روسیه 

ترامپ درباره رویکردش در قبال روسیه اظهار کرد که در صورتی که پوتین رییس‌جمهوری روسیه حاضر به دست برداشتن از تقابل باشد حاضر است در رابطه امریکا با کرملین تجدیدنظر کند. او گفت که تسلیحات هسته‌ای باید در حدی قابل تحمل کاهش یابند. او گفت که روسیه اکنون در حال آسیب دیدن از تحریم‌های غرب علیه آن کشور است با این حال، گفت که فکر می‌کند می‌توان حرکت‌هایی انجام داد که تعداد زیادی از مردم از آن سود ببرند. 

۱۰ نکته مهمی که ترامپ مطرح کرد: نمی‌خواهم کارت‌هایم درباره ایران را رو کنم

۷-سوریه 

ترامپ از موضع اوباما در قبال سوریه انتقاد کرد. او اظهار کرد که اوباما فرصت لازم را برای سوریه از دست داد؛ اقدام مناسبی در قبال اسد انجام نداد و همین موضوع اجازه ورود روسیه به عرصه بحران داخلی سوریه را داد. 

۱۰ نکته مهمی که ترامپ مطرح کرد: نمی‌خواهم کارت‌هایم درباره ایران را رو کنم

او از آزادسازی حلب بدست نیروهای حامی اسد به عنوان موضوعی کثیف یاد کرد. او مدعی شد که در جریان این آزادسازی به پیرزن‌ها تیراندازی شده است. او گفت وضعیت در حلب وحشتناک است. 

۸-ایران 

ترامپ درباره ایران اظهار کرد که قصد ندارد جزئیات سیاست‌هایش را تشریح کند. او گفت که نمی‌خواهد تمام کارت‌هایش را در این‌باره رو کند. با این حال، او گفت که از توافق اوباما با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور راضی نیست. 

او بازهم همانند دوران کارزار انتخاباتی خود تکرار کرد که توافق با ایران بدترین توافق تاریخ بوده است. او با بیان اینکه در کجا دیده شده که میلیاردها دلار در این سطح و حجم به کشوری داده شود،‌ افزود: درک نمی‌کند چرا اوباما ۱.۷ میلیارد دلار پول را به ایران از طریق هواپیما فرستاده است. 

۹-پرونده روسیه

ترامپ در این مصاحبه اظهار کرد که ادعاهای یکی از ماموران سابق دستگاه اطلاعاتی بریتانیا که از ارتباط ترامپ با کرملین گفته تماما کذب محض است. 

۱۰-توئیتر 

ترامپ در حدود ۴۶ میلیون‌ دنبال‌کننده در توئیتر دارد. او البته گلایه می‌کند که از سوی رسانه‌ها با عدم صداقت و دروغگویی درباره خودش مواجه شده است و به همین‌خاطر محبور به استفادها از توئیتر برای ارسال پیامش به مردم است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
1
18
این که میگه نمیخواهد همه کارت هاشو در مورد ایران رو کنه خودش حامل پیامیه برای ایران شاید قصدش اینه که ببینه ایران چه سیاستی در قبالش پیش خواهد گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
1
10
مگر اينكه كله شقي مثل تو در مورد اين همه پول اطلاع رساني كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
17
3
بگو مرگ بر آمریکا ....
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
2
1
ترامپ مرد بزرگی است امیدوارم مشکلات لاینحل ایران با تدبیر ایشان یکسره وحل وفصل شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین