کد خبر: ۴۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

معاون رئیس جمهوری: بازنشستگی 20 ساله برای زنان اختیاری است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به مصوبه 26 دی سال جاری مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازنشستگی 20 ساله زنان گفت که این مصوبه اختیاری است و شامل تمامی زنان کارمند نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای کامل این مصوبه با مشکل کمبود نیرو، جذب و به ‌کارگیری بانوان در سطح سازمان‌ها و نهادها برای آینده مواجه خواهیم شد.
وی تصریح کرد: البته با توجه به مشکلات و بار مالی که اینگونه مصوبات دارند باید منتظر تأیید شورای نگهبان نیز بود.
مولاوردی یادآور شد که این مصوبه با احتساب سال‌های خدمت اما بدون درنظرگرفتن شرایط سنی است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: گرچه این مصوبه تا حدودی دارای بارمالی برای دولت است اما امتیاز مناسبی برای بانوان محسوب می‌شود.
مجلس در تاریخ 26 دی امسال در مصوبه‌ای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی را موظف کرد با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل با 20 سال سابقه خدمت موافقت کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی الحاقات پیشنهادی به لایحه برنامه ششم دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی را موظف کردند، با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

مولاوردی گسترش امکانات رفاهی، فضاهای ورزشی، ایجاد پارک‌های مخصوص بانوان برای غنی سازی اوقات فراغت و برنامه‌های ویژه عفاف و حجاب را از جمله اولویت‌های کاری امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در سال پایانی دولت دانست و گفت: برنامه‌های مناسبی در این زمینه در دست اجرا و نیز آماده بهره برداری هستند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری که به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده در نشست شورای اداری و در جمع زنان فرهیخته و کارآفرین شرکت خواهد کرد.
افتتاح بوستان ویژه بانوان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مولاوردی به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین