کد خبر: ۴۴۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

خواص بی شمار سرکه سیب

یک کارشناس ارشد طب سنتی گفت: می‌توان از محلول آب و سرکه طبیعی سیب به عنوان "افترشیو" استفاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز : هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خواص سرکه طبیعی سیب برای زیبایی پوست و مو، اظهار کرد: سرکه سیب موها را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود،‌ برای این منظور می‌توان درون ظرف شامپوهای قدیمی و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرد و پس از شامپو زدن روی مو ریخت و این کار را چند بار در هفته تکرار کرد.

وی با بیان اینکه شستن صورت با سرکه سیب نیز به تنظیم PH پوست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: باید سرکه را با آب مخلوط کرد و با پنبه به صورت مالید.

به گفته این کارشناس، سرکه سیب طبیعی خاصیت روشن کردن پوست را هم دارد و می‌توان برای روشن کردن پوست آن را از شب تا صبح روی پوست گذاشت.

ناصری معتقد است، ماساژ دست و پا با آب گرم و سرکه سیب می‌توان به کاهش خستگی و تورم دست و پا بعد از روزهای سخت کاری کمک کند.

وی از تاثیر سرکه سیب برای آفتاب سوختگی هم یاد کرد و افزود: افراد می‌توانند به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه درون آن قرار گیرند.

این کارشناس ارشد طب سنتی تصریح کرد: سرکه سیب می ‌تواند لکه روی دندان‌ها را هم پاک کند که به این منظور باید سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌ها مالید و پس از چند دقیقه شست.

ناصری گفت: از محلول ترکیب مساوی آب و سرکه سیب می‌توان به عنوان افترشیو نیز استفاده کرد.

وی مصرف روزانه دو پیمانه سرکه  سیب همراه آب را برای کاهش وزن مفید دانست و اظهار کرد: سرکه سیب خاصیت سم زدایی دارد و به  شست و شوی کلیه‌ها هم کمک می‌کند.

به گفته این کارشناس، سرکه سیب برای بهداشت حیوانات خانگی نیز مفید است و ترکیب آن با آب می‌تواند به رفع کک از حیوانات کمک کند.

ناصری اظهار کرد: همچنین می توان نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب می‌توان به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین