کد خبر: ۴۴۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

سحری چه بخوریم؟

یک پزشک تغذیه با تاکید بر وجود چربی نرمال در ترکیب غذایی سحری گفت: سالاد، سبزی، برنج، خورشت، نان و ... در ترکیب غذایی سحری مناسب بوده و باید از مصرف زیاد سرخ‌کردنی‌ها و موادغذایی چربی در این وعده خودداری شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکترحسن فرهاد غیبی در گفت‌وگو با ایسنا،  با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی در ترکیب غذایی سحری، اظهار کرد: سحری باید همانند وعده‌ی ناهار مصرف شود و مواد غذایی که در روزهای عادی در وعده‌ی ناهار استفاده می‌شد، در سحری مصرف شود.
 
وی با اشاره به نوشیدن حداکثر یک فنجان چای در سحری، خاطرنشان کرد: روزه‌داران سعی کنند در ترکیب غذایی سحری از مصرف زیاد چای خودداری کنند، چرا که احتمال دارد در ساعات‌های روز با تشنگی مواجه شوند.
 
فرهاد غیبی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از روزه‌داران با سردرد مواجه می‌شوند که ناشی از کاهش قندخون نبوده و احتمال دارد در نتیجه‌ی عادت فرد به چای عارض شود.
 
وی با تاکید بر رعایت نکات تغذیه‌ای در ایام مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: مصرف سوسیس، کالباس، غذاهای خشک، کوکو، کتلت و بادمجان در سحری مورد تایید نبوده اما مصرف سالاد، برنج با خورشت، نان، میوه و یک فنجان شیر مناسب این وعده‌ی غذایی است.
 
وی با اشاره به اینکه بهتر است بین سحری و خواب بعد از آن، یک ساعت فاصله بیفتد، خاطرنشان کرد: رعایت این نکته به ویژه برای افرادی که نگران بالا رفتن وزن خود هستند، ضروری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین