کد خبر: ۴۴۹۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴

چگونه از سرطان پوست پیش‌گیری کنیم؟/ چه نوع کرم ضدآفتابی بهتر است؟!

متاسفانه یکی از سرطان های شایع دردنیا سرطان پوست است که هر ساله تعداد زیادی به دلیل رعایت نکردن نکات بسیار کوچک و ریز دچار این بیماری می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
باید توجه داشته باشید که این نوع سرطان نسبت به انواع دیگر سرطان به راحتی قابل پیش گیری بوده و  یکی از راه های مبارزه با آن استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت های پوستی دیگر است.

** کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب، سدی را روی پوست تشکیل می دهد که مانع از جذب و نفوذ اشعه ماوراءبنفش می شود. دو نوع اشعه ماوراء بنفش وجود دارد که می تواند به پوست آسیب بزند. یکی اشعه ماوراءبنفش A  که پوست را چروک و پیر می کند و دیگری اشعه ماوراءبنفش B که باعث آفتاب سوختگی می شوند.

کرم های ضد آفتاب داروهای بدون نسخه هستند که سازمان دارو و غذای هر کشور آنها را تنظیم می کند. بر اساس قوانین این سازمان اگر ضدآفتابی بتواند از پوست شما در مقابل دو نوع اشعه ماوراءبنفش محافظت کند، دارای خصوصیت " طیف گسترده" یا broad spectrum خواهد بود.

علاوه بر این خصوصیت، ضدآفتابها معمولا دارای شماره هستند که به اس پی اف معروف است. اس پی اف هر ضد آفتاب به شما نرخ جلوگیری از نفوذ آفتاب به پوست را ارائه می دهد؛ در نتیجه هر چه این شماره بیشتر باشد به شکل بهتری از پوست شما محافظت می کند.

اما نکته ی مهمی درباره ی اس پی اف این هست که وقتی اس پی اف ضدآفتابی بالا باشد، به این معنی نخواهد بود که شما بیشتر می توانید در زیر آفتاب بمانید! بلکه به این معناست که از نفوذ اشعه ماوراءبنفش بیشتری به پوستتان جلوگیری می کند. بنابراین همه ضدآفتابها بعد از دو ساعت باید تجدید شوند.

حال سوال بیشتر افراد این است که چه نوع یا چه مارک ضدآفتابی را تهیه کنند؟

جوابی که یکی از متخصصان جراحی پلاستیک در کالیفرنیا به این سوال داده، این است که وقتی ضدآفتابی را تهیه می کنید باید توجه داشته باشید که بتواند از پوست شما در مقابل دو نوع اشعه ماوراءبنفش محافظت کند و همچنین برچسب HEV  هم داشته باشد؛ به تعبیری همان نور آبی که باعث سرطان پوست و پیری می شود.

علاوه بر کرم های ضدآفتاب، بهتر است در تابستان لباس های با آستین بلند پوشیده شود یا کلاه های لبه دار استفاده شود.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
صبح که آفتاب رابازمیکنم بجای اینکه امیدبده همش ازسرطان وبیماری هاست .باباصبح اول وقت امیدبدید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین