کد خبر: ۴۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

آیت الله مجتهدشبستری: به تهران می‌روم

امام جمعه سابق تبریز گفت: هر چند به دلیل شرایط جسمانی مجبور به اقامت در تهران هستم، اما هرگز ارتباط خود با آذربایجان و مردم ولایت مدار تبریز را قطع نمی کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محسن مجتهدشبستری روز یکشنبه در دیدار خداحافظی با اقشار مختلف مردم تبریز، اظهار کرد: همچنان به عنوان نماینده آذربایجان ‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری نسبت به این خطه از ایران اسلامی احساس مسئولیت دارم و منتظر شنیدن خبرهای خوش از این دیار هستم.

وی، از مردم مومن، ولایت مدار و با بصیرت آذربایجان درخواست کرد تا ضمن حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان امام جمعه جدید، همواره در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب حاضر باشند و در برابر کسانی که درصدد ایجاد فتنه هستند، مقاومت کنند.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: رفتن من از تبریز تنها به ‌خاطر توصیه‌ های پزشکی و وضعیت جسمانی است و به ‌هیچ عنوان از کسی رنجیده‌ خاطر نیستم.

وی با اشاره به توصیه های مقام رهبری درباره اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است و باید مراقب آن بود، گفت: با سخنان اخیر معظم له نباید زیاد نگران کشور بود و من مطمئن هستم همچنان که در طول این 22 سال هر کجا راهپیمایی و جلسه ‌ای نیاز بود، مردم آذربایجان سنگ تمام گذاشتند، در آینده نیز چنین خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم آذربایجان همواره در عرصه های گوناگون پیشتاز بوده ‌اند که نمونه آن در گردهمایی عظیم 8 دی علیه فتنه گران را جهانیان مشاهده کردند.

آیت الله مجتهدشبستری خطاب به حاضران، خاطرنشان کرد: مبادا فریب برخی منافقین را بخورید، اگر دیدید یک عده می‌ خواهند افکار و عقاید مردم را تضعیف کنند و روحیه انقلابی مردم را کمرنگ نمایند، با تمام قوا در برابرشان ایستادگی کنید.

وی ادامه داد: اگر می‌ بینید در تاریخ صدر اسلام عده‌ای قلیل توانستند بر عده کثیر پیروز شوند، یا در دوران دفاع مقدس جوانان از جان خود گذشتند و با وجود تجهیزات اندک دشمن را شکست دادند، به ‌خاطر استقامت و صبرشان بود.

امام جمعه سابق تبریز افزود: مردم ایران سال‌ها در پی مشکلات اقتصادی و کینه ورزی های دشمنان در تنگناهای مختلفی قرار گرفته ‌اند اما باز مقاومت کرده‌اند، چون صبر انقلابی دارند و این صبر را از شهدای کربلا آموخته اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله مجتهدشبستری پس از 22 سال نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز به دلیل شرایط جسمانی این استان را ترک می کند و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم جایگزین وی می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین