کد خبر: ۴۴۹۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳

معرفی فرآورده‌های جدید گیاهان داروئی در سال 96

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با اشاره به معرفی 2 فرآورده برای کنترل دیابت و آلزایمر در سال گذشته، گفت: امسال نیز فرآورده‌های جدیدی را معرفی خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 شمسعلی رضازاده در دیدار مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی که روز یکشنبه صورت گرفت با اشاره به اینکه آغاز کار اولین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور به سال 63 باز می‌گردد، افزود: پس از آن جهاد دانشگاهی با هدف ایجاد یک مرکز ملی ایجاد مرکز ملی تحقیقات گیاهان دارویی را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: معرفی محصولات حاصل از آلوئه‌ورا و آویشن توسط این مجموعه صورت گرفته و کار بر روی یک گونه خشخاش ایرانی برای تولید پیش‌نیازهای ضد درد نیز در این مجموعه در حال انجام است.

رضازاده با اشاره به انجام اقدماتی در حوزه بیوتکنولوژی گفت: کشت بافت، اصلاح ژنتیک و استخراج و خالص‌سازی مواد موثر گیاهان دارویی در این پژوهشکده صورت می گیرد و در کنار این اقدامات خدمات مربوط به آنالیز را به مجموعه‌های خارج از پژوهشکده ارائه داده می شود.

وی افزود: 12 فرآورده جدید این مجموعه پس از طی فاز سلولی-مولکولی و فاز حیوانی، فاز کلینیکی را نیز طی کرده که مجوز وزارت بهداشت برای تعدادی از آنها صادر و تعدادی دیگر نیز در حال اخذ مجوز است.

وی به فعالیت‎های تجاری در تولید فرآورده‌های دارویی این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: این اقدام با تولید دمنوش‌های گیاهی، تولید کپسول‌های دارویی و تولید شربت و مایعات دارویی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا،رضازاده با اشاره به تولید نشا گیاهان دارویی و تکثیر بذر در حجم قابل قبول افزود: پژوهشکده گیاهان دارویی تمایل دارد حمایت خود از کشاورزان را با چنین فعالیت‌هایی انجام دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین