کد خبر: ۴۵۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۰

مذاکرات ایران و آمریکا نزدیک است

آفتاب‌‌نیوز : «هوشیار زیباری» وزیر امور خارجه عراق نیز در مصاحبه با روزنامه الحیات عربستان با اشاره به از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا بعد از تشکیل دولت وحدت ملی این کشور گفته است: ما در این مذاکرات بر دخالت نکردن در امور داخلی عراق تأکید داریم و مخالفت خود را با تبدیل عراق به عرصه تصفیه حساب های ایران و آمریکا اعلام خواهیم کرد زیرا این امر بسیار حیاتی محسوب می شود.
الحیات در ادامه به نقل از یکی از مقام های سفارت ایران در بغداد که به نام وی اشاره نکرده نوشته است که تشکیل دولت جدید در عراق پیش از انجام مذاکرات احتمالی در اولویت است و هیچ گونه تماسی با سفارت آمریکا برای تعیین زمان دیدار و یا جدول کاری این نشست انجام نشده است.
در حالی که صحبت های زیادی در خصوص جانشین احتمالی ابراهیم جعفری در عراق در حال جریان است پایگاه اینترنتی نیوز در ادامه گزارش خود نوشته است:‌ سمیر الصمیدعی در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان انجام داده گفت:‌افراد زیادی برای جایگزینی جعفری مدنظر ما هستند اما علی الادیب که از هم حزبان ابراهیم جعفری است در صدر لیست افرادی است که برای جانشینی جعفری در نظر گرفته شده اند.
سفیر عراق در آمریکا به سی.ان.ان گفته است: من فکر می کنم که  ظرف یک یا دو روز آینده می توانیم شاهد حرکتی در این مسیر باشیم و من بر این باور هستم که ما به راه حلی نزدیک شده ایم که برای تمام گروه ها قابل قبول است.
سفیر عراق در آمریکا در ادامه با رد اظهارات منتقدین در این خصوص که آمریکا و انگلیس با لابی  های خود تلاش می کنند که مانع از انتخاب ابراهیم جعفری به عنوان نخست وزیر عراق و نهایتا تشکیل دولت وحدت ملی شوند گفته است ایالات متحده و انگلیس با خون سربازان خود در این کشور سرمایه گذاری بزرگی در عراق کرده اند و بنابراین آنها حق دارند که در این خصوص اظهار نظر کنند. وی در ادامه مدعی شده است که تنها خواسته آمریکا و انگلیس این است که به سرعت شخصی برای تصدی این پست انتخاب شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین