کد خبر: ۴۵۸۷۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

خداحافظی با نیسان آبی/همه چیز درباره یکی از رکوردداران زمان تولید دنیا!

مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد اعلام کرده در پایان سال 97 به طور عملی با نیسان آبی خداحافظی کرده و این خودرو که از نظر ظرفیت عملیات باربری خدمت بزرگی به کشور کرده به خاطره ها خواهد پیوست، نیسان آبی اما چرا این قدر در کشور مشهور بوده و چه مشخصاتی داشته است؟
آفتاب‌‌نیوز :
نیسان جونیور یا به‌عبارت‌دیگر زامیاد 24 که در میان مردم به نیسان آبی مشهور است را می‌توان یکی از خودروهایی دانست که حق بزرگی بر حمل‌ونقل بار در ایران دارد!  این وانت پیر سالیان سال است در جاده‌های کشور مشغول به جابجایی بار بوده و علیرغم ایمنی  بسیار پایین و ایجاد حوادث جانی و مالی  زیاد تولید آن سالها به خاطر نبود جایگزین مناسب ادامه داشته است. از طرف دیگر می‌توان آن را یکی از رکوردداران بیشترین زمان تولید یک خودرو در دنیا دانست! زیرا تولید آن از سال 1349 یعنی 47 سال پیش بدون تغییرات چشمگیر آغاز شده است. 

نسل سوم نیسان جونیور، در سال ۱۳۴۹ در ایران برای اولین بار توسط شرکت زامیاد تولید شد، سپس در سال ۶۵ با تغییر نام با عنوان سایپا۲۴ تولید و به بازار آمد.  

در سال ۱۳۷۷ مجدداً این وانت با نام زامیاد ۲۴ تولید شد. از سال ۸۸ مدل‌های جدیدی مانند ۲۴nb زامیاد (تغییر در نمای ظاهری) و زامیاد۲۴nib (ترمز ضد قفل و سیستم ebd) تولید شد. از سا۸۹ نوع دیزلی آن با عنوان زامیاد۲۸nb برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تبریز به نمایش در آمد. رانندگان خودرو زامیاد۲۴هایی که از سال ۷۷ به بعد تولید می‌شود به دلیل استفاده نکردن از موتور ژاپنی اصل که در سری‌های قبل استفاده می‌شد از این خودر رضایت چندانی نداشته‌اند. بر اساس قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، خودرو زامیاد۲۴ مجاز به حمل ۲۸۰۰ کیلوگرم بار است ولی این وانت قابلیت حمل ۵۰۰۰ کیلوگرم را دارد. زامیاد 24 هنوز با همان موتور 2400 سی‌سی با 95 اسب بخار قدرت تولید می‌شود که البته چند سالی است نسخهٔ دوگانه‌سوز آن‌هم تولیدشده است.
در واقع ۴۷ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات اصلی در حال تولید بوده است. این محصول نقاط ضعف بسیاری دارد که همه طی سالهای اخیر به آن واقف بوده‌اند. 

مقام‌های زامیاد می‌گویند که ارتقای وانت نیسان آبی در چند سال گذشته در دستور کار قرار  داشته و توانسته‌اند این وانت قدیمی را به استاندارد یورو 4 ارتقا دهند و  آلایندگی و مصرف سوخت آن کاهش  پیدا کند.
 
قرار است پس از توقف تولید نیسان آبی، خودروی پادرا - PADRA - ارائه شود. مدیرعامل زامیاد می‌گوید: برای امسال محصول پادرای دوگانه سوز را در دستور کار داریم و در حال اخذ استاندارهای آن هستیم، همچنین محصول پاردا 2 که فیس لیفت شده پادرا با اندکی تغییر در پلتفرم است و در گیربکس و دسته موتورهای آن نیز تغییراتی اعمال شده که در دستور کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
ول کن باباجان این حرف ها چیه آخرش یه چراغ عوض می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
خجالت بکشید ... این همون نیسان خودمونه به چند تغییر ناچیز ..حتی درب قسمت بار همونه .کابین همونه. فقط داشبرد عوض شده موتور همونه ...واقعا شرم اوره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین