کد خبر: ۴۶۳۳۲۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
یادآوری درس‌های تاریخی برای رییس‌جمهور امریکا درباره ایران

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

با بالا گرفتن گمانه‌زنی در رسانه‌های امریکایی درباره احتمال فرمان جنگ ترامپ علیه ایران، روزنامه «بالتیمور سان» در مطلبی تحت عنوان «درس تاریخی درباره ایران برای رییس جمهوری امریکا» با شبیه‌سازی تخیلی جلسه بحث ترامپ با مشاوران امنیت ملی خود درباره ایران می‌نویسد: تصور کنید بحثی در کاخ سفید آغاز شده است و دولت ترامپ به دنبال بهانه‌ای برای حمله علیه ایران است. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری رییس‌جمهوری امریکا به درس تاریخی از مشاوران امنیتی خود و کسب اطلاعات بیشتر نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- با بالا گرفتن لفاظی‌های ترامپ رییس‌جمهوری امریکا علیه ایران نشریات امریکایی بیش از گذشته از احتمال وقوع جنگ تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویربین تهران – واشنگتن سخن می‌گویند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این راستا، نشریه تخصصی دفاعی- نظامی «نشنال اینترست» در گزارشی به بررسی تسلیحات احتمالی امریکا در هرگونه حمله مستقیمی علیه ایران پرداخته است. 

این نشریه در ادامه به معرفی این تسلیحات می‌پردازد: 

جنگنده فوق پیشرفته اف-۲۲ 

اف-۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجم ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است. ایالات متحده تنها کشوری است که این هواپیمای پنهان‌کار و فرامانورپذیرِ دوموتوره و تک‌سرنشین را در اختیار دارد. اف-۲۲ در وهلهٔ نخست به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شده اما دارای قابلیت‌های ثانویه‌ای برای مأموریت‌های حمله به زمین، جنگ الکترونیکی و تجسس سیگنال می‌باشد. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی طرح است و تولید بیشتر بدنهٔ هواپیما، سیستم‌های سلاح و مونتاژ نهایی اف-۲۲ را به عهده دارد. برنامه بوئینگ شامل بال، بخشی از بدنه، ادغام اویونیک و تمامی سیستم آموزش خلبان و نگهداری سیستم است.

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

نخستین پیش‌نمونه رپتور (به معنی شکارچی) در سال ۱۹۹۷ به پرواز درآمد در حالیکه برنامه طراحی آن از اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده بود. ابتدا برای هواپیما اسامی مختلف اف-۲۲ و اف/آ-۲۲ تعیین شده بود و در دسامبر ۲۰۰۵ وقتی به طور رسمی وارد نیروی هوایی شد «اف-۲۲آ» نامیده شد. با وجود دوران طولانی و پرهزینهٔ تکوین و توسعه نیروی هوایی آمریکا در نظر دارد از ۱۸۷ فروند اف-۲۲ خود به عنوان یک جزء حیاتی برای آینده قدرت هوایی تاکتیکی ایالات متحده بهره گیرد و معتقد است که ترکیب پنهان‌کاری، نمایش ایرودینامیکی و هشیاری موقعیتی اف-۲۲ قابلیت‌های بی‌رقیبی به آن در مأموریت‌های هوابه‌هوا می‌بخشد و با هیچ‌یک از هواپیماهای موجود یا در حال طراحی کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

اف-۲۲ با توجه به حساسیت تکنولوژی آن به هیچ کشور دیگری فروخته نشده و درخواست‌های ژاپن، استرالیا و اسرائیل برای خرید آن رد شده‌است. این هواپیما اولین تجربه جنگی خود را در سال ۲۰۱۴ در جریان حمله علیه نیروهای داعش در عراق و سوریه به دست آورد. از اف-۲۲ در این حملات برای شلیک بمب‌های هزار پوندی هدایت جی‌پی‌اس به مواضع داعش در نزدیکی سد تشرین استفاده شده اما مأموریت اصلی این هواپیما استفاده از اویونیک پیشرفتهٔ خود برای مأموریت‌های جاسوسی، پایش و مراقبت و شناسایی است. موتورهای بکار رفته در این هواپیما قابلیت کنترل دمای گاز خروجی برای کاهش خط اثر حرارتی دارد که مشابه این تکنولوژی فقط در بمب افکن رادارگریز بی-۲ اسپیریت بکار رفته است و حتی جنگنده نسل پنجمی سوخو پک فا هم دارای این تکنولوژی پیچیده نمی‌باشد. به گفته سازندگان، این جنگنده پنهان کارترین جنگنده جهان است.

اف-۲۲ می‌تواند در ماموریت‌های مختلف از جمله حمله به اهداف زمینی، جنگ الکترونیک و جمع‎آوری اطلاعات و سیگنال‌ها مورد استفاده قرار گیرد. جای تعجبی ندارد که امریکا اف -۲۲ های بیشتری را به پایگاه‌های هوایی خود در خلیج فارس اعزام می‌کند. 

بمب افکن‌های بی-۲ 

در جنگ ایران و آمریکا نقش بمب‌افکن‌های بی-۲ برجسته خواهند بود. این بمب افکن از سیستم پیشرفته ضد هوایی بهره می‌برد و می‌تواند محدوده باورنکردنی‌ای را با توانایی پرواز شش هزار مایل دریایی تنها با یک بار سوخت‌گیری هوایی انجام دهد. هر بمب افکن بی-۲ قادر به حمل بیش از ۲۰ تن موشک متعارف و هسته‌ای است و می‌تواند تحت هر شرایط آب و هوایی عمل کند. 

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

نفوذگر مهمات انبوه 

نام پروژه‌ای است از سوی نیروی هوایی امریکا برای ساخت بمب‌های هدایت دقیق ۱۳ هزار کیلوگرمی سنگرشکن. این بمب، پس از ساخت، از سنگرکوب‌های کنونی که ۲٬۲۶۸ کیلوگرمی (۵٬۰۰۰ پوندی) هستند نفوذ بسیار بیشتری در عمق زمین خواهد داشت.این بمب بزرگ قابلیت نفوذ در سازه‌هایی را دارد که در زیر زمین ساخته شده‌اند.

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

پنتاگون اعلام کرده‌ است که طی یک قرارداد ۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری که با شرکت مک‌دانل داگلاس بسته‌است، قصد دارد بمب‌افکن‌های بی ۲ را برای حمل این بمب‌های بزرگ جدید تجهیز کند. با ۱۳ هزار کیلوگرم وزن یا ۳۰ هزار پوند و ۲۰.۵ فوت طول این بمب‌ها شش برابر بزرگتر از بمب‌های معمول در زرادخانه‌های امریکا و اسرائیل هستند. قدرت انهدامی و تخریبی این بمب‌ها ده برابر بیش از بمب‌های معمولی است و اجازه می‌دهد تا بتنی‌ترین و سخت‌ترین اهداف در زیر زمین را نابود کند. 

نفربرهای آبی خاکی
 
این نفربرها در اختیار تفنگداران امریکایی هستند و هدف از ساخت آن سرعت بالا در آب و جابجایی تعداد زیاد سرنشینان با حداکثر سرعت و مقابله با تهدیدات دریایی است. امریکا در برنامه Amphibious Combat Vehicle که هدفش جایگزینی وسایل نقلیه ناوشکن با وسایل نقلیه مهاجم قدیمی است درصدد ساخت وسایل نقلیه با سرعت بالا و چند منظوره بوده است. 

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

تسلیحات لیزری 

سیستم‌های لیزری نظامی امریکایی در حال طی کردن مراحل تکاملی خود آن هم با سرعتی بالا هستند. در گزارش‌های اخیر اشاره شد که نیروی دریایی امریکایی تسلیحات لیزری  (LaWS) را با موفقیت آزمایش کرده است. در هر تیراندازی برای هر گلوله لیزری با منبع انرژی هدایت شونده هزینه کمی برای امریکا خواهد داشت که بسیار کمتر از هزینه شلیک موشک است. همچنین، لیزر محدودیت فضایی کاربرد موشک‌ها را ندارد. این یک فناوری نظامی مقرون به صرفه برای امریکاست. 

تمسخر فرمان جنگ احتمالی ترامپ علیه ایران/واشنگتن در جنگ احتمالی با تهران از چه تسلیحاتی استفاده خواهد کرد؟ +تصاویر

تسلیحات لیزری کنونی امریکا سرعتی ۷.۵ برابر سرعت صوت را دارند و قادر به تیراندازی در محدوده‌ای ۱۲۵ مایلی هستند. تنها نقص این سامانه آن است که باید در شرایط آب و هوایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با بالا گرفتن گمانه‌زنی در رسانه‌های امریکایی درباره احتمال فرمان جنگ ترامپ علیه ایران، روزنامه «بالتیمور سان» در مطلبی تحت عنوان «درس تاریخی درباره ایران برای رییس جمهوری امریکا» با شبیه‌سازی تخیلی جلسه بحث ترامپ با مشاوران امنیت ملی خود درباره ایران می‌نویسد: «تصور کنید بحثی در کاخ سفید آغاز شده است و دولت ترامپ به دنبال بهانه‌ای برای حمله علیه ایران است. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری رییس‌جمهوری امریکا به درس تاریخی از مشاوران امنیتی خود و کسب اطلاعات بیشتر نیاز دارد. در این میان مشاوران امنیت ملی امریکا فهرستی از مسائل را احتمالا به ترامپ ارائه خواهند کرد. آنان می‌گوید باید شرایط ایران و تاریخ و فرهنگ آن را درک کرد. باید دانست که در کودتای ۱۹۵۳ میلادی این امریکا بود که در سرنگون کردن یک دولت منتخب دموکراتیک در ایران نقش داشت. اختلاف‌نظر درباره این که آیا امریکا بیشتر نقش داشت یا بریتانیا وجود دارد اما واقعیت آن است که اکثر ایرانی‌ها امریکا را به دلیل آن کودتا سرزنش می‌کنند. سپس مشاوران امنیت ملی می‌گویند در جنگ ایران و عراق که در سال ۱۹۸۰ میلادی ایران توسط صدام آغاز شد و هشت سال به طول انجامید، در آن زمان دولت ریگان و دیک چنی از صدام حمایت کردند و به او چراغ سبز یا دستکم چراغ زرد برای حمله به ایران دادند و از نظر اطلاعاتی با ژنرال‌های بعثی به تبادل اطلاعات پرداختند در اینجا نیز امریکا نقش منفی را بازی کرد».
 
این روزنامه با تمسخر می‌نویسد که در آن زمان ترامپ به مشاوران امنیت ملی می‌گوید من هرگز این‌ها را نمی‌دانستم؛ آن زمان مشغول ساخت کازینو بودم و با کارگران سرو کله می‌زدم. مشاوران امنیت ملی در ادامه می‌گویند که در سال ۱۹۸۸ میلادی موشک هدایت شونده از سوی رزم ناو نیروی دریایی امریکا (وینسنس) یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی را هدف قرار داد و در جریان آن ۲۹۰ سرنشین ایرانی از جمله کودکان کشته شدند و بسیاری از آنان برای سفر به مکه و فرائض حج در راه بودند. 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد مشاوران ترامپ احتمالا به او خواهند گفت: «آقای رییس‌جمهور آیا می‌دانید در کدام کشور امریکا را بیش از هر کشور دیگری دوست دارند؟ ترامپ می گوید: لهستان، اسرائیل و شاید روسیه؟ و مشاوران می‌گویند: خیر پرزیدنت ترامپ: در ایران. هفتاد درصد جمعیت ایران زیر ۳۰ سال سن دارند. آنان امریکا، فرهنگ، موسیقی و نظام آموزشی‌اش را دوست دارند آیا فکر نمی‌کنید با حمله به ایران ما تمام اعتبار و علاقه‌ای که در میان جوانان ایرانی نسبت به خودمان وجود دارد را از بین می‌بریم. در آن زمان ترامپ می‌گوید پس چرا باید درباره حمله به ایران صحبت کنیم و مشاوران می‌گویند: ما باید گزینه‌های دیگری را به جای جنگ بررسی کنیم؛ دیپلماسی اجباری گزینه خوبی است. ایرانیان به دنبال منافع ملی خود هستند و به دنبال بهره‌برداری از نقاط ضعف ما در منطقه هستند. آنان سال‌ها توسط افراد بسیار بدی احاطه و محاصره شده بودند. در افغانستان طالبان بود که سفرا و دیپلمات‌های آنان را کشت و در عراق که صدام علیه آنان جنگید. در دوران بوش ما آن دو را سرنگون کردیم. ترامپ می‌گوید: پس ما به نفع ایران کار کردیم چرا آنان ما را دوست ندارند؟ و سپس غمگینانه در فکر فرو می‌رود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
حال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
2
14
شایدم از موارد فوق استفاده کند...!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
10
10
چیه شما هی دم از حمله میزنین اینا شگردشون ترسوندن مردم و نظامه که ممکنه به ما حمله کنن شما هم با این خبراتون یه جای پازلشونو دارین میچینین یا واقعا متوجه نیستین یا ... اگر جرات حمله داشتن تا حالا 100 بار حمله کرده بودن هیچ غلطی نمیتونن بکنن چاپ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
2
5
فقط حواسمون باشه نشویم ....... ابرقدرتها برای فروش اسلحه به کشورهای ثروتمند منطقه. همون کاری که در خاور دور با مترسکی بنام کره شمالی کردند و ژاپن و کره جنوبی رو سالهاست به این بهانه می دوشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
12
5
من بدون تعصب بخوام بگم تاحالا كسي نديدم كه از آمريكا تعريف كنه شايد تعريف قدرت نظاميش بدن اما كسي نگفته خوشش از امريكا مياد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
2
10
ترامپ خل هست اما اینقدر میفهمه که به جنگ مستقیم با ایران نیاد!!!!
بخوادم بیاد یه تعداد عقب مونده مثل همین دولت عربستان رو به جنگ با ایران تشویق میکنه مثل صدام ملعون
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
4
16
مردم نباید. اجازه بدهند. که جنگ رخ دهد جنگ یعنی ویرانی نابودی وآوارگی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
6
7
یکی از ژنرال های امریکایی گفته است: جنگ با ایران یک امر ابر غیر عقلانی است
وقتی ما کماندو های امریکا را در خلیج فارس گرفتیم چرا امریکا حمله نکرد؟ در حالی که ناو هواپیمابرش در 2 کیلو متری صحنه حادثه بود. امریکا به ایران حمله نمیکند و نخواهد کرد چون "نمیتواند"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
7
در هر شرایطی این مملکت دیگر تن به جنگ نمیدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
7
2
روحانی که سایه ی جنگ رو دور کرده بود!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
0
اون ابلهی که این چرند تبلیغاتی را سرهم کرده کارشناس نظامی نبوده است.سراسر مقاله اشتباه و غیر واقعی است و برای نمونه بستن راه عبور و مرور کشتی ها فقط از تنگه هرمز انجام نمیشود. سراسر سواحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان کوهستانی است. در این کوهها تونلهای متعدد برای استقرار لانچرهای موشک ساخته شده که برد آنها سراسر خلیج فارس و دریای عمان را پوشش میدهد و قابل بمباران هم نیست. جلوگیری از بسته شدن راه تنها با تصرف جزایر تنب و ابوموسی و شمال تنگه هرمز قابل اجرا نیست.
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
1
0
آمریکا هیچوقت جرات حمله به ایران را ندارد چون ایرانی غیرت ناموس داره مثل عراق سوریه نیست ایران سرزمین شیرانه
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
قول میدم تا اخرین قطره خونم از کشورم حراست میکنم.و به تعداد قطرات خونم متجاوزها
رو نابود میکنم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین