کد خبر: ۴۶۳۸۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

هشدار آمریکا به هم‌پیمانان ائتلاف ضد داعش: فقط با داعش مبارزه می‌کنیم، نه حکومت سوریه

آمریکا به هم‌پیمانان ائتلاف ضد داعش هشدار داده است که این ائتلاف باید فقط بر مبارزه با نیروهای گروه موسوم به داعش تمرکز کند، و نه نیروهای حامی حکومت سوریه.
آفتاب‌‌نیوز :
در این باره یک سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که هدف آمریکا از عملیات نظامی در سوریه و عراق "مبارزه با داعش بوده است و فقط مبارزه با داعش."

به گزارش آفتاب‌نیوز؛هفته پیش هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یک برنامه سری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای رساندن کمک و اسلحه به شورشی‌های مخالف بشار اسد را متوقف کرد.

این کمک‌رسانی از سال ۲۰۱۳ و در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما آغاز شد و تلاشی بود برای افزایش فشار بر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، تا از قدرت کنار برود.

مقام‌های آمریکایی هفته پیش با تایید توقف این برنامه سری سیا، گفتند که این تصمیم بیش از یک ماه پیش گرفته شده و بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط با روسیه بوده است.

هشدار آمریکا به هم‌پیمانان ائتلاف ضد داعش: فقط با داعش مبارزه می‌کنیم، نه حکومت سوریه
روسیه در شش سالی که از جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد، از بشار اسد، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت کرده است.

برآورد می‌شود که در طول این جنگ حدود نیم میلیون نفر کشته و ۱۱ میلیون نفر آواره شده باشند.

به گزارش بی.بی.سی اخیرا و بعد از این‌که به یک گروه از نیروهای ضد بشار اسد که عضو ائتلاف ضد داعش آمریکا بود گفته شد که بر مبارزه با نیروهای داعش تمرکز کنند و نه نیروهای وفادار به حکومت سوریه، این گروه از ائتلاف جدا شد.

سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، گفته است که این گروه "به طور یک‌جانبه و بدون اجازه یا هماهنگی با آمریکا یا ائتلاف"، بیرون یک منطقه ویژه گشت زده است و "درگیر فعالیت‌هایی شده است که بر مبارزه با داعش تمرکز نداشت".

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
تا کنون این آشفتگی در سیاست خارجی امریکا سابقه نداشته
شرط سقوط دولت سوریه تا دوهفته پیش بخشی از سیاست امریکا بود حالا 180 درجه تغیر جهت در کنار برکناری مقامان مسئول سیاست خارجی که هر هفته صورت میگیرد .
مسلما مقامات ما این جریانات را زیر نظر دارند که با دولتی غیر قابل پیش بینی مواجه اند .
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
1
آمریکا انگار میخاد بچه خر کنه
هدف اصلیشون براندازی اسد هست و گرنه خودشون بارها لو دادن که با اسرائیا پدر و مادر داعشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
چون این تحریمها بر علیه شخص ،ویا شرکتها می باشد ؟ پس آنچنان اثری بر اقتصاد ،دولت نخواهد داشت ،ایران هزاران شرکت دارد ،که میتواند ازآنها استفاده کند ،نیازی نیست که مثلا نام شرکت با مسما باشد ،میتوان از شرکتهایی استفاده کرد که نام باستانی یا شهرستان ،یا منطقه شناخته شده ،مثلا شرگت گاماسیاب ،یا شرکت کارون ،وشرکت سنگ سفید ،،،،ویا،،، مسولین ایران باید بادرایت در دام تندروهای داخلی ،وحاکمان امریکا نیفتند ،تا اجماع جهانی علیه ایران شکل نگیرد؟ چون تحریمهای قبلی ،نهاد های دولت جمهوری اسلامی را هدف قرارگرفته بود ،و اجماع جهانی با مصوبه شورایت امنیت سازمان ملل را داشت ،اما این تحریمها یکجانبه ،وبرعلیه فرد یا نهاد خصوصی است ،این خیلی مهم نیست ؟ مراقب اعمال ،ورفتارها باید بود ؟ هر حرکتی که ایران را به دام خواستهٔ امریکا بیندازد ،خیانت است ،وعامل آن جاسوس امریکا است ،،
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
1
خیلی امیدوار نباشیم .چون تمام اینکارها برای خارج کردن ایران از دور میباشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین