کد خبر: ۴۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

«حامد همایون» به همدان می‌آید

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری کنسرت حامد همایون به مناسبت فرارسیدن روز همدان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، علی خاکسار شنبه 7 مرداد در جمع خبرنگاران، به بیان برنامه‌های جشنواره تابستانی پرداخت و گفت: برگزاری جُنگ شادی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات همدان، تئاتر خیابانی، جشنواره اقوام، پخت کیک در پیاده‌راه بوعلی، نمایشگاه عکس‌های قدیمی، پروازبادبادک‌ها در آرامگاه بوعلی و باباطاهر و اجرای رادیو جوان ویژه برنامه جشنواره تابستانی از جمله این برنامه‌هاست.

وی به برگزاری جشنواره غذا اشاره کرد و افزود: این جشنواره از 18 تا 20 مرداد در چهار بخش جشنواره، نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های ویژه هر استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش جشنواره برندهای مختلف غذا، پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی مستندسازی شده و از طریق داوران ملی و استانی داوری خواهند شد.

خاکسار با بیان اینکه در بخش نمایشگاه 40 غرفه از 4 استان کشور برپا خواهد شد، اضافه کرد: در کارگاه‌های آموزشی نیز اساتید برجسته به بیان ارزش‌های غذایی خواهند پرداخت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: این جشنواره از ساعت 18 تا 22:30 در باغ نظری همدان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره «سیر» در سولان
دهیار روستای سولان نیز از برگزاری نخستین جشنواره «سیر» در این روستا خبر داد و اظهار کرد: معرفی پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این روستا به عنوان مرکز تولید، توزیع و پخش محصول کشاورزی سیر از اهداف برگزاری جشنواره سیر است.

محمدرضا درویشیان با بیان اینکه این جشنواره به پیشنهاد مردم این روستا و با همکاری آنها از 9 تا 12 مردادماه برگزار می‎شود،  خاطرنشان کرد: برگزاری موسیقی محلی، تئاتر خیابانی، نمایشگاه و غرفه محصولات تهیه شده از سیر از جمله این برنامه‌هاست که از ساعت 17 تا 21 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز دوازدهم سخنرانی و رونمایی از المان سیر در ورودی روستای سولان اجرا خواهد شد،عنوان کرد: در این نمایشگاه‌ها محصولات فرآوری شده از سیر، داروهای گیاهی، عرقیات و آش محلی این روستا عرضه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان در این جشنواره به سخنرانی درباره فواید و خواص سیر خواهند پرداخت، تصریح کرد: این جشنواره با همکاری جهادکشاورزی، فرمانداری همدان و شهرداری همدان برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین