کد خبر: ۴۸۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۹
مصری:

شورای نگهبان بر انتخابات شورا نظارت کند

آفتاب‌‌نیوز :
وی اظهار داشت: به نظر من به چند دلیل باید انتخابات شوراها نیز به شورای نگهبان واگذار شود.
مصری افزود: اول اینکه مجلس ساز و کار لازم برای نظارت را ندارد، تشکیلاتی که شورای نگهبان در شهرستان ها ایجاد کرده مانند هیأت های نظارت و نیروهای انسانی در طول سال می توانند بررسی های لازم را برای کاندیداها انجام دهند. 

دوم اینکه انتخابات بزرگی مثل ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به شورای نگهبان واگذار می شود. انتخابات شوراها که مهم تر از این سه انتخابات نیست که به شورای نگهبان نسپاریم.
 
مصری سومین دلیل را اینگونه بیان کرد: این نظارت هزینه ایجاد می کند زیرا مجلس ساز و کاری که شورای نگهبان دارد را ندارد که وارد این عرصه شدن این ساز و کار نظارتی را قطعا می خواهد. 

وی اظهار داشت: چهارم اینکه وقت گذاری مجلس برای نظارت بر این انتخابات  ما را از مسئولیت اصلی  یعنی قانون گذاری دور می کند و این منفک شدن نمایندگان و پرداختن به کارهای دیگر است که بهتر است از ظرفیت نمایندگان در این راه استفاده نشود. 

مصری در پایان تأکید کرد: مجموعاً فکر می کنم باید از به وجود آمدن نهادهای هم عرض جلوگیری شود و بی جهت برای انتخابات دو نهاد نظارت نداشته باشیم. قرار است اجرای انتخابات همواره بر عهده وزارت کشور باشد و نظارت بر آن در تمام انتخابات برعهده شورای نگهبان.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین