کد خبر: ۴۸۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

وزیر اطلاعات: مراسم اربعین حسینی با امنیت کامل برگزار شد

وزیر اطلاعات اظهار کرد: خوشبختانه مراسم اربعین حسینی با امنیت خوبی برگزار شده است و تا این لحظه هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی که خود در مراسم راهپیمایی حسینی در عراق شرکت کرده است، در مورد وضعیت امنیتی این مراسم باشکوه، گفت: وضعیت عراق متفاوت از ایران است چرا که در ایران حدود 40 سال است که نظام جمهوری اسلامی ایران مستقر شده و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به خوبی و با اشراف مشغول به کار هستند و طبیعی است که هرگونه حرکت مشکوکی را بتوانند شناسایی کنند و زیر ضرب ببرند، اما وضعیت در کشور عراق تفاوت زیادی با ایران دارد.

وی ادامه داد: تا چندی پیش داعش بخش زیادی از عراق را در تصرف خود داشت و طبیعی است که اکنون با توجه به شکست‌هایی که خورده نیروهای آن در شهرها پراکنده می‌شوند و به عملیات تروریستی روی می‌آورند و تلاش می‌کنند که با یک سلسله بمب‌گذاری‌ها و اقدامات تروریستی به نوعی موجودیت خود را استمرار ببخشند و با اینگونه اقدامات وحشیانه اعلام موجودیت کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: طبیعی است که برقراری امنیت در چنین کشوری با چنین ویژگی‌هایی خصوصیات خاص خود را می‌طلبد و خوشبختانه دستگاه‌های اطلاعاتی عراق با ما همکاری خوبی دارند و ما نیز با آنها همکاری خوبی داریم.

علوی ادامه داد: الحمدالله آنها تا الان موفق شده‌اند که این مراسم بزرگ و باشکوه را با امنیت پشت سر بگذارند و تا این لحظه هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده است. این موضوعی ارزشمند است و باید از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی عراق در این خصوص قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سعادت را داشتم از نجف تا کربلا همراه با زائران این مسیر را پیاده طی کنم. آرامش خوبی بر زوار حاکم بود و می‌دیدیم که چگونه مردم عاشق اباعبدالله ‌الحسین (ع) به زوار خدمات ارائه می‌دادند و انسان با دیدن این صحنه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام حسین (ع) با خدای خودش معامله کرد و دنیای خود را به خدا داد و خداوند در معامله با امام حسین (ع)، دنیا را به ایشان داد و ما می‌بینیم که تمام دنیا در برابر عظمت این امام بزرگوار سر تعظیم فرود می‌آورند. صحنه‌های تاثیرگذاری که در این راهپیمایی می‌بینیم همه آموزنده است و بیانگر عشق مردم به این امام بزرگوار است.

به گزارش ایسنا، علوی در پایان گفت‌وگوی خود با رادیو اربعین بار دیگر تاکید کرد: خوشبختانه امنیت کاملی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی برقرار بود و هماهنگی و انسجام خوبی بین نیروهای امنیتی وجود داشت تا این مراسم به نحو مطلوب برگزار شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین