کد خبر: ۴۸۹۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

کرملین: نشست سران روسیه، ایران و ترکیه به مسائل مهمی درباره سوریه می‌پردازد

کرملین اعلام کرد، نشست سه جانبه میان رهبران روسیه، ترکیه و ایران در شهر سوچی روسیه تمامی مسائل مربوط به سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در توضیح برنامه‌های نشست مقرر سوچی در روز چهارشنبه آینده(22 نوامبر جاری)، میان ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و حسن روحانی، روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران گفت که در این نشست مسائل مهمی مطرح می‌شود.

پسکوف این مسئله را که آیا روسای جمهور این سه کشور بیانیه رسمی در اختتامیه مذاکرات صادر خواهند کرد یا خیر را فاش نکرد. 

کرملین پیشتر تاکید کرده بود، رهبران سه کشور ضامن آتش‌بس سوریه، در سوچی  به تبادل دیدگاه‌های خود در قبال تحولات سوریه خواهند پرداخت و در این راستا همکاری ثمر بخش میان کشورهایشان را در مذاکرات آستانه مورد توجه قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، در بیانیه صادره از سوی کرملین ذکر شده است که این نشست گام‌های لازم الاجراء جهت عادی سازی طولانی مدت اوضاع در سوریه را پس از موفقیت‌های اخیرش در مبارزه با تروریسم و کاهش ملموس شدت خشونت در این کشور بررسی خواهد کرد.

قرار است، سرگئی لاوروف، مولود چاوش اوغلو و محمد جواد ظریف، وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران در راستای آمادگی برای نشست سران طی روزهای آینده نشستی را در شهر آنتالیای ترکیه برگزار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین